Pensament d'un que diuen està bollat

Un relat de: Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

No és complicada la vida. Nosaltres la complicam els uns als altres.

Abaix és igual que dalt. Ara si cau una pedra no és igual que te trobes a dalt que si te trobes a sota.

Quan més amunt es vol pujar, més grossa és la caiguda,

L'ase dóna voltes a la sinia i l'home dóna voltes al cap.

Jo crec en una Pàtria Universal que s'esten més lluny que l'horitzó que alcancen els meus ulls.
Ah Puig de Galatzó!
Jo no he triat la terra on reposen els meus ni la llengua que m'ensenyà a parlar ma mare,
Aixi de clar i català. Jo sóc mallorqui i xerro fi.

Estic cercant la neu i és que'm muir de calor.

Sort o desgracia he hagut de reprimir emocions i sentiments.

Agradarà o no agradarà el dibuix aixi com la cara de qui l'ha fet.

Ara jo me tenc pel que sóc i no admeto i manco entenc els menyspreus i les carbaces.

Marie Antoinette
Cerques potser la felicitat en els doblers i en realitat enyores allò que hagués pogut ser en ta vida.
Ignores els teus propis sentiments.
M'has donat testimoni sobrat del teu apreci cap a mi.

Darrera un justificat interés crematistic a curt o llarg plaç; encara diguis el contrari, amagues uns sentiments molt més nobles dels que a primera vista pots expressar.
Aina M.

Comença tot. Mot i escriptura. I aixi com comença acaba.

Nieves
M'agrades i ho saps, però ja me cercaràs si vols.

La veritat només ofen als idiotes. A nosaltres, no.

Trobau la vida formosa. Doncs moltes gràcies.

Fins i tot perdent-ho tot i no conservant ja res; me mantendré dret i orgullós de les meves arrels.

Amor Amistat Auxili.
Dones en general

És clar que tenc amigues i bones amigues; que no és el mateix que amigues que estan bones.
Ara quantes amigues que pretenen ser-ho - i potser ho són a la seva manera - acceptarien una proposta amorosa de part meva. No en conec cap.
No les cerc on pertoca? Excuses.

Tristor ? Disgust ?
Qui som jo ?
Sóc jo, Què faig ? Doncs, el que puc fer.
On vaig ? On me deixen anar,

Rosa
Quina oloreta més bona tenen les roses quan les ensumo. Penso molt amb la mare qui es deia Rosa.

Al·lota
Si te dic que m'agrades et faràs enfora. I si te dic que no m'agrades, te sentiràs ofesa. No és el que jo vull,però estimo més veure't enfora que no pas ofesa.

Ja sé que jo som poca cosa per vosaltres. La meva nissaga,
els meus llinatges, una fantasia que no vos fa ni fred ni calor,Seré un conegut talvolta. Un personatge interessant potser,Fins i tot me mirareu com un amic. Però gaire bé, res més.Heu sentenciat que mai em mirareu com el vostre amant.

Barrejar / mesclar el sexe amb l'amor és igual que barrejar / mesclar els ous amb els cargols. El primer obeeix a un impuls. El segon és fruit d'un sentiment més madurat.

Dones
No vos agrada aquesta cara meva i deieu o pensau que jo no som el vostre model d'amant.
Ara heu pensat si m'agrada a mi vostre retrat ?

Llagrimes i plors. Què serveix ara el penedir-se quan no hi ha res que pelar?

Comentaris

  • Prou bons[Ofensiu]
    Astut | 05-12-2006 | Valoració: 9

    Són prou bons aquests pensaments teus

l´Autor

Foto de perfil de Joan  Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

Joan Antoni Estades de Moncaira i Bisbal

222 Relats

334 Comentaris

199685 Lectures

Valoració de l'autor: 9.01

Biografia:
Vaig neixer a França on els meus pares havien emigrat i quan tenia tretze anys venguérem a Mallorca d'on procedeix tota la meva nissaga.
A l'hora d'ara ja he passat la setentena d'anys. Per sang, adopció i sobretot convicció em consider mallorqui de socarrel i pet tant de llengua i cultura catalana i ho defensaré sempre. Ho he defensat al setmanari "Sóller" on ja col-laborava de petit visquent el seu fundador JOAN MARQUÉS ARBONA !Pinoi" - d'això han passat ja cinquanta anys. (Ho recordo per si acàs hi ha qui no ho sap o intencionadament ho hagués oblidat) També aquesta ha sigut la meva positura a la "VEU DE SÓLLER) i ja no diguem al quinzenal "L'ESTEL DE MALLORCA" que dirigeix i edita un entusiaste patriota del catalanisme que fuma en pipa com el santjoaner i ex-conserje de nit de l'hotel " Bahía Grande" nomenat Mateu Joan i Florit.
Ah que quedi clar que no sóc ni anti francés ni anti espanyol però sí anti centralista i anti jacobi.