vida

Un relat de: Marc Freixas

t'escric
una imatge
del nadó acabat de néixer
plorant desesperadament
per no saber on és ara,
just quan la vida
li comença a brollar la pell
i trenca
amb un passat ben recent
quan encara es protegia
dins del ventre de la mare
només intuint sorolls exteriors
que ell, innocent
tampoc acaba d'entendre
ni ara
ni quan faci vint anys


és tot això companys...

ni més
ni menys
que respirar l'aire,
-si pot ser pur molt millor-
aprendre a dir quatre paraules,
menjar tot sol,
fer quatre passes
amb alguna caiguda inevitable... caminar,
caminar i més caminar,
fer-se adol.lescent, festejar, tenir un rotllet,
casar-se, tenir fills
i fer-los grans
mentre tu també te'n fas,
arribar a vells, viatjar
i morir

Comentaris

  • molt bé marc...[Ofensiu]
    joandemataro | 14-05-2010 | Valoració: 10

    jo també et vaig llegint i aquest poema és cru perquè en un instant, al llegir-lo, descriu tota una vida...ràpidament...com passa la vida...

    no sé si ja ho has fet però , et convido a llegir aquest altre poema meu: I camina que caminaràs...

    una abraçada encaixada
    fins aviat
    joan

  • M'agrada :)[Ofensiu]
    Isabel13 | 11-05-2010 | Valoració: 9

    I certament, és això la vida... No hi ha més. I eixe seguit de simples estapes és a les nostres mans. A les nostres mans és saber fer del nostre temps un regal, cada moment més especial que l'anterior.

    Sobretot m'ha encisat la imatge del nadó... Estudie medicina, i ahir justetament vaig vore quatre parts. Va resultar gratificant veure com encetaven la seua pròpia història, i sobretot impactant el saber que malgrat ser una de les primeres persones en veure'ls, mai es recordarien de mi.
    La felicitat i l'emoció que vaig sentir, van ser més que suficients... I benvinguts a la vida :)

  • Paraules directes...[Ofensiu]
    brins | 11-05-2010 | Valoració: 10

    al lector. Ens expresses els teus pensaments, les teves reflexions, amb un llenguatge ric en tendresa i en cordialitat. M'agrada, aquest recurs, crea un llaç entranyable entre l'autor i les persones que llegeixen la seva poesia.

    La imatge del nadó ens condueix , lentament, per la ruta de la vida, tot fent un repàs d'allò que trobem a cada estació. Felicitats!

    Rep una cordial abraçada,

    Pilar

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

872116 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.