Amanida de paraules (Capítol 3/part 2)

Un relat de: Daniel N.

Les contraposades majories dels plebiscits turmentats que volen per sobre les canonades encobertes de les ciutats ocultes darrera el parany de les benaurances confonen els termes de la dicotomia amb les seves preguntes i demandes judicials que no porten enlloc més que a la paüra de veure com s'esfondren els fonaments de la religió i les ètiques contestatàries que revelen els desenllaços apoteòsics de les litúrgies i altres esdeveniments matiners que rescabalen les tinences d'armes per part dels narco-traficants que escolen les seves mercaderies prohibides per mitjà d'aparells de cerca que circulen a velocitats limitades per les artèries i confluències d'encreuaments que instal·len les voravies de les àrees d'influència dels miralls de colors de l'arc de sant Martí que revelen de nou les troballes arquitectòniques dels primers pobladors de les valls fluvials que volgueren imposar els seus mites primmirats a les tribus ocupants de les funeràries que pretenen ara seseccionar l'imperi de les marques comercials que s'enfonsa a cada passa de les noves tecnologies que comencen per abaratir els costos i prelatures dels difunts que aixecant-se dels nínxols reivindiquen els seus drets constituents alhora que informen les majories de votants ingenus de la necessitat d'establir lligams comercials amb les colònies allunyades que en mig del mulledar produït per les pluges de la temporada seca s'escanyen els uns als altres per aconseguir l'arrodoniment de les tertúlies on les opinions més diverses constitueixen un poti-poti infumable de bajanades totes incorporades a les corporacions metropolitanes de cerca i captura de delinqüents reincidents.
Les obres pictòriques del renaixement tardà constitueixen el testimoni aclaparador de les incursions al terreny de les sensacions de les experimentades societats convulsionades per les sotragades de les capes socials més afavorides que s'emplenen les butxaques amb els guanys pecuniaris de les avorrides sol·licituds d'ocupació que trastoca miserablement els fonaments de les civilitzacions alhora que refresca els esvorancs per on es perden les aigües de les pluges i es formen al voltant bassals congelats a les terres meridionals de l'Àfrica subsahariana i que fomenten l'ús de proteccions de tota mena entre els paracaigudistes que trenen els enllaços sol·lapats de les interseccions aplegades entorn de les propietats distingides que capficades a incrementar les barjaules als carrers poc transitats per a delit dels internautes no comprenen la necessitat de esbargir els esperits refinats amb les auques i rondalles infantils produïdes en massa per les corporacions i refineries culturals que transgredeixen els llindars assumibles de les hipocresies alhora que esbocen amb pinzells recargolats els futurs assumibles de les altrament degenerades afraus i fondalades que enllotades fins a mesures incomprensibles no renuncien a la consecució dels alts ideals que es tenen per propis i que pertanyen tot seguit a les corporacions on les orgies de diners i palesament dels bescanvis pseudo-comercials ajoca les voluntats dels magnats que pregonen la seva innocència alhora que retreuen als representants legítims del poble sobirà la valentia i ardor de distreure's a les feines perilloses.
Als llunyedars on escauen els presents indòmits dels cavallers que recullen davant de les reüllades dels patètics espectacles de la salvació i el coratge no poden esdevenir muts i orbs davant de les esquerdes del pensament que representen els miracles suposats dels sants d'esperit que renuncien a les seves aspiracions hegemòniques per continuar les paradoxals doctrines perfeccionistes dels alquimistes desmesurats de les corts valencianes de les rodalies dels canals de televisió de les nacions estrangeres que pretenen imposar el seu cabal guaridor als carrers flanquejats de fanals il·lusoris que a banda i banda de les introspeccions reflexionen al voltant de les vagueries on els menestrals i altres propietaris enceten les reunions familiars que acaven en matança i mal de queixal per als queixosos humoristes que pretenen esdevenir magres a còpia de malvendre els actius de les persecucions immobiliàries de les militaritzades societats del primer món que volen integrar al seu si les tendències improvisades de les ramaderies transhumants que esguarden perillosament els camps de cultiu i les cabòries nihilistes de les testes pensants que aboquen al fracàs tota temptativa de captivament per part dels novel·listes que veuen com els recargolaments de la seva prosa no condueix a paradigmes dignes d'esment ni constitueixen el sagrari que podria coronar en millors circumptàncies l'artifici de les contextualitats alhora que els impedits que milloren els seus sous minsos i assemblearis no poden esllanguir-se més per por de desaparèixer dessota un tel d'injustícia i corrupció que els porta a les conclusions precipitades pròpies de les sagnants revoltes i les portalades mesocràtiques.
55Les implicacions hegemòniques de les corts judicials de les monarquies europees que transigeixen amb el problema irresolt de les reivindicacions contestatàries dels posseïdors de les propietats transpirinenques de les confraries que reüllen els mals de ventre de les corporacions de panxa-contents que disloquen els prejudicis de les voleiades superficialitats de les persones que claudiquen davant de les territorialitats aconseguides a cop de canó són els paradigma atent de les consumacions de menestralia i de desori interior que romanen ocultes als ulls de les grans organitzacions on els cabdills de les salses picants no aconsegueixen de subministrar els detalls necessaris per a aconseguir les bajanades i necedats que per altra banda són indispensables per al guariment de les tecnologies on els paràsits de la paüra intocable no permeten la consolidació dels prejudicis estrafolaris que pernocten a les llodrigueres fosques i humides d'on surten els esvalotats escamots de pederastes i assassins en serie que pretenen envair els espais de circumcisió dels internautes que anorreats per les vindicatives gestes dels magnats no poden esmunyir-se apropiadament de l'escomesa de les vitalistes patuleies que trastoquen l'esdevenidor miraculós de les vagueries i de les trones daurades des d'on els capellans deshabituats exerceixen el seu capital ofici de misteri i al capdavall regiren els estómacs delicats dels feligresos que es persignen amb insistència alhora que la putrefacció de les espècies extintes afecta amb moderada persistència les narius educades dels pensadors il·lustrats.
Els lliuraments de premis emèrits són la ocasió escaient per a la presa de posesió de les amatents minyones que desitgen escapolir-se de les feines feixugues per mitjà de les premisses aranzelàries que els grans terratinents i pescadors de les voravies no poden assumir amb la cautela i picament de mans que voldrien els estatuaris que resumeixen les connotacions epidurals de les guaitades obres pictòriques amb els mots delicats de les frases més encertades que poden obrar el miracle de transigir a les converses de pau de les nacions enfrontades que persisteixen en el seu tarannà bel·ligerant i que aboquen els sentits pertorbats a la disbauxa de veure rebel·lar-se els atuells i estris funeraris de les marmites i calderes que predisposades a emetre judicis de valor d'escàs valor terapèutic igual que les matrones que abdiquen del regnat de la luxúria alhora que inciten els capitells i les duanes a l'estridència de veure relegat a segon terme el problema capital de les amortitzacions on els capitals de primer ordre queden en desús pel dejuni sistemàtic de les aus insectívores que desagraden als capitalistes que volen ignorar els alegrois del poble convocat a la porta dels principals edificis de l'administració quan els novament redundants polítics expressen les seves discrepàncies irreconciliables als oradors de la competència que demostren la seva manca d'idees i el patetisme de les seves interlocucions amb l'emprada sistemàtica de frases fetes i al·lusions al sentimentalisme que conreen amb delit i admiració pels bustos dels poetes que llueixen la pàtina de la fama pòstuma que els resplendeix al front i a les pestanyes.
Els lluentons que fa servir la primera dama a les celebracions quotidianes de la seva condició de bèstia servil que invoca els esperits de les revolucions passades és la demostració inexorable de les relacions septentrionals de la mediterrània amb les illes isolades pels mars antàrtics que recorden les obcecacions i falòrnies consumades dels grans artistes que pretenen reorganitzar el futur amb les seves pròpies obsessions alhora que els incidents aranzelaris de les rodalies corprenen el caminant que segueix el corriol dels pensaments alternatius i que veu com les iniciatives populars són sistemàticament rebutjades pels heterodoxes que albiren el futur d'esperança que ningú més no veu i que espanta. Són aquestes espantades les que produeixen els neguit més instal·lats a l'ànima morta dels pidolaires i rapinyaires que es reparteixen l'espai de multituds de les zones baixes dels edificis en rehabilitació que transiten cap a altres mons de benaurança on els petits creixen i els grassos s'amagreixen amb la lluïssor de les onades que rebotides de les roques produeixen els sorolls admirables de les tronades matineres que capfiquen el pescador de truites que no les escolta perquè els quilòmetres el separen del temps de l'acció on les meuques de carrer rodolen pendent amunt amb la sorneguera conselleria de les forces de l'ordre públic que pretenen esbrinar les veritats ocultes dels consoladors de damisel·les que s'escapen murriament de les enlluernadores llums de la nit tancada que reprèn el desgavell d'acceptar les nocions d'idiomes que puguin tenir els infants de més tendre edat i que no reconeixen els esclats de joia i xerinola de les nissagues d'agrimensors que perden l'oremus pels càntics dels senyors de les terres i els camperols famolencs que les guarden.
56Les condi
cions acumulades als estratocúmuls de paritat sanar que produeixen els esclats de malenconia de les matrones i altres éssers mutants de les primmirades escales de les portalades oculars de les seriacions uniformes dels paràsits acumulats a les òrbites celestials dels centenars de trabucaires atemorits que porugament s'apleguen a les portes de les esglésies on sufragien els esperits malignes de les atrocitats comeses pels partidaris de les amortitzacions són els que per altra banda reivindiquen les millores peremptòries de capital a les borses i mercats de valors diversos arreu del planeta globalitzat que exprimeix les taronges sucoses amb delectació i aquiescència de les autoritats sanitàries que reüllen els beneficis de les empreses multinacionals que reculen mansoies a les anteriors positures de les tessitures calculades que com una revifalla de les tamborinades estiuenques no fan altra cosa que retreure les implicacions hegemòniques dels aturats que formen corrua inseparable a les portes de les finestretes on s'agombolen els pedòfils agosarats que enrabiats per la manca de gàbies on emmagatzemar els guanys de les vendes i transaccions de les polítiques austeres de les grans corporacions no poden eximir els autentificadors de mesures abstractes que tallen l'herbei de soca-rel alhora que implanten nous dispositius de cerca i captura de les entitats serenes de les condicionants meteorològiques que recurrentment absorbeixen les humitats perennes de les fondalades i clotarals on els caminants acaben les seves estades dominicals que produeixen increments al capital acumulat de les indústries i les factories de les trenades produccions tèxtils i manufactureres.
Els desviaments de diners als comptes bancaris a paradisos fiscals per part dels magnats fan reviure l'enjogassada passió pels conjunts dispersos d'inversors que artísticament clapegen les parets dels edificis conjunturals que enlairant-se passivament per sobre de les altituds mil·lennaries de les ultramarines decrepituds que sotgen els pregonars de les persones vianants que impliquen els descrèdits de les societats reediten els temors dels esbarts de cantaires que aplegats en cap de setmana no poden defugir l'estalvi de penetrar a les interioritats de les casernes on els maldecaps i altres estranys viaranys de la consciència no s'assembla a cap altra cosa que no sigui la consecució de les propietats minero-medicinals de les plantes i erugues campestres que brollant sense mesura dels rajadors oblics no poden esquivar les escomeses de les associacions de naviliers que prejutgen els escenaris esvalotats de les noves tecnologies que a la borsa de valors pugen amb esclariment d'idees de les ments pensadores de les multinacionals i empreses de serveis que pretenen incrementar els paradoxals atributs de les persones que a l'antigor remota pujaven amb sorneguera visió de les proximitats per sobre dels arbres i les serralades on els ocells migradors no poden experimentar els plaers i disturbis de les ancorades engrunes dels pans de la virtut que retornen amb delicadesa pels corriols i caminois de les faldes muntanyenques on els ramats de cabres i altres bèsties ferèstegues amunteguen els seus excrements pudents a l'espera de la repatriació de les espècies.
Els elements remugadors de les confraries de pescadors i caçadors de presa de les planes altes del principat escorcollen els paradisos fiscals de les ments preclares dels murris inversors que amb grisa parsimònia rescabalen les seves pèrdues milionàries a les innovacions de risc que precedeixen els moviments precursors de les instal·lacions esportives on els captaires i rodamóns esclaten irats per la manca de previsió hivernal de les pintoresques adquisicions hegemòniques de les propietats colindants de les rodalies de les urbs que poblades per bornis i altres discapacitats funcionals no poden exhaurir els assortits d'embutits i altres oportunitats de negoci de les botigues de cansalada que malden per assaborir els beneficis de la campanya de rebaixes on els malaurats empresaris de la construcció ploren les seves males informacions subministrades pels executius vestits impecablement que atresoren els punts d'interès de les corporacions on els dirigents i alts càrrecs no encerten a puntuar els positivismes de les arnades documentacions on es descriu amb detall el procediment a seguir per estratificar les inversions que més endavant aixecaran la camisa als nouvinguts que pretenen introduir-se per mitjà d'exabruptes a les consolades piràmides de poder de les il·lusòries cambres de comerç i bescambi de bens mobles que arrauleixen els cossos dels petits comerciants alhora que recullen els beneficis del conreu sistemàtic de les males pràctiques i les prevaricacions sota el jou pesant de les dramatitzacions poètiques de les noves generacions de filòsofs i pensadors que en franca revifalla afirmen la cilicitat de les consecucions còsmiques presentades.
-------
57La simplicitat magistral de les propostes autonomistes dels precursors dels moviments assemblearis que marginen les causes perdudes de les televisions d'estalvi d'energia que recomponen els traginars i metaforismes de les individualitzacions de les col·lectivitats que aparellades amb els llunyedars on els mulladers de les catàstrofes són habituals i les conseqüències de les degeneracions estratificades coincideixen amb els propòsits d'esmena no són sinó la conclusió de les automatitzacions de les pensions dominicals. Aquest automatisme previsor ens posa sobre la pista de les conseqüències malfactores de les grans indústries de l'indumentària militar que produeixen els conflictes més enllà de les proposicions de traumatisme carcerari de les pregonades revolucions mixtes dels terratinents assemblearis. Els propietaris de terres en efecte pretenen abastir els mercats a mercè de les variacions i fluctuacions dels preus de carburant en origen que previsorament s'ha apujat per por de les influències de les revolucions posteriors. Aquestes influències no consideren el neguit traspassat de les avançades forces de les ocupacions anteriors que reverdeixen l'esperit de transfuguisme i traïdoria de les acaballes de les eres post-industrials on els exercits de perdedors de maquinaria no poden competir amb les extraordinàries millores en el terreny de les milionàries autoritats del trànsit. Els conductors de vehicles són efectivament els responsables de les operacions de colon i recte de les reivindicades societats de la informació que transgredeix els ampits de les finestres i enceten la cultura del lleure com a prolegomen de les taxidèrmies posteriors que han de constituir la pedra de toc de les llibertats pregonades i mai aconseguides pels perseguidors de la cansalada. Les amanides i altres productes de la terra són de fet els enciams de les rigoroses penositats de les legions de captaires i botiflers vinguts a menys que poblen les consoles reblertes de calaixos i calaixets. L'obertura d'aquests enginys de la quadratura del cercle que representen les obliqüitats de les esferes retrunyents de dolor que colpeixen els corpresos intel·lectes de les enginyoses menestralies que recullen l'aigua de la pluja en cisternes i altres menes de recipients de gran tamany on els musclos i altres elements de judici de les magistratures prevariquen a pler les seves condicions econòmiques i socials de conflicte durador. Els conflictes són doncs la causa principal de desavinences entre els diferents actors de la dinàmica social que representen els diferents punts de vista de les corporacions i entitats locals que pretenen representar la totalitat d'heterogènies que indiferents a les construccions megalítiques dels afores de les urbs multipoblades no poden evitar la recurrent afirmació que les tortugues marines a la platja corren més perill que les aus migratòries en meitat del seu vol com ara les petxines.
La construcció de les edificacions estatuàries dels penúltims pobladors de les terres de ponent on els internautes celebren les seves orgies de plaer dislocat es la consecució de les pedanies on els rescabalats obrers de la construcció planifiquen els seus esdeveniments festius i les cacatues perllongades instauren els planters són les que reüllen els milions de tipus de grafits ultramarins que perviuen a les escomeses dels predadors que per sucar-hi les escorrialles del brou que roman a la cassola surten de polleguera amb assiduïtat. Les terribles conseqüències de les romanitzacions forçades de les planes i territoris inexplorats de les tensionades proporcionalitats eixerides de les tules adquisicions de les arrecerades capitalitzacions de les proporcions perfectes que enbranquen els sonets de sonoritat ressonant. El poderiu de les explanades de les conques superiors de les empedreïdes superfícies de les rocalloses serralades de les latituds septentrionals no constitueixen els beneficis de les brolladores aigües de les suara molles extensions del capital inventariable. Els capitals doncs són la fermesa dels difunts que amb la seva reorganització de les empreses de serveis i vincles auditius no poden regirar els estómacs de les organitzades passarel·les de les irrigades gernacions de pagesos que perviuen a les inclemències i a d'altres molts passavolants que del carrer estant esguarden amb interès els aparadors de les botigues de transacció de cèntims i les corrues de parafernàlies que farcides de lluentons no aconsegueixen esbrinar el sentit darrer de les propietats preferibles. Aquestes propietats intel·lectuals dels passadissos estrets de les cases consistorials on els polítics i altres animals de mena instauren els seus negocis de dubtosa credibilitat alhora que les postres escauen són la demostració sense fonament de les acaronades galtes de la minyona que inspiren la confiança dels mercats i de les associacions de botiguers que pretenen escatir el significat de les paròdies humanes de les llibertats aconseguides per la lluita i el benestar.
58Les malversacions dels fons i c
abals públics per part de la retrospectiva innovació de les periodicitats excita els fonaments de les tertúlies on els informats usuaris de les consecucions inspiren la llàstima de les mestresses que enraonen pels descosits alhora que impliquen les multinacionals al tràfic de menors i a les borses continentals. Els escamots de proletaris que rebel·lant-se contra les imposicions de les empreses càrniques aconsegueixen d'esdevenir garants de les llibertats democràtiques i de les conseqüències dels pactes preibèrics no poden aturar les repercusions de les seves polítiques de tolerància zero que els aboquen a la compra compulsiva de pernils ibèrics alhora que practiquen els esports d'hivern amb deixadesa i parsimoniositat. La manca de cura de les federacions que planegen amb cobejança la presa de possessió de les esferes ideals de les tertúlies on els beneficis planetaris de les noves tecnologies no arriben a les classes menys afavorides que reüllen els plats calents de les cases arribistes on els plugims remullen la gespa afavorida per la calor estiuenca que els trasllada a les conclusions de reformisme que prediuen. Els joiosos menestrals que extreuen de les mines els beneficis aconseguits a les granges i altres elements de judici pòstum de les preuades plantacions de banana i plàtan canari que produeixen són la demostració que les propietats minerals de les aigües d'alta muntanya persisteixen malgrat la desertització de les planes i de les economies de mercat. Aquestes economies són les que a desgrat de les recapitalitzacions no aconsegueixen de marcar el camí de les regionalitzacions on els garants de les propietats acústiques de l'indústria del percep i alhora renuncien als avantatges de les reindustrialització dels maresmes i zones condormides de les perifèries de les ciutats petites i mitjanes. Els elements de judici d'aquestes noves urbanitzacions amb escassa planificació són els utilitaris i usuals a les disquisicions assembleàries de les organitzacions de planificació i control de natalitat de les administracions judicials i les escoles de producció de titulats. L'esdevenidor d'aquestes titulacions impartides per catedràtics saberuts és el que torba les maquinacions de l'escorxador de professionals que és la nòmina i les afiliacions que maltracten els esperits refinats de les matrones i guaitadores de les luxúries de l'entresòl amb les afirmacions categòriques i les parafernàlies sobiranistes de la cúria vaticana. Els seglars i capellans de les parròquies andorranes aspiren a reivindicar a la seva hora els fonaments cristians de les esglésies i edificacions de caràcter lúdic de les valls i les fondalades cobertes de molsa on l'heura abraça els arbres centenaris. Els presumptes perseguidors de les confraries de pescadors no atreuen els valors inversors estrangers com ho farien les creus llatines i gregues de les ermites i altres construccions de l'antigor que evoquen el descrèdit de les institucions contemporànies.
Les pretensions de comprensibilitat de les instàncies productores dels megàlits australs de les revetlles de cap d'any de les capitals europees recorden inevitablement les allargassades descripcions de les novel·les de misteri dels autors de les darreries del segle xix. Els acompasaments de les tertúlies on els ministeris fiscals i laborals elaboren les seves propostes de compromís inevitable són la punta de llança de les històries mai explicades de les interaccions ergonòmiques de les balconades de l'eixample barceloní i les altrament anomenades barraquistes implicacions dels terratrèmols de les urbs cosmopolites a les terrasses de les bugaderies estratificades comuns. És aquesta comunitat d'ideals la que subjau a les memòries inacabades de les filtracions subsidiàries dels eixamplaments de les cornises i les baranes de les escales de les comunitats de veïns de les edificacions planetàries. Els cosins germans de les innovadores gernacions que s'apleguen a la vora dels camins transitats per reclamar amb la seva veu atemorida les millores salarials previstes als convenis que mai es compleixen per manca de previsió de les infraestructures viaries que malviuen amb els guanys dels peatges són les que predisposen la plebs esverada a la consecució d'actes de vilesa i pillatge desconeguts a les perifèries. Els suburbis de capitalització retardada amoïnen els capitalistes que pretenen amb la seva superioritat monetària imposar els gustos i inclinacions que els escauen a les famílies acomodades que fugen de la precarietat de les feines a temps parcial per a instal·lar-se a l'aixopluc de les paròdies de mendicitat que els pidolaires i vianants escenifiquen a diari als centres neuràlgics de les capitals modernes. Els autobusos i altres mitjans de transport terrestre que pretenen civilitzar els usos i costums de les masses porugues que transporten els seus estris de feina amb cautela no poden competir amb les pedregoses multituds d'enderrocs i soterraments de les atrafegades artèries viaries de les ciutats populoses.
59Les actuacions parcel·làries de les corporacions i entitats de crèdit disloquen els fonaments de les aparellades consecucions de capitals que informant-se de les clàusules abusives dels contractes pretenen emmagatzemar les immillorables condicions de sufragi de les col·lectivitats assembleàries que romanen als mercats. Les adoracions monocultistes dels teatralitzats comediants de les paròdies estrafan les giravoltades al·locucions dels trapezistes que gronxant-se com a bèsties esquerpes a la muntanya no poden eludir les responsabilitats apreses de les finalitzacions. Els viaranys per on discorren les fonamentacions de capital dels relleus generacionals que polititzen els escenaris de la discòrdia on els ciutadans i ciutadanes esclaten irades per la manca de rescabalament de les melodies i càntics que ressonen a l'interior de les àmfores on els vins perfumats aconsegueixen d'escatir el significat pregon de les homilies del capvespre on els prelats des de la trona invoquen els esperits de revolució de les masses humils aplegades. El capgirell que representa al capdavall la presa de posició per part de les entitats representatives dels moviments contestataris en favor de l'abdicació dels criteris de reivindicació de les notorietats i anomenades que voleien els discursos molt per sobre de les capacitats dels organitzadors són el parió recargolat de les temudes parcel·lacions de les activitats nobiliàries. Els terrenys per on els corriols i senderons fa la via que reivindica els sotracs atribuïbles a les desviacions dels capitals de segona mà que reubicats a les places fortes dels fuetejats inversors que reüllen les pujades i baixades dels indexs escampen alhora els beneficis atresorats de les amortitzacions del capital i els rumors fastigosos de catastrofisme especulatiu que semblen rondalles de tercera via. Els capitalistes forans aixequen els braços en senyal de dol fingit per les pèrdues de les divises i valors petroliers que abjuren de les seves conviccions heretades pels besavis de les contraposicions grolleres que abeuren els ramats a les granges multitudinàries on el bestiar agenollat menja amb desmesura les restes de material orgànic. Els intèrprets d'aquest instrument monumental a les catedrals conservades pels programes de patrimoni vinclen els recursos nobiliaris que fragmentadament consenteixen els síncopes perifràstics que alhora que malbaratar les rendes dels delmes atorgats instauren les manifestacions de misèria que esporugueixen els colpits habitants de la metròpoli. Els manifests d'acollida de personal d'administració i obres comuns no pot equiparar-se a la volada de les novetats editorials que reediten els elements cabdals de la poètica contemporània al temps que reviuen els espetecs de paradigma que sura de les profunditats abissals de les escriptures. Els nous valors imposen la seva llança de supèrbia.
Les fossilitzacions de les arquitectures neo-gòtiques que proclamen l'origen fecund dels rosegadors carnívors i dels mamífers ungulats que campen per les pastures on els bruits dels rierols i fonts d'aigua mantenen a ratlla el silenci aterridor de les nits fredes d'hivern on els pagesos i pastors impliquen les temptatives de llançament de coets a l'espai inter-galàctic on les tortugues ponen els ous amb pressa per l'atac massiu de les serps i aus rapinyaires. Per altra banda, els estudis amb foc real de les conseqüències de les tempestes tropicals a les canilles centreeuropees a l'hora de prendre els banys medicinals de mitja vesprada no demostren la relació improbable entre la configuració dels currículums i les adquisicions de material nou de trinca per part de les multinacionals del sector que aspiren a ocupar una posició hegemònica que els hi permeti de generar les sinergies. Els àpats que fan els directius a més de les propietats inalàmbriques que tenen els tenors alliçonats de les companyies operístiques de les grans corporacions que menyspreen el valor de les idees dogmàtiques de les operacions immobiliàries que desprenen la despesa del seu afegitó de cap de setmana. Els bescanvis entre les agrupacions de capitalistes que s'estimen abans l'esquarterament de les bessonades que la reconciliació malenconiosa de les atrocitats on els cantaires i vianants que passen pel davant dels aparadors dels comerços oberts les vint-i-quatre hores no poden reviscolar pausadament entretenen els minuts de silenci de les juntes directives dels comissaris. Les exposicions d'art dramàtic on els ingenus compradors adquireixen obres de dubtosa originalitat no poden menystenir els préstecs hipotecaris de les adquisicions locals que per obra i gràcia dels ajuntaments i altres elements consistorials no poden discernir entre les escombraries de les bugaderies i els atuells funeraris de les tombes acumulades als afores de les congregacions on es persignen els savis davant la visió de les fumeroles del volcà florentí. Les comunitats de regants de l'ebre s'esveren per no res.
60La solidesa
de les inversions corrents de capital abonat a les perifèries de les urbs cosmopolites on els manefles creadors de senyals electró-acústiques participen dels guanys milionaris de les corporacions ens porta a pensar que les precipitacions en matèria de dividends és la causa fonamental de les davallades inversores de les darreres centúries. Els esclats de convalescència de les sales superpoblades de les institucions hospitalàries de les capitals de província són un problema recurrent que s'allargassa més enllà del serrell inventiu de les conglomeracions arquitectòniques. Els pretesos privilegis de la plebs aplegada al voltant de la font on raja l'aigua preuada espanten els esverats inversors que veuen recular els beneficis a cop de martell. Les encluses on es dóna forma a les futuribles esquetlles de recompensa merescuda que menyspreen els lligams afectius són la pedra angular de les directives dirigistes dels mercats d'estiu on els directors dels escorxadors escuren les darreres gotes de licor de maduixa que els proporciona la felicitat esmunyedissa de les acaballes. Els fronts oberts a les baralles malgirbades de les parades d'autobús on els pintors anònims exalten la preciositat de les giragonses rescabalades de plaer autònom encalcen les controlades estigmatitzacions radials que marginen els ciutadans segons la distància que els separa del nucli radiactiu. Aquest efecte trontollador de les fonamentacions dels sil·logismes encadenats ens porta a parlar dels efectes imprecisos de les noves tecnologies en la reproducció assistida dels conills de granja que serviran les taules dels restaurants de categoria on els cambrers enfeinats positivitzen els esdevenidors de la xicalla cridanera. Les novel·litzacions de les històries mai explicades de les propietats medicinals dels acuífers i exabruptes preconitzats per les altes instàncies del poder judicial distreuen els artefactes mereixedors de finals tardans que contraposen els cabals dels afluents de segon ordre que paralitzen els paral·lelismes enfrontats. Els arrossers on es conrea el futur de les generacions planteja el dubte previsible de la incompatibilitat de les tertúlies càrniques i vegetals de les matinades autòctones amb els canvis d'humor sobtats dels coloms a les places i carrers de les grans ciutats.
Els canvis de domicili de les principals empreses exportadores de cru a les planes altes del continent americà emplenen els filaments de les acaballes de perspectives de futur esvaïdes que reculen tardanament a les posicions de defensa que els hi escauen amb la moratòria postulada pels autòcrates condonats. Els paradisos de les grans multinacionals on els alts directius escorcollen les bonances de les vendes i les reindustrialitzacions de les corporacions administratives engreixen la bombolla productiva de les altruistes reivindicacions positivistes dels malaurats inversors que preveuen els seus crèdits autònoms amb premeditació. Els maquiavèl·lics esbargiments de les ressonants meravelles naturals de les conques mediterrànies on els peixos de diverses mides campen alegrement ignorants dels perills de la pesca de superfície resulten en la cloenda dels campaments itinerants que revifen els encenalls de la revolta presumiblement acumulada als serrells esfilagarsats de les entitats de crèdit agrònom que revolucionen les interaccions dels pensionistes i les allaus de de parafernàlies obliqües de les comparacions veteranes que amb maldestre capacitat eliminen les restes de brutícia dels prestatges de les superfícies. Les ziga-zagues dels camins enrunats per l'efecte devastador de les plagues oceàniques transporta els residus de les indústries alimentàries de les superfícies als abocadors incontrolats de les vies de transport de les capitals industrialitzades on els referents en matèria de clavegueram incita als fanals a produir la llum necessària per a la il·luminació dels carrers i altres elements de judici urbà que acumulen les pèrdues del sector viari. Els canals de putrefacció de les instàncies judicials de les grans ciutats de servei travessen l'enllotada via pecuària amb penúries insofribles que aboquen els pidolaires a ajocar-se als indrets més inversemblants on els vents forts de les vesprades fan pujar les temperatures dels interiors de les cases benestants. Per altra banda, els interessos de les operacions borsàries incrementen els guanys de les petites corporacions nacionals que pel cantó de les franquícies apleguen els grossos intèrvals de benaurança de les institucions. On cau el raig de llum de les espetegades bombetes de l'albada no podem assegurar que es pugui referir a cap de les bajanades encobertes pels agosserats naviliers que preveuen l'eclosió de les telecomunicacions a curta distància. Els residus itinerants que acaben per anar a parar a les fosses comunes de les deixalleries de l'extra-radi on els indígenes esmaperduts recullen els beneficis atresorats per les famílies matriarcals són les que predisposen els capitals ocults a la desaparició de les fonts originàries de reorganitzacions estructurals.
61Els epitelials majors dels animals de pastura de les planes altes del priorat i altres zones afamades de les rodalies de les grans ciutats mediterrànies són l'origen de les desavinences de les multinacionals del sector que pretenen imposar les seves raons de lideratge en comptes d'improvisar les polítiques sectorials que podrien escaure a les corporacions. La majoria d'esdeveniments d'aquestes polítiques tenen com a escenari els multitudinaris esglaons de presumpció d'innocència de les bajanades estructurals dels convenis col·lectius que empenyoren els ànecs dislocats de les porcions lacustres on es migren els comptes de les empreses subsidiaris. Els contractes a temps parcial de les subcontractacions d'espècies que reülladament esguarden els guanys milionaris de les corporacions locals són les que atresoren els capricis de les senyores d'alt nivell que revifen les economies de les vies principals de comunicació de les estances principesques de les aglomeracions urbanes distretes pels vols escadussers dels avions comercials. Les reaccions de les companyies de baix cost no es farà esperar si continuen els desmèrits de les esmaperdudes campanyes de promoció de les novetats editorials que pregonen els increments de potencial. Les alteracions als catàlegs de les prestatgeries curulles de dividends i altres mèrits de les policies locals i comercials de les fonts d'ingressos poden especular amb els usdefruits de les davallades de capital de les indexacions borsàries que pretenen exhaurir els eixugalls venedors que serveixen per a contrapesar les pèrdues multi-milionàries del sector energètic. Les pansides i magres voluntats dels polítics enguany són l'exemple de les consideracions que podem arribar a fer en relació a les consumacions de firaires que transiten pels viaranys de la consciència on la desfeta de les implicacions ens porta a fixar el preu de les tomaqueres en origen com a mesura disciplinària de les contraposicions de abeurament de les vaques lleteres. L'increment en el preu de compra de les produccions làcties i les garbellades possessions latifundistes dels empleats dels aparcaments i altres edificis emblemàtics dels centres de les ciutats ens referma en la convicció que les avinenteses eixamplades de les corrues de publicistes que volen accedir als espectacles de divertiment de les hores tranquil·les del vespre especulen amb la possibilitat d'exercir les posicions de domini que els escauen des del començament de la història. Afegim però la consideració que les alteracions de l'ordre públic produïdes per les noves troballes en relació a les enginyeries genètiques i de telecomunicacions no poden interactuar amb els esclats de pessimisme de les tertulianes aplegades entorn de la taula de redacció on elaboren els plebiscits maleïts de les curses de cavalls on els incompetents dirigents de les obres socials dels ministeris calculen sense dramatisme els superàvits de les tecnologies i les corporacions. Les reorganitzacions del material genètic dels nadons del tercer mil·lenni que engloben les seriacions d'escombraries malviuen a base d'aliment hipocalòrics enllaunats.
Els aclariments expressats per la cúria a les prebendes de les deposicions del ca de la veïna que pretén conèixer els eixerits compliments de les espècies superiors que igualen els objectius de creixement imparable dels escamots de militars en servei d'urgència. Per altra banda, les miraculoses afirmacions catastrofistes dels endevins malaurats de la darreria del xix treuen l'entrellat de les cogitacions pelegrines dels regidors de districte de les cambres de comerç arreu del país. El resultat evident d'aquestes polítiques de despesa moderada condueix a la convicció que les naus aerostàtiques poden enlairar-se sense dificultat dels cims cantelluts de les muntanyes més principals on els muntanyencs abillats de diumenge celebren els guarniments naturals que els envolten. Les restriccions aranzelàries són doncs les causants del devessall de manufactures que penetren a les terres de ponent on els registres de la propietat corprenen els inversors que atemorits per les pèrdues i les diversificacions de cartera no se'n saben avenir de les pujades sistemàtiques dels valors residuals que sovintegen a les indexacions. Les opcions de futur de les prebendes i requisits aranzelaris de la nouvinguda economia de mercat és la causa final dels capgirells estatutaris de les enriolades faccions dels dirigents que fan dringar els picarols de les regnes estàtiques dels ases de tir i d'altres animals estrets pel jou de les feines camperoles. Els estrategues de les multinacionals coneixen aquest fet i per això incorporen les innovacions estètiques a les planes majors de les elits directives que contreuen les faccions alhora que reivindiquen els drets consuetudinaris de la seva nissaga que pregonament aprova les frivolitats bel·licistes dels comuns de la diada.
62Les bel·ligeràncies de les es
maperdudes autoritats sanitàries que fumen d'amagat igual que els presoners de les illes ferèstegues que eixamplen les voravies dels canals de les vies pecuàries perdudes en mig de les rebel·lions anarquistes. Les rondalles explicades pels versadors i altres animals de granja no poden comparar-se amb els encenalls previsors de les vençudes escorrialles dels galifardeus que compren al super-mercat les produccions artístiques dels creadors de nyigui-nyogui que més endavant cauen en l'oblit més absolut igual que les legions de fornicadors endiumenjats que reculen davant el poderiu de les matrones dislocades. Els pregoners que alliçonen els grans inversors de les potències no ignoren el rastre de malenconia que representa el llast insofrible de les capitalitzacions restretes per les clapejades ombres de fageda que reivindica els miracles de la ciència i les autoritats. Les altrament tolerades atrocitats dels exèrcits invasors que s'emmirallen en la recreació manifesta de les interlocucions abstractes no suposa cap amenaça per les interessades fal·leres de les instàncies executives dels afraus dolorosos on el bestiar desbocat no pot assumir les destrosses dels peus ungulats ni dels morrions fets a mida. Els grans capitalistes aboquen les societats de consum a les més esbojarrades aventures de patetisme i credibilitat alhora que exabrupten els polítics amb més encert que no pas carisma doncs ignoren les directrius hegemòniques dels paradigmes isolats. Els paradisos fiscals on es practica el parapent amb els paramilitars indica el grau de munió de termes definitoris que esclata a les bodegues dels navilis manufacturers on es processen els peixos dins de la mateixa mar. Les ebrietats de poder de les instàncies petrolieres de les grans multinacionals indiquen el tarannà dissociatiu de les represàlies posteriors als conflictes on els innocents que reüllen els miratges de la sociabilitat esperonen els militars que cometen les matances. Posteriorment a la presa de possessió per part de les instàncies dels resultats dels comerços il·legals amb les colònies condueix a pensar que les transcendències de les exculpacions dels alts càrrecs corresponen a la negativa del poder d'exercir les prebendes. Per alta banda, les societats industrialitzades que naveguen per la xarxa interactiva no produeixen guanys apreciables al mercat de les joguines que davalla diàriament increments percentuals dels dividends. Afegim a tot plegat que les eines de control de les expectatives es veuen als llunyedars on mai arribaran a penetrar a les economies i que les raons de pes de les empreses làcties empenyoren i malbaraten les plusvàlues de les companyies de ferrocarril trans-pirinenques. L'afegitó de les litigacions estètiques que enjudicien els terratinents contraposa el pes de la raó i les recances històriques dels milionaris de mena que arrepleguen com poden les propietats mercantils que després rescabalen als propietaris desimboltament. No cal fer-se creus de les malintencionades operacions dels corredors de marató que alteren els recorreguts de les enquestes per afavorir els corprenedors.
Les esquifides proposicions dels milers d'autoritzats consultadors de paradigmes no fan por a les flors naturals que maldestrament conreen les latituds septentrionals on els homes de futur enlluernen les damisel·les amb les seves conhortacions extemporànies. Els pagesos i altres elements de transició de les economies no permeten la consecució dels il·lusoris beneplàcits i aquiescències de les corrues de cineastes que fan filera ordenadament amb escadusser mal de panxa per motiu de la intriga dels arguments. Fem tots els escarafalls necessaris per a encabir les egolatries dels profetes d'abast supra-nacional que refermen les cabòries presidencialistes de les ofertes públiques d'ocupació que revifen els esperits refinats de les minyones i altres elements de reverberació de propietats mercantils autònomes. La senzillesa de les paraules escapa de les pretensions de l'autor de memòries comú que en general prefereix les disquisicions assembleàries de les heures del camí a les atrocitats explicades pels narradors i novel·listes predilectes de les cases reials europees i africanes. Els naturòpates i altres diversificacions de l'esperit casolà instauren les cassoles a les places públiques on l'exhibició de les despulles dels batlles i consellers morts en les revoltes putrefacten les restes de mineral sòlid que persisteix a l'atmosfera diluïda en gasos lacrimògens. Els feréstecs intents de les malversadores mestresses de casa que dispendien els cabals familiars amb alegria i despreocupació són la punta de llança de les noves generacions de dirigents corruptes que atresoren els beneficis de la inversió de capitals forans a les indústries del tèxtil i les manufactures de l'acer. Cal afegir però que les estructurades connexions de les audiències amb les masses obreres es purament especulativa.
63Per acabar diré que les connotacions assembleàries dels plebiscits obrers de les masses atemorides inicien els temporals de neu de les valls pirinenques on els aspirants a manefles inspiren les retòriques enceses dels caporals i sergents de guàrdia. Les resolucions de poder de les parcialment adaptades consistències de les generacions futures ens portaran les claus de les reformes que cal emprendre per rejovenir les institucions avui dia instaurades segons termes del passat. Els temps esdevenidors ens ensenyaran les pulcrituds de les economies excèntriques que produeixen els beneficis de les multilateralitats alhora que condensen els esclats de joia i divertiment de les masses aplegades davant els futuribles. El que resta per venir ho podem resumir en les paraules ben dites dels poetes actuals o en les reserves sistemàtiques de mineral cru de les grans multinacionals que sempre reüllant les expectatives s'avancen a les mecàniques tecnicistes dels glans de cacera. Els porcs sadollats esveren les contertulianes que no poden explicar per que vindrà l'equip de rescat als futurs esdeveniments imprevistos. Les onades de capitalistes que mouran els seus centres neuràlgics de decisió a les províncies exteriors de l'imperi otomà no podran preveure la pujada de les temperatures producte de l'abús dels combustibles per a transports privats prescindibles que empenyoraran les expectatives un nou cop. Les atribucions de les llars d'infants seran acompanyades per les millores qualitatives en el benestar de les famílies que podran gaudir de caps de setmana complerts sense ànim de lucre. Les potencialitats del present traslladades a l'avenir ens complau d'anunciar les instigacions hegemòniques de les branques capitalistes dels ministeris i consolats estrangers de les terres americanes on el blat de moro modificat anorrearà per imposició la resta de conreus artificials. Les decisions a prendre per part de les elits dirigents de les juntes de portantveus de les empreses punteres en tecnologia i prevaricació de bens es justificaran per la manca d'utilitat de les porteres i personal de servei que instigaran revoltes i altres daltabaixos socials per por de transigir en les demandes de feina de les classes passives. Els interessos de les economies passaran el tràngol de la deflació de la mateixa manera que el mateix president de la república pot esbrinar les desviacions de fons que es produeixen a les rodalies de les capitals de província. Els beneplàcits de la connectivitat de les xarxes viaries i ferroviàries per tal de satisfer les necessitats aclaparadores dels annexionats territoris del nord-est i el sud de les índies orientals no podrà competir en perseverança amb les noves economies productives que instauren els poders fàctics alhora que predisposen els cansaladers a abaratir els costos retallant la despesa. Els irònics botiguers amoïnats per la pujada sistemàtica dels preus dels carburants en origen escapcen les entroncades varietats de cereals que consumeixen els beneficis de les carburacions orgàniques que vindran a substituir els pal·liatius de la nicotina.
Es doncs el modus operandi de les conclusions finals els que interessarà el lector afamat de novetats que perviu a les persones dels compradors de gangues que aparellen els instructors de vol i les hostesses. Els adoctrinaments de les propietats absurdes dels productors de varietats lingüístiques clonades perfilen el vol del pardal en quant a les prevaricacions anunciades es refereix. No podem acabar sense dir que les conclusions de les iniciatives legislatives populars acumulades al capdamunt de les olles i calderes on es forgen els vots de les futures victòries de la democràcia no escapen a les inspeccions de treball que atresoren les bonances més espectaculars en matèria de casaments i divorcis planificats. Els elements de judici dels espectadors de les confraries de parlamentaris oferint l'espectacle del desordre a les portes de la cambra magna recordarà sempre els exabruptes llençats per les minories en contra de les al·lusions al descrèdit de la monarquia constitucional. Els capgiraments de capital que recorren les borses europees no és sinó la demostració que les deposicions dels cans a la via pública no poden sinó augmentar en un futur on la sostenibilitat de les pensions pot ser el factor clau de la crisi dels valors i les demostracions estètiques. Els pels que cauen pertot arreu dels animals domèstics demostren la exactitud de les afirmacions en el terreny paradigmàtic de les interlocucions televisades que porten a la disbauxa els trens de vida dels terratinents rescabalats per les ordres de compra dels valors en alça de les elèctriques. Ja per acabar i com a conclusió final afegiré que les compreses de venda ràpida a les multinacionals catastrofistes reüllen els beneficis de les empreses cafetaleres que no poden esbrinar els resultats de les bobines de filferro ni tan sols captivar-les.

I punt.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Daniel N.

375 Relats

86 Comentaris

275362 Lectures

Valoració de l'autor: 9.68

Biografia:
Tinc aquesta mena de bloc

Espero que t'agradin els meus relats. A mi m'agraden, tot i que no sempre.