Les mans fredes

Un relat de: Columba Palumbus
Fa més de mitja hora que hauria d’estar al restaurant, en Manel em tornarà a fer morros. I amb raó. Quin mal em foten aquestes sabates, hòstia. Em poso les altres, a la merda els talons, total. A veure les claus, el casc. Merda, els guants, que me’ls he deixat. Me’ls he tret per provar-me el perfum, segur. El perfum. La botiga. El perfum. Perquè cony m’he hagut de posar el seu perfum, el seu perfum, i ara em persegueix tot el dia. Patchoulí. Tabac. Pintura. La seva habitació sempre feia olor de fusta noble i acrílic. De vell. Ostres, el trobo a faltar. Merda, el trobo a faltar. Tant de temps i encara recordo el seu puto perfum. Era l’home de la meva vida i duia una colònia de Patchoulí. No me l’hauria d’haver posat, però el potet i les lletre de Gucci m’estaven cridant. De Gucci, com se’ls gastava el tio, no s’estava de res. I ara el revers del meu canell torna a ser seu. A veure, tia, para. Els guants. Que va, si me’ls he posat quan he pujat a la moto per tornar, fa massa fred per conduir sense. Llavors on he ficat els guants? A l’habitació no hi són, aquí tampoc. Osti són dos quarts de quatre ja en Manel em talla el cap. Que pesat. Fa massa fred avui, no puc sortir sense. Plou? Uf no plou, però segur que nevarà a Barcelona. Com aquell any, “ Va vine a casa, que he engegat l’estufa per a tu”. Si en el fons era un encant. I un cabró. Te’n vas anar sense avisar-me, fill de puta. Ja sabies que passaria m’havien dit. I una merda. Merda, merda, que encara l’estimo. Era l’home de la meva vida i es va morir sense dir-me adéu, el vell merdós. I ara a sobre només sento el seu perfum. La seva olor. Els guants. El fred. Els guants. Ara si que s’ha fet tard i en Manel em matarà. Quina mandra, em fot pal sentir-lo crec que no hi aniré. “Manel no podré venir a dinar, ho sento. Ja parlarem”. Oh, molt millor. Millor. Serà millor que baixi i miri si tinc els guants sobre la moto, com sempre. I de passada buscaré una perfumeria i me’l compraré. Com m’agrada sentir aquest perfum. Per tota la vida aquest perfum. Ara sí. El perfum.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Columba Palumbus

Columba Palumbus

10 Relats

36 Comentaris

10299 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Tan li fa, només sóc un tudó...