Llista de Pel·lis Recomanables (2016-02-28)

Un relat de: Joanjo Aguar Matoses

Llista de Pel·lis Recomanables (2016-02-28)


He decidit fer una llista amb pel·lícules altament recomanables, que puguen servir com a model de ritme, guió, direcció i interpretació. Per arribar ser un bon director, ¿què millor que aprendre dels més grans, no? Algunes d'eixes pel·lis tenen un pressupost realment modest i assequible i d'altres no tant, però totes, totes, fan gala d'uns guions, realitzacions i interpretacions magnífiques, per no dir.... bestialíssimament bestials!!

¡Atenció! La present és una guia alternativa i complementària al reguitzell de classificacions oficials d'obres mestres del cinema, les quals no discutisc gens ni mica en la seua major part, llevat de 'Casablanca' (1942), la qual -al meu entendre- no arriba ni de bon tros al nivell de 'Citizen Kane' (1941).

De fet, amb la meua llista personal intente enriquir i ampliar una mica, tant com puc, la visió de vegades esquifida i constrictiva de l'academicisme imperant. Pegueu-li una ullada, contrasteu-la i vegem entre tots la coincidència -o no- de criteris personals. Podeu ampliar-la vosaltres també, així com publicar-la i compartir-la amb tots aquells que els apassione el cinema tant com a nosaltres. Per mi, encantat!!

____

http://blocs.mesvilaweb.cat/joanjomarenia/2016/02/29/llista-de-pelis-recomanables-2016-02-28/

____


Bo, ací va...................

LA LLISTETA DE PEL·LÍCULES EN QÜESTIÓ (2016-02-28)


· B [La pel·lícula sobre Bárcenas] (2015) Direcció: David Ilundain.

· TENSIÓN SEXUAL NO RESUELTA (2010) Direcció: Miguel Ángel Lamata.

· LA ISLA MÍNIMA (2014) Direcció: Alberto Rodríguez.

· CANÍBAL (2013) Direcció: Manuel Martín Cuenca.

· SIERRA MALDITA (1954) Direcció: Antonio del Amo.


· Totes les pel·lícules de: WILLIAM WYLER. (¡Magnífic director!)


· Totes les pel·lícules de: MICHAEL MANN. (¡Magnífic director!)


· UN PROPHÈTE [Un profeta] (2009) Direcció: Jacques Audiard.

· STARRED UP [Convicto] (2013) Direcció: David Mackenzie.

· DRIVE (2011) Direcció: Nicolas Winding Refn.

· PUSHER 3 [Pusher III: I'm the Angel of Death] (2005) Direcció: Nicolas Winding Refn.

· JODAEIYE NADER AZ SIMIN [Nader y Simin, una separación] (2011) Direcció: Asghar Farhadi.

· BADKONAK-E SEFID [El Globo Blanco] (1995) Direcció: Jafar Panahi.

· LE GAMIN AU VÉLO [El niño de la bicicleta] (2011) Direcció: Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne.

· REBECCA (1940) Direcció: Alfred Hitchcock.

· BUIRED [Enterrado] (2010) Direcció: Rodrigo Cortés.

· 12 ANGRY MEN (1957) Direcció: Sidney Lumet.

· JAGTEN [La Caza] (2012) Direcció: Thomas Vinterberg.

· WINTER PEOPLE (1989) Direcció: Ted Kotcheff.

· FIRST BLOOD [Acorralado] (1982) Direcció: Ted Kotcheff.

· DAS BOOT [El Submarino] (1981) Direcció: Wolfgang Petersen.

· DAS EXPERIMENT [El Experimento] (2001) Direcció: Oliver Hirschbiegel.

· SERAPHIM FALLS [Enfrentados] (2006) Direcció: David Von Ancken.

· FITZCARRALDO (1982) Direcció: Werner Herzog.

· REMAINS OF THE DAY [Lo que queda del día] (1993) Direcció: James Ivory.

· GOSFORD PARK (2001) Direcció: Robert Altman.

· THE IMITATION GAME [Descubriendo Enigma] (2014) Direcció: Morten Tyldum.

· MONGOL (2007) Direcció: Sergey Bodrov.

· KRAY [The Edge / El límite] (2010) Direcció: Alexei Uchitel.

· GIÙ LA TESTA [¡Agáchate, Maldito!] (1971) Direcció: Sergio Leone.

· NOVECENTO. 1900 (1976) Direcció: Bernardo Bertolucci.

· IL SORPASSO [The Easy Life] (1962) Direcció: Dino Risi.

· DANCER IN THE DARK (2000) Direcció: Lars von Trier.

· TRAFFIC (2000) Direcció: Steven Soderbergh.

· THE USUAL SUSPECTS [Sospechosos Habituales] (1995) Direcció: Bryan Singer.

· RESERVOIR DOGS (1992) Direcció: Quentin Tarantino.

· ZODIAC (2007) Direcció: David Fincher.

· POINT BREAK [Le llaman Bodhi] (1991) Direcció: Kathryn Bigelow.

· STEP INTO LIQUID (2003) Direcció: Dana Brown. Documental sobre surf. ¡Increïblement emocionant!

· BEASTS OF THE SOUTHERN WILD (2012) Direcció: Benh Zeitlin.

· JULIA (2008) Direcció: Erick Zonca.

· CAMINO (2008) Direcció: Javier Fesser.

· AMEN (2002) Direcció: Costa-Gavras.

· DAS LEBEN DER ANDEREN [La vida de los otros] (2006) Direcció: Florian Henckel von Donnersmarck.

· AN AMERICAN CRIME (2007) Direcció: Tommy O'Haver.

· SYRIANA (2005) Direcció: Stephen Gaghan.

· CHE: GUERRILLA (2008) Direcció: Steven Soderbergh.

· TAMBIÉN LA LLUVIA (2010) Direcció: Icíar Bollaín. (Pel·lícula vinculada amb l'anterior, "CHE: GUERRILLA", mitjançant Bolívia i la seua gent, 33 anys després de la mort del Che).

· LAND AND FREEDOM [Tierra y Libertad] (1995) Direcció: Ken Loach.

· THE HOST [La Huesped] (2013) Direcció: Andrew Niccol.

· INTERSTELLAR (2014) Direcció: Christopher Nolan.

· MOON (2009) Direcció: Duncan Jones.

· CUBE (1997) Direcció: Vincenzo Natali.

· HOUSE OF SAND AND FOG [Casa de Arena y Niebla] (2003) Direcció: Vadim Perelman.

· THE BLIND SIDE (2009) Direcció: John Lee Hancock.

· MILLION DOLLAR ARM [El chico del millón de dólares] (2014) Direcció: Craig Gillespie.

· MILLION DOLLAR BABY (2004) Direcció: Clint Eastwood.

· THE HURRICANE [Huracán Carter] (1999) Direcció: Norman Jewison.

· A SOLDIER'S STORY [Historia de un Soldado] (1984) Direcció: Norman Jewison.

· MY NAME IS KHAN (2010) Direcció: Karan Johar.

· STARDUST (2007) Direcció: Matthew Vaughn.

· WALL-E (2008) Direcció: Andrew Stanton.

· SOURCE CODE [Código Fuente] (2011) Direcció: Duncan Jones.

· JOHNNY GOT HIS GUN (1971) Direcció: Dalton Trumbo.

· COLD COMES THE NIGHT (2014) Direcció: Tze Chun.




I açò és tot.......... de moment.


____

¡Ah! Ací teniu -per complementar- l'enllaç a un grapat de Frases Mítiques del Cinema (alternatiu a les llistes oficials), que hi vaig reunir de manera una miqueta basta, irreverent i no massa rigorosa l'estiu del 2014:


http://relatsencatala.cat/relat/frases-mitiques-del-cinema-concurs-plataforma-llengua-16-8-2014/1050753


____


Finalment, a més de compartir les llistes anteriors, us pregue que difongueu entre el vostre gremi professional aquesta maleïda frase, per evitar que acabe sent certa:


"Molts artistes i cineastes són com molts polítics: viuen allunyats de la realitat, tot i insistir en canviar-la, sempre des de fora." (JJdMarènia. Sueca. 28-2-2016)


Bo, ens veiem, xe!!


Joanjo Aguar Matoses.

Sueca, País Valencià, Marènia. Diumenge 28-2-2016. (Ja de matinada i entrant el matí del dilluns 29-2-2016. ¡Me'n vaig a dormir!)


____
____

Comentaris

  • Voldria afegir-ne més: PRISONERS i SICARIO.[Ofensiu]


    Voldria afegir unes pel·lícules més:

    · PRISONERS (2013) Direcció: Denis Villeneuve.

    · SICARIO (2015) Direcció: Denis Villeneuve.

    NOTA: La resta de pel·lícules de Denis Villeneuve no les he vistes encara. Si estan a l'alçada de les dues anteriors, em podrien deixar sense alè.

    Sueca, País Valencià, Marènia/Ibèria. Dimarts 12-4-2016.
    Joanjo Aguar Matoses.

    ____

  • Doncs ja saps, a compartir[Ofensiu]

    Doncs ja saps, a compartir aquest enllaç. O a copiar i enganxar el text, com tu preferisques. Si us agraden les pel·lícules d'aquesta llista, per favor, feu-ne difusió, xe!

  • GRATA SORPRESA![Ofensiu]
    jomagi | 01-03-2016 | Valoració: 10

    EXCEL.LENT TREBALL. Crec que molts ho agrairan.
    Una abraçada.
    Jomagi

l´Autor

Foto de perfil de Joanjo Aguar Matoses

Joanjo Aguar Matoses

204 Relats

246 Comentaris

248776 Lectures

Valoració de l'autor: 9.30

Biografia:
Sóc de Sueca, poble situat a la Ribera del Xúquer, al País Valencià i, per tant, a Marènia (com li dic jo) o Països Catalans (com li diu la resta del món).