PARLEM.... NO CRIDEM

Un relat de: Joan G. Pons
Parlem. Xerrem. Comuniquem, però sobretot, sense cridar.

Si cridem, es perd els efectes comunicatius de la xerrada i la majoria dels seus efectes.

Parlar, cridant, no aporta més raó al que diem. El cridar, paradoxalment, treu força i interès als nostres plantejaments.

Necessitem parlar. Necessitem ser escoltats. Però vivim en societat i cal respectar i ser oportú. Difícilment es escoltat, el que crida al parlar.

***********************

Comentaris

  • Quina veritat[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 12-07-2022

    Un problema social ben arrelat amb una resposta gens escoltada, tenim el que donem

    Bona reflexió Joan

    Cordialment

    Rosa

  • Tens raó [Ofensiu]
    Prou bé | 12-07-2022

    Comparteixo completament la teva reflexió, però... Un crit ben contundent en un moment donat també potser molt efectiu!

    Amb total cordialitat

  • Sord.[Ofensiu]
    SrGarcia | 10-07-2022

    Home, tampoc cal pujar al cirerer; jo sóc bastant sord i agraeixo que em parlin amb una intensitat superior a la normal, especialment al final de les frases.
    Quina mania baixar la intensitat al final de la frase, no?

  • L'ideal és parlar amb sinceritat. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-07-2022

    Si cridem molt no serem mai escoltats. Cal parlar, amb coneixement i ser comunicatius.
    Una bona reflexió per a plantejar-nos-li amb interés.

    Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu relat "Observant a Perseu", on dius que és molt interessant.
    Et comente que la paraula "interessant", sempre és amb doble "essa". És que me l'has posat sense la doble "essa". Està clar!
    Procura, posar-me "Perla de vellut", sencer, que és el meu pseudònim. Està clar?
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • Val la pena[Ofensiu]
    Soleilsi | 10-07-2022

    Com molt bé dius, amb el teu relat, no per cridar serem més escoltats.
    Opino que eines com l'entonació, la mirada o el gest fan que el missatge que volem expressar sigui més efectiu!
    Endavant i a practicar!