Tinc TEMPS

Un relat de: Joan G. Pons
Una classificació:
* Temps viscut -passat-
* Temps futur
* Temps present

Una afirmació:
El Temps és riquesa que cal saber gestionar. Segons com...excessiu o manca..

Important ser conscients de les possibilitats del Temps Present. Les decisions, els projectes, les activitats, sols es poden realitzar en TEMPS PRESENT.
No menyspreem els altres. El Temps Futur permet programar, planificar, però no realitzar.en el moment.
I en el Temps Passat podem analitzar, revisar, el que hem fet, però el fet, fet estar...
Sobre el Temps Futur, no oblidem mai, que és un temps probable, però no segur. Planifiquem temps futurs, tot esperant la seva resolució.
Sobre el Temps passat és temps ja viscut amb més o menys profit, però sí que eé una font d'informació experimentada, molt a tenir en compte. Procurar no enganxar-nos en els records de temps viscuts. No són recuperables...

Animo a viure el Temps Present amb sentit de responsabilitat.

Comentaris

  • El temps....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 30-10-2023 | Valoració: 10

    és un bon aliat nostre si el sabem gestionar. Es ben cert que hem de tenir en compte el passat per aprendre de les nostres experiències viscudes i el futur per poder tenir projectes, però en realitat tan sols disposem del present.

    Una reflexió genial Joan.

    Rosa.

  • Interessants reflexions... però saben a poc.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 05-12-2021 | Valoració: 9

    M'agraden les teves reflexions... però em convencen del tot. Una cosa no treu l'altra. No em convencen del tot especialment perquè trobo que et deixes moltes coses sobre el tinter. Res és perfecte i menys dóna una pedra, amic.

    És veritat, o m'ho sembla a mi, que una filosofia sobre el temps podria ser molt interessant, analitzant tots els aspectes sobre el present, passat o futur. També és veritat que només podem clavar les ungles sobre el present... però no em convenç la mena de filosofia segons la qual només existeix el present i el futur i el passat "no existeixen".

    En realitat, com tu dius, tant l'aprenentatge sobre el passat com la reflexió sobre el futur poden o podrien ajudar-nos molt.

    Bé, ens veurem en aquesta web, Joan, que vagi bé company, salut!!

  • Bon dia Joan G. Pons[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-09-2021

    Hola, Joan. Gràcies per la teva visita i la teva opinió sobre el meu relat "Sense Peresa" i sobre el "Clarejat és sublim". M'alegro que t'hagin agradat.
    Saluts

  • Saber viure el temps: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-09-2021 | Valoració: 10

    Hola, Joan, saber viure el temps és viure'l sempre en dia a dia.
    Cada acció en la vida és saber viure'l.
    En el present s'ha de viure sempre per a un mateix i per a tots, i fins i tot per a Déu.

    -En la teva pàgina no em dones les gràcies, ni a ningú. En la que t'ha llegit...
    Ves a qui t'ha fet el comentari. Viu el present...
    Jo també ho visc.
    Saluts

  • Correcció [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 23-09-2021

    Lapsus.. Dispenseu
    Volia escriure... agraeixo ixo.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 23-09-2021

    Agradezco el comentari.
    Salutacions. Joan

  • Temps![Ofensiu]
    Soleilsi | 23-09-2021 | Valoració: 10

    El temps vola i hem d'aprofitar per viure el present. Intentar no posposar i procurar-nos la felicitat en la mesura del que sigui possible. Com molt bé dius, Joan, viure el present és responsabilitat nostra i només nostra!

Valoració mitja: 9.75