Monòleg interior

Un relat de: tic tac

L'escriptora encén el flexo que té sobre la taula. Apaga el llum que, fins a eixe instant, ha il·luminat tot el despatx. Ara, la tènue llum del flexo il·lumina l'ordinador portàtil i els papers amuntonats que descansen sobre la taula. Al seu voltant, alguns mobles esculpeixen silencioses ombres sobre les parets del despatx. S'asseu enfront de l'ordinador, cerca els menuts apunts que, hores abans, ha escrit i es posa a escriure l'article que eixirà en el dominical del periòdic. Un dels escriptors que van ser precursors en la utilització del monòleg interior va ser James Joyce. Va ser un dels primers en utilitzar aquesta tècnica narrativa amb la intenció de plasmar en el text els pensaments. Si parlem de monòlegs interiors, hem de parlar de pensaments moltes vegades caòtics que es disparen en el nostre cervell quan estem en un estat de menor concentració. En el monòleg interior hem d'endinsar-nos en el camí més desconegut de la ment. Punt. Deixa d'escriure. S'encén un cigar. MERDA. SEMPRE IGUAL. ARTICLES, ARTICLES I MÉS ARTICLES, LA NOVEL·LA PER ESCRIURE, ELS POEMES PER ACABAR, NO VULL SEGUIR AIXÍ. OPORTUNITAT, OPORTUNITAT, OPORTUNITAT. Podem considerar el monòleg interior com un dels procediments narratius típics de la narrativa contemporània. MERDA. QUI LLEGIRÀ AÇÒ?. Deixa d'escriure novament. S'encén altre cigar. Selecciona tot el text. Ho suprimeix. I comença de nou. Si parlem dels precursors en la utilització del monòleg interior hem de parlar de James Joyce i del seu llibre l'Ulisses....... ALTRA VEGADA EL MATEIX, LA MATEIXA HISTÒRIA..., Selecciona tot el text, ho suprimeix. Comença de nou, selecciona el text, ho suprimeix. PAPER BLANC, PAPER BLANC, BLANC PAPER. S'encén un cigar, pren aire, es lamenta, i comença de nou. Quan isca de la presó Julián Muñoz no s'allotjarà a casa de la seua actual parella, la cantant Isabel Pantoja, en el seu xalet de La Moralitat, on viuen els seus dos fills, Kiko i Isabel.......

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

tic tac

4 Relats

3 Comentaris

4684 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00