L'oncle avi Joan

Un relat de: kukisu

Eres ben diferent de tots els altres.
Em vas omplir els ulls d'imatges d'altres èpoques, rues de carnaval, òperes, sarsueles, cants que només tu entonaves.
Recollia il·lusionada papers de plata de tots els colors per crear els vestits dels personatges del teu teatre de cartró, els escenaris, els cortinatges... Els rostres els retallaves de revistes, postals... Quan tot el procés era acabat ja podies representar l'escenificació que havies escollit. Els actors dialogaven, cantaven i escenificaven l'argument, moltes vegades fet a la mida de la teva imaginació.
Aquella habitació en la qual romanies convalescent d'una malaltia pulmonar era el meu refugi preferit, on trobava una il·lusió que les altres persones de la família no tenien temps per fomentar.
Quina llàstima que tot allò no fos ben vist, que hagués de passar per l'adreçador dels altres, que no et comprenien prou i, aqueferats en la vida quotidiana, et menystenien com un personatge extravagant i inútil.
Després la infantesa se'm va barrejar amb les obligacions escolars i ja no podíem disposar d'aquelles hores fantàstiques.
Per a mi representaves un temps del qual ningú no parlava, mort, secret, però que amb les teves explicacions es manifestava resplendent de fantasia i de colors.
Aquella Barcelona, aquells ambients, només els he trobat en els llibres, testimonis fidels de tota la vida desfeta amb la sotragada de la guerra.
De gran vaig comprendre moltes més coses de tu, d'aquella sensibilitat especial per a les coses artístiques i també de la profunda incomprensió que moltes vegades rebies, de per què no tenies família pròpia perquè t'estimaves més no fer patir ningú.
Saps, estimadíssim, avui això ja no té tanta importància i afortunadament es valora més la qualitat humana de les persones que no pas les seves inclinacions sexuals.


Comentaris

  • Domines l'art d'escriure[Ofensiu]
    Carme Cabús | 11-05-2004 | Valoració: 8

    Hola Kukisu,
    El relat està molt ben escrit. Domines aquest art. M'encanta la sensibilitat que traspua, la dimensió humana que saps donar al personatge del Joan i a la nena, i el valor preciós que confereixes a cada cosa. Hi ha una llum que et guia i que et fa fer la tria del to, i amb això, de les paraules, l'atmosfera, etc.
    Tot el que he llegit de tu m'ha agradat, algunes coses molt. Penso que aquest relat podries fer-lo servir com a base d'un conte, amb una estructura a partir de la qual fessis viure als personatges, els fessis parlar, etc. Amb el teu do, seria genial.
    Una abraçada,
    Carme