Quins ideals estem defensant?

Un relat de: tout est fait, tout c'est possible
La història ens ha ensenyat
que per ser poderós
diners has de tenir a l'abast.

La història ens ha ensenyat
que les revolucions
són per qui les han pagat.

La història ens ha ensenyat
que la relitat
la transforment els de dalt.

La història ens ha ensenyat
que molts ideals estàn comprats.

D'això en diuen llibertat
tot perquè els senyors
tinguin un seient acomodat

Però jo no,
jo no m'embrutaré
perquè el senyor
tingui el seu cafè,

però jo no,
jo no m'embrutaré
perquè el senyor
tingui més calers.

De la història hem après
que els nostres ideals
no poden ser representats.

Comentaris

  • Des de el principi...[Ofensiu]
    AVERROIS | 30-01-2011 | Valoració: 10

    ...dels temps la lluita de clases ha existit. Quantes revolucions han portat al poble a sublevar-se quan ja no podíen més. El món és una roda, el ric d'avui pot ser el pobre de demà, però en el fons tothom vol ser poderós i ric, abans de ser pobre. Sempre dic que en un planeta tan "petit" com aquest podria viure tothom molt bé, però perquè no es pot aconseguir?

    Benvingut/uda a relats i que la lluita continui, potser algun dia, potser algú, potser per fi serem "humans de veritat"


    Una abraçada

  • Bon poema...[Ofensiu]
    free sound | 29-01-2011 | Valoració: 10

    Crítica al capital, als sindicats, als interessos propis, a la patronal, i al patriarcat... però cal seguir somiant i lluitant!!!...
    (("La història ens ha ensenyat que el poderós és qui s'ho creu, que les revolucions s'han fet des de baix, que la realitat se'n va d'un plegat. Que no tot es compra, ni tot es ven. Que cal embrutar-se pel propi cafè, que cal embrutar-se amb pluja i vent...i de les lluites i llibertats mils de poemes n'han retratat"))
    ...I les múltiples lluites, milers de persones a l'anonimat (no sempre els grans)...
    ...que no ens manquin les il·lusions!!!

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull, dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC