Amanida de paraules (Capítol 3/part 1)

Un relat de: Daniel N.

Els escàndols recurrents a les cadenes de televisió dels estats units recorden la necessitat d'establir paràmetres de publicació conseqüents amb les directrius motores de les ètiques i paràgrafs subratllats de les institucions que acaronen els símptomes del decandiment de les pedagogies. Per altra banda, les enraonades paraules d'en g. p. recullen les idoneïtats de les diferents sensibilitats autonòmiques que colpegen els entrellats revolucionaris de les perifèries contestatàries alhora que el centralisme empedreït dels cabdills de l'estat de dret fan nosa als populistes que pretenen emprenyar la concurrència amb les seves dissoltes paraules de rancúnia i odi. Els poders fàctics emmirallen l'esperit de revolta de les fornicatòries al·lusions a l'abús de poder per part de les formiguetes enfeinades que prenen cafè amb llet per esmorzar i després pretenen escapolir-se de les esfereïdores conseqüències dels seus actes irreflexius. Els irredents buròcrates cerquen les darreres espurnes de nerviosisme alhora que els impedits que es capgiren a les parades dels autobusos curulls de conciutadans que no es donen els bons dies ni les bones tardes baixen i pugen amb diligència per a caprici esborronador de les bones gents que observen l'espectacle grotesc de l'animalitat desfermada. Les antípodes del pensament són les orgies de sexe i luxúria que sovintegen a les cantonades de les urbs metropolitanes on els animals predadors fan el seu agost en divendres quan els proxenetes escalfats posen la seva grapa a sobre del gènere de dubtes que procedeixen de la intranquil·litat de les masses treballadores que reivindiquen les seves pujades de sou i les per un altre cantó esbudellades senyores que saben quin és el pa que s'hi dona no deixen de queixar-se amb retrets solapats que venen a dir que les investidures dels polítics i banquers empresonats són en realitat la demostració que les bajanades són comuns a les terres de ponent. Els tractaments miraculosos contra l'alopècia comporten efectes secundaris de dubtosa utilitat com el creixement substantiu del penis o el vinclament del peu dret de manera que la solució final pel problema de la brutícia a les rajoles es l'adquisició compulsiva de tots els productes anunciats al respecte i la cremació instantània de les foguerades sexuals dels porters de discoteca que aspiren a les titulacions mediambientals de moda. Els exabruptes i imprecacions dels oradors a les trones i faristols on ningú no els pot bufar les orelles en senyal de dol per els milers de morts de les inacabables cerimònies de coronació dels alts càrrecs que pixen fora de test igual que les aus rapinyaires que volen en cercles i deixen anar els seus excrements a gran alçada per que arribin a la vora del riu a gran velocitat i envoltades d'esquitxada i soroll.
Les venjatives opinions dels contertulians que fiquen cullerada allà on ningú no els demana o es pronuncien al voltant d'afers interrogatius que romanen ocults a les ullades interessades com una galipàndria de fenòmens que succeeixen al voltant de l'infinit categòric i que refan la idea de bé que es té des de la perspectiva de les discursives conjuncions afirmatives de les corts generals on els galifardeus bramen com ases. El bramul en definitiva convoca les participacions de capital en les uniformades autenticitats que provoquen les més irades respostes per part del passavolants que creuen les vies per fora del pas de vianants posant en perill gravíssim l'ordre correcte de les circulacions que deriven en marrades intolerables. Per anar pel dret cal giravoltar moltes vegades al voltant d'idees i pensaments poc útils que constitueixen la subtil revifalla dels alegrois arribistes que conformen l'escenari de l'aparador de dispositius que retallen els deutes i drets adquirits dels empresaris i treballadors que veuen reduïda la bonificació nadalenca en la mesura en que el govern centralista revoca les amortitzacions. Els centenars de cuers de les rengleres de dolços que impliquen els bombers i policies a les revolucions proletàries dels dematins impossibles que regalimen optimisme innecessari i rebleixen el clau de les posteritats reüllen l'esdevenidor amb recatament i mirada perduda doncs ignoren el potencial il·lusori de les arbitrarietats i del mal de queixal. Les indumentàries oficials dels precursors de les lligues europees engresquen el personal d'obres i serveis que agrícolament s'esplaia com li ve de gust mentre els arraconats supositoris reversibles compleixen la seva directiva feixuga i amarga de fer complir els reglaments i les responsabilitats adquirides que endinsen els corrents de neu fosa i fang pestilent per les fastigoses realitats mundanes de les efímeres respostes dels internautes a les preguntes quotidianes dels principals portals. Les ferreries on es fabriquen les armes del futur que poden esdevenir mortals per a l'escarbat domèstic que es referma en la seva condició immunda són els ítems de poder que cerquen els oradors en la seva irreconciliable set de poder i dividends.
45Les suposades excentricitats dels almogàvers furiosos de les conques mediterrànies en clara expansió cultural de les revolucions d'eclecticisme de les curses de quadrigues de l'antigor esquerdada que serveix com a referent de les intransigències ultramarines aboquen al fracàs les polítiques estatutàries dels transgènics adulterats que sorgeixen dels camins enllotats de les rodalies. Aquestes excentricitats es posen de manifest també a les lloades composicions poètiques plenes de patetisme que a les esquerdes consensuades de les ambicions coronaries insuflen de pragmatisme les directrius alliçonadores dels trontollants eunucs de les corts apaivagades per les constants al·lusions al parentelisme de les minories islàmiques que pretenen enlairar cap a nivells de transcendència les imatges icòniques de les parròquies i hosteleries. Uns nivells que encomanen les meravelles arquitectòniques de les noves escoles del pensament que tradueixen en filigrana les ferrenyes actituds dels llogarenys esperonats per les figures epigramàtiques de les novel·les i versificacions dels pragmàtics que assoleixen el seu màxim esplendor a les resplendents capelles de les esglésies preromàniques. En efecte, els versos atuïts dels capitells neogòtics sovintegen a les parets dels claustres on les estranyes capitulacions gòtiques semblen familiars i conegudes per als entranyables capitosts de les revoltes orgàniques que precedeixen els baluards de les reconquestes territorials dels mercats de capital exhaurits per la cobdícia dels covards que arraconen les mentalitats progressistes per raons de gènere. La avidesa es aleshores la causant de les calamitoses innovacions pugilístiques dels guardians de la revolució que acaronen el guardó daurat de les accions manifestatòries alhora que les noves generacions d'estatuaires perviuen a la memòria de les multituds enfurismades. La producció d'esculptures és doncs la vàlvula d'escapament de les mentalitats oprimides que malden per imposar-se a la mediocritat imperant en mig de les propostes heteròclites dels neosurrealistes que gaudeixen dels privilegis de la sang i el fetge penjats a les muralles de les ciutats mitgevals on les causalitats enfangades deixen la seva petja de suor a sobre del pendís costerut. Aquest llots empedreïts representen la clara demostració de que les corrents elèctriques en disfunció no poden ser controlades per les autoritats sanitàries que es refugien en la mort dels milers d'afectats per les malalties de moda alhora que deixen d'ingressar sucosos dividends per causa de la mortaldat alleugerida pels oratges matiners. Aquesta mortaldat ens fa vindre a la memòria la necessitat de proveir d'instruments de tortura escaients a les forces de l'ordre públic que grapegen les adolescents desvergonyidament alhora que les impressions del públic astorat romanen desconegudes pels crítics que parodien les sumptuoses sales dels palaus renaixentistes. És doncs al renaixement quan s'inventen per primer cop les maniobres subtils de coronació de les assemblees constitutives per allargar els mèrits i desmèrits dels ecumènics que proclamen pertot arreu els beneficis de la vida monacal que traduïda a fets consumibles es redueix a la compra compulsiva de bens i serveis. Els compradors són aleshores les veritables peces del trencaclosques de la modernitat on els barroers barretinaires esmicolen les tradicions encarnades en la modernitat de la que parlaven els airejats preludis de les obres simfòniques de les catedrals visigòtiques. Aquests grans temples representen el més profund de les catalogables ambicions humanes que reprenen la representativitat de les ànimes traspassades que garbellen les autonomistes cobejances de les autoritats que novament es refereixen a les necessitats peremptòries de sumptuositat renovellada que serveix d'averany funest al caminoi farcit de revolts de les idees cerebrals. L'astrugança de tot plegat es doncs la causa primera i magnífica de les excel·lències de les cuines i àpats primerencs de les tavernes i casinos de les viles i les ciutats de mitjana qualitat editorial que emplenen de llibres d'escàs interès i fets a corre-cuita les prestatgeries de les superfícies que no poden ambicionar altra cosa que perfeccionar els nivells lingüístics de la concurrència que ignora els beneficis de la bona salut i la vetlla sistemàtica. La simpatia amb que es produeix aqueixa ignorància als mitjans teòricament intel·lectuals que ablaneixen els conceptes per usdefruitar-los sense rancunies a l'hora de la migdiada quan les idees i manifestacions espectrals es reequilibren atenuadament de la mateixa manera que les prediccions futuristes escauen a esdevenir amatents a les arrauxades cabòries dels enraonats pares de la pàtria. No cal dir que les cabòries són de la mena que constitueixen un veritable pamflet contradictori on les infructuoses poca-soltades que refereixen no són sinó el patiment de les claredats circumpstancials.
46Els plutòcr
ates eixelebrats que rondinen per les cantonades de les autopistes de peatge que romanen incurables a les acaballes del segle xix estrafan les acrobàtiques actuacions dels pedòfils acabdalats que transigeixen en les problemàtiques heurístiques de les consternacions colpidores. Heus ací les problemàtiques que amoïnen els lúcids pensadors transcendents de les darreries de les pol·lucions còsmiques transportades a les naus interplanetàries del món globalitzat que festeja les revetlles incurables amb les atonies musicals dels argonautes feréstecs que transiten per les esquerpes fondalades i afraus mil·lennaries que revifen les espurnes transitòries de les companyies navilieres de prestigi que s'ufanen de posseir les millors tropes d'assalt de les meitats occidentals del globus terraqui. La rodolant esfera a que em refereixo giravolta incessantment amb motiu de les amortitzacions paradigmàtiques de les bibliotecàries proposicions de sinergies renovades que un nou cop apareixen com a semblants a les tupinades registrades als passadissos de les assessories on els evidents sufragis traspuen les veritats ocultes dels investigadors criminalístics que obvien les anhelades implicacions perifràstiques de les rondalles trobadoresques. En efecte, el romanços i càntics antics fan vessar el canti de fang escalfat que sura damunt l'onatge cansat de les platges miraculoses on els viatgers de les eternitats albiren l'esdevenidor amb gràcia i mestria de la mateixa manera que els vaixells embarrancats a la vora dels viaranys estereotipats de les fosses abissals ens indiquen el camí peremptori de les ones hertzianes que volen per les extensions en forma de programes d'entreteniment on les entenimentades contertulianes amb un deix de proselitisme deixen entreveure les realitats ocultes a les pregones fondàries de les argumentacions. A cavall de les proposicions es deleixen els oradors en implantar els pensaments productius a les ments alliçonades dels internautes que respiren els aires estratificats de les taules de redacció on els imaginaris pertorbats esbutzen els accessos blindats de les entitats bancàries on els diners de la comunitat de veïns creixen per a disgust dels administradors que desitjarien comptar amb els guanys i les pèrdues consensuades que els hi pertoquen. Cal dir per altra banda que aquestes plusvàlues són el producte efímer de les relacions transoceàniques dels plugims estiuencs que reprodueixen les implicacions formals de les tècniques administratives que voregen fent una claríssima marrada les derivacions dels corriols muntanyencs on els ramats de cabres i altres bèsties domèstiques escurcen les seves hores de llibertat abans de caure en mans del metòdic escorxador que els farà miques les il·lusions amb les banalitats premonitòries. La mort en massa dels animals de granja ens recorda punyentment la vaga realitat de les transicions equinoccials quan les bruixes esverades estoven els serrells de les escombres per adaptar-les als nous aires reformistes dels temps a venir i els revolts recargolats les enrevessades vies pecuàries enceten el capgirell de bestieses que diem metafísica de les espècies. No ens vagarà de aclarir si aquestes espècies corresponen als ecosistemes o a l'univers dels materials reciclables ni si les audaces proposicions consideratives de les penyores dominicals són equivalents al pes de la taronja en origen o si els increments posteriors són deguts a les males actuacions de les autoritats fiscals que romanen inoperants davant dels abusos de poder de les empreses amb seu internacional. No oblidem que el poder corromput de l'actualitat administrativa emplena de burocràcia multiforme les estances encatifades dels palaus del govern i la elit de la banca i el comerç de les bajanades televisives que irrompen a les escomeses muralles de les ciutats mitgevals que encara s'alcen amb orgull i cofoisme d'ençà que les adquisicions de programari per part de les institucions de la monarquia defallida averanyen un menyspreu creixent pels orbs observatoris que reüllen les interioritats de les canongies per provar de merèixer els qualificatius d'eficients i honrats mentre s'emplenen les butxaques de sabatilles de punt que revenen a preus assequibles als llibreters de moda de les grans avingudes. Aquestes revendes de material casolà es refereixen als drets consuetudinaris de les capitals de província alliçonades pels calaixos curulls de mitjons de llana que suren a les aigües baptismals de les esglésies on els fidels persignant-se demostren la seva manca de capitalitat industrial alhora que les alteracions de les atabalades patuleies atacants al setge dels afores internacionalitzen el conflicte de les propietats. Afegim, però, que aquestes propietats condonades pels prevaricadors instal·lats a les càtedres pontifícies de les suburbials i etiquetades en diverses llegües parets dels orfandats són el reguitzell de veritats assolides pels pederastes que practiquen les solucions alternatives en quimioteràpia i que recullen el fruit del seu desfici en la forma de les latituds argumentals positives remunerades.
47Els logotips de les marques comercials enfonsades en el descrèdit de veure obstaculitzades les parafernàlies de consum a les hores punta de les territorialitats comunitàries que branden la torxa de les multituds i de les incerteses fan vessar les paciències forjades per mil·lennis de pulcritud i avinentesa de cavallers indòmits que presencien les matances i atropellaments espirituals dels druides i les bruixes penitenciaries que s'estimen abans la mort lenta de les prediccions que retrocedir davant les consignes assembleàries de les confraries que pretenen vendre al millor postor les adquisicions de cap de setmana. Aquests subhastes improvisades a les parets dels aqüeductes on les aigües termals de les fins de les civilitzacions aboquen el seu producte de frescor i puresa sense taca als rierols de benaurança que predisposen el personal de serveis a endur-se els beneficis de les vendes dominicals alhora que amaguen la preocupació creixent per les balances comercials de les capitals del món que exhaureixen els assortits de bufandes i altres estris de la pagesia que veu astorada i fent-se'n creus l'evolució de les contractacions de telefonia que augmenta sense fre a les festivitats de l'hivern. Són aquests dies de lleure imposats pel calendari els que improvisen les actituds hegemòniques de les momificacions antigues dels temples faraònics de les valls del Nil que recorden les construccions modernistes que acullen els aplecs de dansaires i artistes en general de les arrauxades celebracions de les consecucions de les temptatives de millora dels aspectes cognitius dels primats superiors que badallen matinerament per ignorar les contaminacions electro-acústiques que pateixen puix que revenen els saldos de substància epidural. L'abaratiment de la substància ens porta a parlar de les duríssimes condicions de penúria econòmica dels capitells corintis que refan les espiritualitats retrobades dels còmics que reüllen de nou les miraculoses excentricitats dels capitosts de la banca mundial que veuen ressorgir les revoltes populars enquistades a les retòriques bel·licistes de les multituds agermanades al voltant d'una espelma de cera lliscant que crema suaument per a plaer i devoció de la gentada que s'aplega al voltant de l'esdeveniment. La gernació envoltant l'espelma recorda les imatges de les verges del renaixement o les filosòfiques implicacions de les teologies lliberadores de l'esperit engarjolat de les neules voladores que fan de les celebracions de l'eucaristia un moment de joia i enjogassament com cap altre no pot veure's als horitzons televisius de les bijuteries elaborades de les panteístiques religions de nova forja que recorden els elements de judici de les obres psicodèliques dels artistes il·luminats de les acaballes dels començaments del moviment contestatari. En efecte, aquest moviment és la coordinació lògica de les proximitats de les acaballes que ablaneixen el deix de pulcritud que te la penyora cansada de les tamborinades estiuenques. Aquestes pluges torrencials que es repeteixen són el paradigma de les llibertats esdevenidores que amb prudència de santificada devoció llueixen el resplendent faristol de les oracions subordinades que amb la seva punyent presència presidencial elaboren els productes de la terra que revenuts a preus astronòmics refan la disbauxa dominical de les terres aponentades que revelen l'esperit gastronòmic de les palplantades estàtues marmòries. L'esculptura d'aquests retrats immovils recorden l'espantaocells de cartró que dins la capsa ben refermada en les seves conviccions parentelistes acluquen els ulls a les nits fosques de les albades refractàries que espanten l'esverat ramat de bens consumibles que seran la carn de canó de les futures guerres transoceàniques i udolen amb crits descarnats les veritats assumibles pels poders revolucionaris que mengen les sobralles dels àpats suculents de les mansions i palaus reblerts de paoroses realitats cantelludes. Aquest esfereïment és el que produeix les innovacions en el terreny de la molsuda propietat de les aus mineralògiques que traspassen el llindar terrós de les heures recargolades al voltant de l'arbre centenari que constituirà l'artifici enlluernador de les vetes i fils de la botiga on els veïns apressats combreguen pausadament per alleugerir les pesants botes de muntanya que duen als peus adolorits. Val a dir que les muntanyes de mes alçaria són les que revelen les interioritats polimòrfiques de les conhorts de pidolaires que amuntegats al porticó de l'església demanen la carismàtica prolixitat dels hereus per tal de cercar els dominis inconeguts de les suposades ermites de palangre que transcendeixen de les observacions decimonòniques dels poetes i pensadors que troben aixopluc a les posades i masies on les teulades cobertes de polsim hivernador resulten explosives en contacte amb les embetumades sabates estilitzades dels n
obles i senyors de la comarca.
48Les atrocitats comeses pels internautes en la seva divagació circumpstancial enllacen amb les perspectives de futur de les golfes curulles de aparells domèstics i les parets engargotades refresquen les cofoies multituds d'aparellaments estàtics que regeneren les solituds esblaimades dels astorats vianants que esguarden les cruïlles amb por acumulada per les ventades dominicals i les porxades repintades de groc i altres colors cridaners que esventren les interioritats dels propietaris acumulatius mentre que aleshores és possible de configurar els retrets sistemàtics dels emmirallats observadors de les dualitats amorfes. Aquestes dualitats són les que predominen als labavos de les superfícies on els capgirells educatius de les edats avieres de les calcificacions peritoneals emplenen els aparadors de cognicions intempestives que refan les acaballes dels diumenges on els obradors i tallers de les fàbriques allisen les consecucions pejoratives dels venedors a l'engròs que produeixen embalums de mida considerable alhora que els matadors a les places engreixen el bestiar de les mútues asseguradores. És en efecte la mutualitat la generació de capitals humans i divins els que per la mera combinació de les paraules escaients desgranen el discurs artificiós de les miraculoses estratificacions calcàries dels espadats i penya-segats de les costes atlàntiques en la seva fugida cap endavant de les polsegoses embarcacions monotemàtiques que capgiren el sentit darrer de les problemàtiques circumscrites a les realitats ultramondanes alhora que els esdeveniments acomodaticis de les darreries prenen forma com a consecució de les expectatives monetàries i els mulledars organitzats a ran de platja testimonien els aldarulls provocats per la gernació agombolada anit quan els guàrdies municipals feien la ronda de rigor. Són les forces de l'ordre públic les que ridiculitzen les amatents peticions d'asil a les vil·les dels senyors per part dels manobres expulsats de les confraries de pescadors on crema l'encenall de la rebel·lió com les brases paradigmàtiques dels enrojolats carrers de la capital de província. En efecte, aquestes ciutats de mitjà ordre agermanen d'una revolada totes les tendències sincretistes de les celebritats majoritàries de les barriades pintoresques de les urbs majúscules que entaulades al davant de sucoses menges de la zona contextualitzen els parions revenedors dels escreixos de sucre de les gominoles i llaminadures en general que s'ofereixen als aparadors ben guarnits de les botigues de les inundacions recurrents de les àrees populoses que recorden les temptatives de suborn dels alts executius que abusen de l'usdefruit dels esguards amorosos de les meuques alliçonades. Aquesta prostitució encoberta és la que revelen els dansaires.
Per altra banda, les esbojarrades festivitats de cap de setmana de les penyes sardanistes aboquen al fracàs les il·lustratives corporacions d'ànimes al purgatori on els terrabastalls freqüents sodomitzen les valoracions corporatives que enlluernen l'espai oceànic de les prestidigitacions improvisades pels carallots de la borsa que encenen les espelmes de la discòrdia amb el desfici que provoquen les compensacions posteriors i les atribucions burocràtiques dels rat-penats que voleien els descosits dels averanys entremaliats dels capvespres enyorívols on el dringar de les encluses s'assembla al de les esquetlles als prats infantats de fullaraca i mals flaires naturals. La condició ferèstega de la natura vista amb l'esguard borni de les ciutadanies coparticipa de les evolucions místiques de les ironitzants bèsties que escriuen les seves parafernàlies creatives en diaris d'anomenada com els ratolins rosseguen els crostons de pa de motlle que condensa en miraculoses estrebades de cabells que llinden amb el mal gust de protegir els especímens en mig dels alegrois de les fornades de cuiners que remenen la cassolada. Els arts culinaris són en definitiva la confirmació que les escoles pitagòriques aconsegueixen a molt estirar les mateixes resolucions que les indumentàries militars de les rocalloses enormitats de les deformades estàtues eqüestres de les places i llocs públics de les bosses de capital humà desaprofitat que rebleixen el clau de la disconformitat alhora que abdiquen de les seves condicions de prepotents en clara contribució a les misèries dels magnats de la premsa escrita que pretenen dissonar a l'arquitectònic aqüeducte de les racionalitats. Aquestes construccions ens recorden la necessitat de refermar els principis constitutius de les corporacions supra-nacionals que assoleixen la tasca d'esverar les multituds agermanades pel propòsit del garbell dels esbiaixats comptes corrents de les ales dels ocells que administren les propietats eixarrancades dels carrers on exerceixen i que enlairen els propòsits d'esmena cap a nivells inabastables que poden ser reconeguts per els apostolats de la rancúnia que disparen a tort i a dret les seves veritats inconegudes.
49La sopitesa acumulada pels conreadors de les espècies en perill de rebrot sistemàtic de l'empelt arrelat a les pastures verdes i lluents reviuen el terrabastall de les obres pòstumes que revelen les interioritats desconegudes dels grans captivadors de les operacions reconstituents de les façanes neogòtiques capitalitzades pels internautes que reüllen les lascívies que empresonen les ànimes adreçades directament al purgatori de les aliances mútues. Aquests inferns de la realitat desconeguda recorden les aliances de les escorrialles dels exèrcits balears que combateren amb les fronteres difuses dels rescabalaments de les pituïtàries. Les barreres tècniques que impediren les consecucions argumentals dels autors dels faristols desconeguts reblaniren les ments conreades de les senyores fines de l'alta societat dels epicentres baromètrics que conhortaven les voluntats de poderiu i poetització dels ecumènics ancestres de les vestals romanes que enuncien les irisacions de colorisme recurrent alhora que malbaraten els beneficis de les teràpies com ara l'adobament de les terrasses on els refrigeris acarmelats. Les balconades són doncs la prova refutable de la aquiescència de les multinacionals en el tràfic il·legal de manufactures que revenen a l'engròs als firaires descomunals que portenten les meravelles de les illes provincianes on els alquòlics esverats esventren les necessitats urgents de les deixalleries on els pilars amuntegats de brutícia i cendra tenyeixen de color les moixes servituds del poder i els honors que comparteixen els conciutadans.
Els habitants de les ciutats s'adonen doncs de la necessitat de refermar-se en la costum de pregonar les petulàncies dels revenedors de fruita que allargassen la temporada per tal de produir millores als guanys acumulats que empenyoren amb motiu de les tupinades cobertes de polsim abrusadora que exerceix oficis renombrables d'anomenada popular als quarters on els entenimentats oficials constitueixen les assemblees on pugen els oradors a enlluernar les audiències. Emperò, malgrat l'esperit assembleari sempre queden cantonades on les jerarquitzades al·locucions posteriors imposen les seves idees encartronades que poleixen amb dissimulada vehemència alhora que contradiuen els atribolats passatemps dels jerarques que veuen a venir els temps de proliferació d'armes de destrucció minoritària com si fossin els serrells de les dictadures o els bleixos agonitzants de les constitucions envoltades de la parafernàlia oficial que administra les comitives on els llauradors i altres membres selectes de la pagesia branden les seves esbravades eines amb coïssor d'ulls i repicar de dents. Val la pena afegir que aquests ulls avesats a la tebior ambiental de les fagedes on pasturen els bòvids duradorament com si tinguessin il·luminada el magí resolut que enlluerna resplendent les praderies on els tafaners aqüeductes de les planes cobertes d'herbei i plantes medicinals de tota mena cohabiten amb els animalons de granja que empaiten el menjar quotidià amb la mateixa condescendència que les òlibes guaiten la matinada on aixoplugar-se de les responsabilitats compartides.
L'aturador de les malalties no és la paüra que alliçonant les peces que sovintegen al trencaclosques malaurat de les consonàncies estomacals precàries que il·luminen el llindar fosc i gros de les malenconies inciten les al·lucinatòries consecucions de plenitud que estrafan les paradoxals heretgies dels sincoparies que escolten el bruit llunya de les onades que emplena els racons i prestatges de les botigues on les potencialitats quotidianes. Són els aparadors d'aqueixes botigues els que exhibeixen les novetats editorials dels cims de les muntanyes que condicionen els ambients fredolics i porucs dels masovers i menestrals que invoquen amb ulls plorosos les miraculoses trepanacions dels metges forenses que proven amb encert de respondre a la pregunta de les esferes caòtiques que fonent-se amb els ets i uts de les porqueroles disbauxen les atrocitats comeses pels prevaricadors estatutaris que passen pel sedàs de la crítica coronaria les aventures dels enginyosos estudiants que malviuen de les pensions vitalícies de les províncies populoses. El provincianisme que es respira és doncs la causa primera de les avinenteses recargolades dels caminadors de viaductes que a tall de pont entre cultures estoven les esmolades cantonades de les voravies que resulten d'interès paisatgístic a ulls dels novel·listes que no encerten a saber si les enriolades multituds acaronen els encrespats cabells de les primeres dames de la lírica. En efecte, els espectacles operístics són la causa principal de mortaldat entre les femelles de vacú de les daurades altituds de les canongies que pregonen el seu missatge de condemnació alhora que prejutgen les oportunitats de negoci de les confraries i franquícies atorgades als especuladors que amb pocs o gens escrúpols aparellen els ramats d'ovelles amb els curadors de boscos que segueixen
la il·lustrada política de deixar fer i collir a temps.
50Les eixordadores transformacions mundanes pròximes exemplifiquen les maniobres de les meuques voladores que esgarrapen els arrossegats animalons que s'escolen per les escletxes de les finestres de fusta que com a mèrit propi poden demostrar les capacitats cognitives evolucionades dels feréstecs udoladors nocturns que disloquen els entrellats de les pel·lícules d'estrena on els assortits aparadors de les botigues de cap de setmana estrenen les novetats en l'àmbit esquerp de les atrocitats dominicals produïdes pels sorolls i fortors insuportables de les restes humanes recollides als himnes i càntics paradoxals. Les contradiccions són aleshores la causa de les contraccions accelerades dels oligarques i plutòcrates que no deixen d'espifiar-la pel sol fet que sigui diumenge matí i el sol resplendent il·lumini les claraboies de les mansions dels afores on el cava raja a pler i els païdors s'emplenen de sucoses menges reservades als minoritaris parcel·laris que a les cel·les humides recorden els temps de llibertat i d'escarni de les minories. Esclar que aquestes minories recorden al seu torn els esclavitzants mètodes contractuals de les organitzacions plutocràtiques que practiquen l'engany i la desvinculació a parts iguals de la mateixa manera que pregonen els guanys produïts per les explotacions ramaderes i petrolieres que creixen merescudament a les dates assenyalades com ara les que coincideixen amb els carnestoltes o la mare de deu d'agost que sense rondinar concedeix als feligresos fredolics les petardades augurades per les malastrugances i els vaticinis dels endevins i profetes congriats a les ciutats santes de les noves religions de disseny.
La parafernàlia i posat divers de les criatures albirades pels dibuixants i especialistes en reubicació de les portes principals constituïdes en cort de justícia que esbufegant per la pujada costeruda implora a les forces de la natura les millores inquisitorials que poemitzen les penyores estrafolàries de les damisel·les que esguarden les cantonades prominents de les cantelludes cançons de gesta i poemari que rebleixen les fondalades com si d'una sageta enclavada al gruix de l'arbre centenari es tractés i maduren la possibilitat de reservar els guanys de les cendres atresorades pels monarques que reüllen les plenituds circumstancials de les ciutats perifèriques on la riquesa es més gran i la minoria dels pobles diferencials escrutina les faccions del visatge tristoi de la melenuda companyonia de les heures creixents que recargolant-se a les parets i tanques coronàries refan el garbuix de missatge conhortador de les piràmides americanes. Els regnes pre-hispànics són en definitiva els instigadors de les revolucions proletàries i les innovacions en tecnicisme eixelebrat que avui dia patim per motiu de les avinenteses de les entitats catalanistes que catalitzen les catalepsis i altres fenòmens migratoris de segona i tercera generació que paralitzen les fabriques conserveres instal·lades als vaixells portuaris de generació espontània que insuflen les revifalles al foc de la pobresa acumulada que transita pels molls i amarradors de les grans ciutats mediterrànies.
Els editors i criticaires de les places centrals dels auditoris i els galifardeus de les botifarrades als campaments intercomarcals de les auditories empenyoren el futur d'esplendidesa de les corporacions locals que pugen els impostos directes amb fruïció mentre que els aldarulls i avalots de les confraries prescriuen els medicaments que cancel·len els productes primaris de les epopeies campestres dels jorns setmanals on els dies de pasqua i remuneració de les imposicions quantitatives de les corporacions i altres entitats amb ànims desmesurats de lucre i dividend esclaten en enjogassada munió de coloraines com a foc fatu de les incursions assembleàries de les minories tardanes. Els fets minoritaris són doncs la creu de les aspiracions hegemòniques de les regions ultra-territorials que veuen minvada la seva capacitat de reacció davant dels fenòmens climatològics i geològics que d'antuvi tenen la consideració de grossos en relació a les quotidianitats de les rodalies on els omnipresents articulistes dels diaris d'opinió del dematí i la mitja tarda no comprenen el corprès misticisme de les missioneres anglicanes destinades a contracor a les planes tropicals de l'Àfrica subsahariana que recorda les tenebroses fondàries i afraus de les rocalloses costes de l'empordà barceloní on els capitells corintis esplaien les seves desviacions polimòrfiques a base de trencaments de lligaments anteriors esquerres desviats amb la mateixa fredor que els estatuts de les entitats s'esquerden per motiu del bleix pudent de les guineus que corren muntanya amunt a la recerca de les alçaries promeses que no trobaran mai si no s'afanyen a endevinar els enigmes recargolats de les coves i entrants de les il·lusòries hibernacions dels ossos polars i les legions de pingüins i foques de pell bruna.
51Les iniciatives per la consecució de les superbes troballes endomòrfiques de les valls i faldes de muntanyes que prescriuen els delictes d'omissió d'excentricitats per part de les legions de nobles encastats a les agonies dels seus ceptres punxeguts irradien les vibracions de les estenalles que farceixen els interiors il·luminats de les obres visigòtiques on els paladins de la fortuna malden per aconseguir els favors de les autoritats que prohibeixen les exhibicions a la plaça pública dels nounats i les poncelles florides que es podreixen lentament al compàs sincopat dels tambors de la banda municipal. Els sons dels diferents instruments de tortura de les escoles de pensament de les orquestrades i paradigmàtiques tavernes de les rodalies repensen els miraculosos efectes de les gotellades hivernals a les plantes perennes i als subsòls profanats de les viles il·lustres on els guàrdies municipals estrenen visera a les gorres per a meravellat els conciutadans que astorats reüllen amb ulls esbatanats les coalicions de pederastes que utilitzen els sanitaris públics per fer acupuntura als malalts i esguardar els vestigis de romanització que encara queden a les acaballes de les etapes que sense pena ni glòria han migrat en eixordador rumor que s'estén per les planes i fondalades escampant el seu flaire de mentida i presumpció esboçada als empelts de varietats conreables que s'insereixen a les branques allunyades del terra per part dels astronautes que des de la seva atalaia giratòria poden guaitar les grandiositats de les extensions nevades dels pols i les groguenques sorres dels deserts i altres fenòmens dignes d'esment.
Els famolencs buscadors de tresors de les malaltisses comitives que empenyoren el futur de les bèsties de càrrega que malviuen a base de glans i altres productes gratuïts de la terra i els boscos són les iniciatives legislatives populars les que les han de transfigurar en litúrgia i salvació de l'esperit atribolat per les penúries de la vida urbana on les vídues i els orfes esperen les retribucions pecuniàries de les enquistades administracions que pretenen tenir en grau d'exclusivitat els escarafalls pronunciats i representats pels autentificadors de pernil ibèric que tenen feina extra a l'hora d'abocar les deixalles de les seves provatures a les vores dels camins per que les afligides comitives d'enterrament i comiat puguin calcular els viaranys per on transcórrer les peticions de mà i les adquisicions de patrimoni per part de les parelles tot just acomodades a les cases cèntriques de les ciutats metropolitanes que malviuen al costat de les il·lustracions dels grafits de la mineria on els obrers ennegrits per la fumera cauen en la nyonya de mitja tarda. Aquesta migdiada posterior a la presa de posició de la sotja caiguda de la xemeneia al fons del pou on l'aigua reparadora encasta les clapejades parets dels masos i els garrins i altres bèsties de granja escolten el murmuri de les multituds agombolades al davant de la casa de la vila on exabrupte els batlles i regidors que no poden fugir de la seva responsabilitat de govern perquè els pidolaires no els hi deixen alhora que les canilles de gossos ensinistrats fan les seves acrobàcies a sobre un tamboret per a gran alegria de les masses congriades en ver vessar la llauna de les tempestes mundanes.
Les mongetes tendres que poden prendre els agosserats distribuïdors de fruita fresca que bescanviarien els diccionaris de les llengües mortes del Tibet oriental per peixos de primera qualitat tot just agafats dels rius o oceans pels navilis de llarga durada que publiciten les seves activitats agropecuàries per por de revifar el rebuig sistemàtic de les llotges a les capses sense etiquetatge que l'onatge traïdor s'emporta com si fossin fulles d'arbre que cauen a la tardor perllongada per la mala lluna de les autoritats que pretenen imposar les seves obsessions de primatura i esllanguiment de les allargassades filagarses de la punta del pantaló del polític impol·lut que veu una taca indescriptible a la seva camisa alhora que la samarreta que duu dessota suorosament es desprèn de les atrocitats comeses pels seus propietaris distingits. La samarreta té doncs la culpa de la mala reacció dels mercats a les noves de dignificació de les conselleries que per la reputació que acumulen es pot dir que trenquen la tradició d'acomodament de les serralleries on els artistes consumats corprenen les estàtues. Aquests elements de judici són els que traumatitzen els acoblats episodis de maniqueisme de les vulgars al·locucions prosopopeiques de les pascues i festivitats de les primeres sessions de massatge de les paròdies funambulistes de les atrocitats comeses pels atropellaments desmesurats de virulència acomodada que transiten pels corriols i paratges campestres dels afores de les grans ciutats on els entremaliats infants creen les seves fantasies de color i drama que acumulen els guanys i benestars de les famílies benestants que obstrueixen el deve
nir natural de la justícia i les consecucions afirmatives.
---
52L'anecdotari de les injustícies de brutalitat perseguida per les iniciatives populars parlamentàries que reivindiquen els paradigmes de les esferes recurrents que guarneixen els aparadors de les botigues són el clar exponent de les misèries radioactives que perllonguen l'esdevenidor de les grans indústries cafeteres que pernocten a les llacunes irisades de les ventades dominicals on els preus i els dividends de les tronades adquisicions immobiliàries dels magnats de la ciència corprenen els estómacs esmunyedissos de les damisel·les de la retòrica que planyent-se per la manca d'autoestima de les companyonies emplenen el carretó de les formigues llamineres que apugen el sou de les minyones dislocades que en mig d'alegrois incomparables poden esnifar els beneficis de les multinacionals atrotinades que rebleixen els guanys a les campanyes petrolieres on els atrafegats internàutes colpegen les estribacions assembleàries de les professions emèrites que calculen els daltabaixos de les epicúries al·locucions perifràstiques de l'oració subordinada que amb escreix rotund anorrea les parafernàlies dels buròcrates alhora que les eixordadores fortunes dels milionaris de final de mil·lenni transiten al llarg de les avingudes il·luminades per les festivitats inacabables que per altra banda constitueixen el delit mesurable de les minories que atresoren el cabal públic de les portes trencades on els suredars i fagedes incrementen el pamfletisme de les rescabalades multituds que agermanades pel dol inequànime filtregen amb els poderosos per les engrunes de manifestació que desitgen.
Els udols de les bèsties nocturnes que esparveren els esporuguits reguitzells de compradors que es desplacen parsimoniosament a les frontisses de les portalades per sentir-les grinyolar i sucar-hi les escorrialles de les compres compulsives que emplenen de goig i secretisme les botifarres farcides de pinyols que s'exhibeixen als aparadors plens a vessar de novetats editorials que no interessen al gran públic però que atresoren el futur de les campanyes que per mitjà dels vins escumosos refaran els assortits d'embotits als grans centres comercials on els beneplàcits de les aquiescents menestralies compraran a preu de saldo les darreres incorporacions materials al terreny de la tecnologia on els carreters i firaires de tota mena fan dringar els picarols dels ases colpits per la resistència antiviral de les collites tardanes que refermen el convenciment dels pensadors i ludòpates de les acaballes de que les grans inversions en matèria de transports inter-territorials resta encara per fer en el seu gruix alhora que els grossos farcells de les mestresses ignoren el pes contingut i específic de les especialitats culinàries dels restaurants de luxe que posant-se de moda impliquen les societats usdefruitaries en la revolució impensable de les televendes i les absorcions de capital per part de les empreses de raonabilitat que promouen els escàndols financers i altres subtileses que no podem recollir en els almanacs de les festes dominicals doncs els terrissaires amoïnats per les pluges de temporada no calculen el devessall de pèrdues que representa l'almoina o les indumentàries dels soldats de lleva i les legions de pederastes.
El ruixat de la gespa a casa del burgés acomodat que pretén estalviar les divises necessàries per a la consecució de les polítiques a mig termini que replantegen els dividends de les botigues que arrauxadament emprenen reformes i despeses extraordinàries que després es demostraran utilitàries per a la compra i adquisició de bens immobles i mobles que podrien ben bé restrènyer les economies dels petits i mitjans inversors són la perspectiva que acomoda les innovacions en el terreny de les penyores consuetudinàries de les jurisprudències esbojarrades que grinyolen com la frontissa de la que regalima l'oli prudent que precipita els elements químics de la barreja perfecta per a l'obtenció d'alcaloides i anabolitzants de materials primaris com el blat de moro o el tomàquet en origen que sense menysprear els costos de manteniment de les grans infraestructures agropecuàries de l'immobilisme de les grans ciutats i les rodalies poblades són els primers a reivindicar les millores en transports i mobilitat de discapacitats que veuen reduïts els seus espais de locomoció per motiu de les banderoles que s'instal·len als baixos dels vehicles als grans embussos que acumulen les queixes i retrets als organismes internacionals i altres organitzacions no governamentals que prescriuen els aliments en mal estats fent-los fora dels circuïts i les coccions i bulls acostumats a les millores que no arriben a produir-se per manca perpètua de mitjans econòmics i humans a les assessories que tradueixen els beneficis i guanys de la banca en registres primmirats que baldament proven d'establir les regles bàsiques de càlcul dels priapismes i altres deformitats edulcorades del cos humà i de les seves articulacions.
53Les folles afirmacions dels capitosts de la banca que pretenen endevinar amb la seva autoafirmació els esdeveniments polítics de les darreries de les acaballes on els signants de les germanors constituïdes són els tremolors de terra de les abastades concurrències de les introspeccions aplegades al voltant de les sincopades monotemàtiques heurístiques composicions simfòniques dels mestres de la renaixença que volgueren imitar els comportaments filantròpics dels primers pobladors de les planes del rhin on els depriments càlculs probabilístics en suïcidi col·lectiu esbocen les primeres traces de paleontologia comparada que poden assimilar-se amb els carreus piramidals de les construccions edificables de les congregacions de nobles i plebeus de les darreres etapes de les conquestes i reafirmacions hegemòniques dels papes i emperadors de les latituds meridionals on els cops de vent i les gentades aplegades al davant de les balconades consistorials escridassen els oradors que des del seu faristol estant observen amb esguard malèvol les evolucions paisatgístiques dels miraculosament esdevinguts naturals arbres de la revolució que replerts de rebel·lia alliçonen les masses embogides que criden les frases fetes dels filòsofs i pensadors en general de les bugaderies obertes vint-i-quatre hores per a delit i gaudi de les mosques i altres animals paràsits que recargolant-se de dolor moren quotidianament a les postres dels grans hotels on els internàutes recorden la seva herència de polsegosa posteritat i de terribles acudits on els malvats assassins dels magnicides operen amb llibertat de moviments i nocturnitat estudiada.
Les aus migratòries de les contrades septentrionals s'excusen en la llavor maleïda de les atrocitats comeses pels atrafegats terrissaires que construeixen les seves estructures de cartró i pega d'enganxar parets als fonaments de les catedrals visigòtiques on els ressons de les patuleies esbrancades en la navegació de les costes pel mètode inductiu refan les esmentades propietats de les aigües medicinals reblertes de minerals i consecucions de facto de les pidolaires rodalies dels ferrocarrils metropolitans on es pixen els gossos que obliden de pressa les seves arrels senils que els hi porten a les troballes més sorprenents en el terreny del vessament de residus a les conques i riberes sobre-explotades dels afluents i rierols secundaris dels planetes globalitzats on els furtius i altres espècies de la mateixa índole pretenen imitar els caminars gallinacis de les enriolades festivitats als llunyedars on es produïren els fets esmentats a l'hora d'encetar el debat de les produccions dramàtiques subvencionades pels ministeris i altres entitats que redueixen els conflictes amb les patronals i sindicats de la manera que poden sense oblidar mai els orígens paleolítics de les comunitats humanes que arrodoneixen el sentit de la plenitud potencial quan esclaten en rialles i altres gestos de compassió envers la legió de captaires i rodamóns que escenifiquen al prosceni de la vida el que altres escriuen per a lluïment de les parròquies que recorden encara els fets somorts dignes de la millor de les tragèdies que succeí als afores transitats de les urbs quan el seu resplendor foragitava les malalties i desgràcies.
És l'astrugança de les aus rapinyaires la que obstaculitza el progrés ineficaç de les porugues novetats editorials que emplenen les prestatgeries dels comerços i altres medis de maquinació de continguts a la xarxa del pescador atabalat per les onades que gronxen el vaixell empetitit per la magnitud del maresme llunyà que pot guaitar-se del mig del mar estant i que recorda les tempestes elèctriques que sacsejaren els territoris cohesionats de les carenes muntanyoses que escenifiquen la fugida esgraonada de les autoritats monetàries que recomanen sense volta ni solta les inversions més inversibles i que reparteixen el producte dels guanys de les empreses subsidiades per por que les infraestructures malmeses pels temporals de neu i calamarsa variada pugui validar els entrepans de formatge i espècies distribuïbles o que els eixugalls emprats a les marginacions de les taques olioses no contribueixi decisivament a l'emancipació de les femelles en gel que pretenen observar amb deteniment els llargueruts membres virils de les seves parelles sentimentals que ploren sense discerniment en veure revifar els esperits esvalotats de les picabaralles entre faccions dissidents de les mateixes confraries que pretenen endevinar els futuribles condiments de les baranes on es recolzen els milions de dofins migradors que reüllen els guanys dels totalitarismes escapçats que palesen els canvis climàtics de les darreres centúries on els galifardeus explorant els territoris desconeguts han produït desgràcies de valor humà afegit que tret que s'aplegui el tarannà convulsiu de les provincialitats remunerades que corprenen els interiors devastats de les òlibes endormiscades no podran esblaimar els cap
itells artificiosos de les restes de temples fenicis i visigòtics.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Daniel N.

375 Relats

86 Comentaris

275395 Lectures

Valoració de l'autor: 9.68

Biografia:
Tinc aquesta mena de bloc

Espero que t'agradin els meus relats. A mi m'agraden, tot i que no sempre.