SUBRATLLAR

Un relat de: Joan G. Pons
Normalment quan ens expressem per escrit, comuniquem una o vàries idees, i per
fer-ho més ostensible, ho subratllem.

Recomanable no abusar del subratllat. Amb excés perd força.

Una experiència interessant.
Un article de fons d'un diari o l'editorial, i fer nosaltres com lectors, de subratllador. Subratllar les frases més impactants, interessants o curioses...i després tornar a llegir,
amb atenció als subratllats fets.

Cal tenir cura de no desprestigiar, el que no es subratlla. Tot és important. Sols es una senyal de més intensitat comunicativa.

Quan llegim un text, també podem fer un cert subratllat mental sobre la nostre lectura.

*******************************************************

Comentaris

  • DISCULPA [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-04-2023

    Sóc matiner. Dispensa PERLA DE VELLUT. Ho tindré present.
    Ben cordialment.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-04-2023

    Hola, bon dia Joan:
    No t'amoïnes i t'enfades.

    Et comente que no són hores de comentar i de donar les gràcies a les cinc i tres minuts de la matinada.

    Gràcies per comentar-me el meu poema Moreneta del meu cor.

    Cordialment.

  • No és bo subratllar. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-04-2023


    Perquè mai he fet aquest intent de tenir una paraula o una frase subratllada.
    Bona qüestió del teu assaig, per a tenir en compte si la subratlles o no.
    Cadascú pot fer el que vulga.

    (El relat anterior a aquest té de diferència quatre dies d'aquest que has editat el dia 31 de març. Tu mateix, no tindràs molts comentaris en l'anterior. Et comentaran aquest més que l'anterior, si el que el deixes uns dies més perquè el llegeixen més persones i te'l comenten. Pensa un poc)
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • llpages | 31-03-2023

    Això de subratllar un text imprès sempre m'ha tirat enrere, no m'agrada gens, trobo que malmet el llibre o el document de manera irreversible. És curiosa, aquesta fòbia meva, perquè el meu avi matern era un gran amant del subratllat, deia que, llegint el text subratllat, podies copsar l'essència del que volia dir l'autor. Així que, ja ho veieu, tants caps, tants barrets!!

  • Per tenir en compte[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 31-03-2023

    Un detall que mai m'havia aturat a pensar. Interessant.

    Salutacions Joan.

    Rosa.