Ohhh... La Paciència

Un relat de: Joan G. Pons
La Paciència considero, un valor. I cal protegir-lo de l'impaciencia.
Tenir, practicar la paciencia, facilita el saber encaixar las situacions tardones, les problemàtiques delicades i ajuda a descobrir fàcilment alternatives, que amb paciència mostren camins de solucions positives.
No es paciència cridar i exigir de forma nerviosa que t'escoltin o et tinguin en compte.
La suavitat, punt de suport en un llenguatge arropat de paciència.
Frase negativa i trencadisa de bones sintonies :
"No tinc paciència per aguantar-te"
La paciència ajuda i molt, a acceptar la realitat convivencial.
Totes i tots tenim un bon "sac de paciència". Sols es necessari saber on el guarden, que estigui ober i saber fer-ho servir oportunament.

Comentaris

  • La impaciència...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-03-2024

    és un fet amb la societat en què vivim. Cultivar la paciència i no deixar-nos arrossegar per "l'ara mateix" és imprescindible per poder gaudir de serenitat i benestar.

    Un gran consell Joan.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Sac de paciència[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 22-03-2021 | Valoració: 10

    Millor descrit, impossible. Cert i molt cert tots tenim el nostre "sac de paciència" i és necessari identificar-lo de seguida. Malgrat això, quan ho fas t'adones que hauràs d'anar a omplir-lo sempre i tota la vida d'elements que l'omplin de paciència.
    Salutacions,
    Neus

  • Em pots dir unicorn, Joan.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 19-03-2021 | Valoració: 9

    I perdona, Joan, t'he posat un ofensiu per error. Procuraré fermanent que no passi més. Tots cometem errors, i jo més que la mitjana. Sóc una mica impetuós.

    Si puc, suprimiré l'ofensiu.

    Salut, company.

  • Bastant bon poema.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 19-03-2021 | Valoració: 9

    És un bastant bon poema. No per res li poso un 9.

    És un poema senzill, que anima a reflexionar una miqueta, i que ens fa pensar en un dels valors de la vida: la paciència, que és similar a la perseverància.

    Efectivament, tots podem treure molta paciència, "un sac", de nosaltres mateixos, si el trobem i ens animem a utilitzar-lo. El potencial d'una sola persona pot arribar a ser molt poderós; mireu, per exemple, a Bill Gates, que per fora sembla una senzilla persona, i per dintre és molt inteligent (i, es podria dir, una mica malvat monopolista).

    Ens toca buscar una mica més de paciència, mai n'hi ha prou, i saber tirar endavant.

    T'afegiré als preferits, nou amic meu. Ens veurem per aquí, espero!!

  • BON PLANTEJAMENT SOBRE LA PACIÈNCIA [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 18-03-2021 | Valoració: 10


    Ho descrius d'una manera prou generalitzada. Però és així... tu ho veus en punt radical.
    Sí, s'ha de tenir "Un bon sac de paciència", alhora de veure les coses en un sentit estricte.
    Molt bo, Joan.
    Saluts

Valoració mitja: 9.5