Trobada sorpresa: La lletra o i la xifra 0

Un relat de: Joan G. Pons

El meu amic Follet ja m`ho havia anunciat. Jo una mica incrèdul, no copsava de què poden parlar, si és que parlaven.

I sí, la Trobada es va produir i el meu amic Follet em va avisar.

Expectant i sense participar, escoltà la conversa, que comparteixo:

-Hola Xifra "0"
-Hola Lletra "O"
-Òndia ! som iguals !
-No
-Depèn com pitges la tecla de l'ordinador és i no és una lletra o una xifra.
-És un error humà, de dits, no conceptual.
-Sóc una lletra molt utilitzada.
-I jo una xifra molt i molt valorada.
-Una xifra que no diu res. Cap valor.
-Sola potser sí. Acompanyada per altres xifres sóc molt potent i valuosa.
-M'estàs parlant del valor de la companyia ?
-Sí.
-Això és un argument interessat.
-Sí. Interessat amb el valor de la companyia.
-Bé, jo també valoro i molt la companyia.
-Doncs estem d'acord.
-Vaja ! has trobat un camí per cercar un acord.
-A vegades davant els temes més llunyans, els camins curts arriben.
-Tens raó.

Cadascú se'n va anar per una porta diferent. Però jo notava quelcom amigable.

Acompanyat pel meu amic Follet, i un cop la sala buida, varem sortir per una de les dues portes. I a l'altre costat, constatà que les dues portes coincidien.

Lletres i Xifres no es fan competència. I vaig sentir un cert plaer interior. I una valoració de la paraula col·laboració.

Comentaris

  • Totalment d'acord[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 04-01-2010 | Valoració: 10

    Allò que és diu de que una pena compartida és menys pena i que una alegria compartida él més alegria és ben cert. El ser humà és un animal gregari, es moriria si estés sol, ni que tingués a l'abast totes les coses necessàries per a sobreviure. De fet, s'hauria d'inventar algun amic per a no tornar-se boig. Necessitem el valor i el calor de la companyia,

  • com un zero[Ofensiu]
    Nyanga | 08-12-2009

    Potser el que més m'ha agradat d'aquest genial relat és el rerefons que té...el valor de la companyia. A vegades tots som com aquest 0, que sols no som res i acompanyats per una bona companyia podem ser molt i molt grans.

    Una abraçada,

  • Oh ! et posaré un 10 ![Ofensiu]
    Núria Niubó | 07-12-2009 | Valoració: 10

    La lletra O ja de per si pot tenir moltes connotacions, quan està sola és mostra insegura, dubitativa , o això, o allò, o dins o fora, és quan va acompanyada que es sent segura. El nombre 0 tot sol és no rés, però la companyia el fa créixer. Una similitud curiosa, un exemple a seguir ? Doncs jo crec que no voldria ser ni una O, ni un 0, ja que la persona en soledat no té perquè ser insegura o nul·la, la companyia ens enriqueix, ens fa créixer , però al meu parer cal també saber trobar l'enriquiment que comporta estar algunes estones en soledat amb nosaltres mateixos.
    Em quedo Joan, amb el teu missatge, el valor de la companyia i la col·laboració.
    Una càlida abraçada,
    Núria

Valoració mitja: 10