La Tolerància

Un relat de: Joan G. Pons
No som afortunadament, totes les persones iguals.
La Tolerància afavoreix la bona convivència i entesa d'uns i altres, malgrat hagin diferències en els pensaments, idees, criteris, creences, actituds.

La Tolerància, un valor que ajuda a determinar les opinions dels altres. Facilita la col.laboració en projectes o activitats de grup.

Molt enriquidora una actitud tolerant en el diàleg i recerca de punts en comú. Facilita l'escolta i la comprensió.

La Tolerància demana una cordial atenció en els temes a comentar i analitzar, connectant amb els punts coincidents , adaptant una positiva complementarietat.

Conclusió: Tolerar no vol dir cedir i justificar, sino continuitat del diàleg per aclarir i poder arribar a acords.

Comentaris

  • Tolerància sí, però...[Ofensiu]
    llpages | 15-05-2023

    ni sempre ni per a tot. No podem ser tolerants davant la fam, els abusos, la violència, entre d'altres. El tolerant ha de saber que hi ha situacions que obliguen a prendre una actitut intolerant si volem seguir amb la convivència en pau. He trobat a faltar aquest aspecte de limitació de la tolerància, Joan. Per a la resta, totalment d'acord.

  • Saber tractar als altres...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-05-2023 | Valoració: 10

    El teu assaig està analitzat respecte al diàleg entre les persones. S'ha de tenir complaença amb els altres i tenir relacions.
    Bon assaig, Joan.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Tolerancia[Ofensiu]
    Prou bé | 14-05-2023

    Envers tothom, envers tot?
    Per pensar-hi! Gràcies
    Amb total cordialitat

  • La tolerància[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 14-05-2023

    Una virtut necessària per una bona convivència i entesa, sens dubte, un valor que hauria de formar part de la nostra vida.

    Excel.lent reflexió Joan.

    Salutacions.

    Rosa.