Una actitud CONSOLAR

Un relat de: Joan G. Pons
Una actitud de suport humà, però també un valor molt preciat.

Consolar no és donar suport amb la nostra pena, a la tristor de l'altre, sino una relació d'ajut per donar temps i suport presencial, i plegats poder superar la causa que ha provocat la situació, que demana consolació.

Consolar es acollir amb respecte i estimació, aportant elements sensibles per una cordial i positiva reacció i superació.

Com CONSOLAR...?

* Presència. ..Companyia. Escolta amb interès. Aproximació.
* No fer Afegiments Personals semblants. Sols ,potser, alguna breu referència, i tot seguit canvi a la situació concreta.
* Compartir amb una contagiosa visió optimista.
* Animar a que la situació causant present, es pot superar aviat.
* Aconsellar amb respecte, motivant i engrescant.

Una bona i sincera consolació, facilita un canvi de perspectiva i una recuperaciò de les ganes a seguir caminant.



Comentaris

  • Consolar.....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 08-06-2023 | Valoració: 10

    és empatia, solidaritat, companyia.....un valor molt significatiu per l'ésser humà.

    Gran exposició Joan.

    Rosa.

  • ...es donen la mà[Ofensiu]
    Soleilsi | 31-05-2022 | Valoració: 10

    Consolar i Acompanyar es donen la mà per continuar el camí de la vida.
    Preciosa imatge que m'ha vingut al cap, tot llegint el teu relat. Gràcies, Joan!

  • Alleujar al proïsme: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-05-2022 | Valoració: 10

    Estar d'acord amb un mateix i donar-li confort a l'altre. La teua bona opinió està molt encertada, ja que la presència deu ser bona per als altres.
    Un assaig per a pensar a poc a poc.
    Gràcies per compartir.
    Cordialment.

  • Bons consells [Ofensiu]
    llpages | 29-05-2022 | Valoració: 10

    Llegiu-ho amb deteniment, fent l'esforç d'entendre el de cada línia amb la fi d'assimilar-ne el contingut i fer-lo teu. És un petit pas, però és un pas cap a un món millor. Moltes gràcies, Joan!

  • Lectura massa ràpida[Ofensiu]
    Prou bé | 29-05-2022

    Veig que ja parles d'acompanyament, de presència ... I d'alguna manera, d'empatia

  • Consolar[Ofensiu]
    Prou bé | 29-05-2022

    Veig que quan ho expliques ja t'hi refereixes com una acció.
    L'actitud és com acompanyes l'acció. Només és un matís.
    Estic d'acord en el que dius, però crec que falta alguna cosa...
    Cal empatia, generositat i saber acompanyar donant temps, que a vegades és imprescindible. Un altre matís, amb total cordialitat

Valoració mitja: 10