Sobre el CIVISME

Un relat de: Joan G. Pons
Som habitants de ciutats o pobles i per tant obligats, de forma amable, a comportar-nos de forma cívica.

Un comportament cívic s'adreça a les persones del lloc com a les coses, grans o petites, que omplen el lloc.

Les conductes cíviques tenen una gran projecció social. Són exemplars i suggeridores.

El CIVISME crea un clima de convivència amb tranquil·litat i seguretat, que anima i enriqueix el viure i conviure.

El creixement personal, de forma cívica, projecte una societat sensible i humana, molt potent.

Viure en societat amb una bona dosi de comportaments cívics.

****************












Comentaris

  • Seguretat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-09-2022 | Valoració: 10

    Quina reflexió més bona, de vegades sabem les coses però no ens parem a reflexionar els seus beneficis.
    Cordialment.
    Rosa.

  • Civisme...[Ofensiu]
    Prou bé | 26-08-2022

    Bastant escàs en la societat actual. El jo per damunt de tot, el ara mateix, el faig el que vull i tu no n'has de fer res.... Són exemples que són ben presents i ben contraris al civisme... Amb resultats de brutícia als carrers, de falta de respecte, i incomoditats que sovint violenten la convivència...

    És recuperable aquest valor?

    AMB total cordialitat

  • EL CIVISME EN LA VIDA. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-08-2022 | Valoració: 10

    El civisme s'ha deteriorat a través del temps. Jo visc a un poble xicotet i es diu Manuel (a València); i et comente que cada persona va a la seua.
    Sí, conec a molta gent, però no a tots. Jo tracte amb civisme a qui conec i al que no, a vegades se li diu alguna cosa i altres no. Cadascú va a la seua.
    Un relat que fa pensar.
    No has intentat fer alguna vegada un relat o conte? No ho sé, sempre són assajos!
    Ja me'n diràs coses.
    Cordialment.

  • El trobo a faltar[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-08-2022 | Valoració: 10

    Fa anys que enyoro el civisme, especialment a Barcelona, la ciutat que tant estimo. La ciutat s'ha convertit en una màquina de fer diners, sigui com sigui, perjudicant a molta gent, amb l'encariment brutal dels preus, l'incivisme, la brutícia d'aquell que no sent la ciutat com a pròpia, el soroll egoïsta, la contaminació ceixent, la violència, etc. Podríem afegir també l'us creixent de l'espai públic com a espai privat i d'altres efectes negatius d'aquest incivisme. Com sempre, Joan, fas pensar amb els teus escrits. Una abraçada.

    Aleix

Valoració mitja: 10