Nit de Nadal

Un relat de: salvatore vinyatti

La van trobar ajaguda a un banc de la plaça
anava conilla i s'abrigava amb
cartrons sobre el fred
banc de pedra.

El matalàs era un gruix de cartrons lligats,
per a llençols uns quants diaris
i, a la mà tenia agafada
amb força, una
ampolla de
brany...

Ja no sentia el gebre, el conyac l'abrigava.
Al banc de pedra de la plaça va morir
conilla, i de fred, alhora que
moria, la nit de
Nadal.

I, l'àngel de la mort li va fer companyia mentre moria la nit de Nadal.

Comentaris

  • Àngel alliberador[Ofensiu]
    kukisu | 21-11-2005

    M'ha colpit aquest poema d'un Nadal que no hauria de ser així per a ningú.
    M'agrada la imatge del consol de l'Àngel com a figura alliberadora de tant de patiment, la dolça abraçada de la mort entremig de tanta misèria i la fugida que significa l'alcohol.
    M'ha recordat algun conte clàssic sobre el mateix tema.
    Gràcies, Salvatore!

  • Molt bé[Ofensiu]
    Petrock | 13-09-2005 | Valoració: 10

    Molt bé! Molt bé! Segueix noi com heu fas.
    Bé no necessites la meva empenta. Prop teu sóc poca cosa per no dir ningu.

  • Nadal[Ofensiu]
    laura | 20-11-2004 | Valoració: 10

    El Nadal és per a tots i acostumem a oblidar-nos dels que més necessiten.
    Gran poema!!!

  • Real, sí...[Ofensiu]
    AnNna | 09-11-2004 | Valoració: 10

    Ben veritat, tot i que intentem evitar-ho per a sentir-nos millor. Si ho penses fredament, hi ha pobresa al món, sí. Però no es pot fer res perquè no n'hi hagi. La gent del carrer existirà per sempre. El que hem de fer és gaudir d'aquest rol que ens ha tocat viure. vam ser afortunats al néixer, altres en van ser menys. Llei de vida.
    Però està molt bé el contrast que fas, posar una trista i cruel mort quan en la nit de nadal tot és joia, amor i vida. Aquell dia, continua passant desgràcies al món. No perquè sigui Nadal canvia tot a millor.
    Quin poema més bonic, colpidor, interessant, fort, dur, trist, real, bo, digue-li com vulguis.
    Molt bé, salvatore!
    Continuaré llegint coses....
    aquest personalment, m'encanta.
    aNNNa.

  • trist i real[Ofensiu]
    mar - montse assens | 02-11-2004 | Valoració: 10

    cartrons, diaris i una ampolla és la trista companyia de moltes persones durant la nit de nadal...
    aquesta és la realitat que hauríem de conèixer abans de seure al voltant d'una taula plena de viandes per celebrar (de manera hipòcrita) que sentim, més que ningú, l'esperit del NADAL

    caram quin poema, salvatore...
    jo tinc la meva pròpia idea sobre el nadal i ara anava llegint els teus meravellosos poemes sobre aquest tema en concret.

    Però em quedo amb aquest per llegir-lo als meus fills la nit de nadal. És dur , però es la trista realitat

    gràcies salvatore

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de salvatore vinyatti

salvatore vinyatti

227 Relats

336 Comentaris

372223 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Graduat en Arts Aplicades, decorador i dissenyador de mobles,actualment administratiu. Tinc interessos artístics, literaris i socials. Editor de butlletins de varies associacions veïnals, i de dones ( A.Veïns) Animador sociocultural i dirigent veïnal. Tinc interessos poetics i organitzo el Premi Grau Miró de relats hiperbreus a través de la A.Veïns del meu barri. Els meus poemes expressen temes d'amor,defensa de les dones i infància, temes socials, contra la guerra i també relats i poemes erotics.
( tanka/hayku/poema triangular/ etc. La literatura és el meu últim estadi artistic el qual desitjo poder i assolir-lo amb satisfaccions i amb més coneixements culturals per al gaudi de la meva vida personal i artistica.