La comunicació i el dolor físic

Un relat de: Joan G. Pons
Sembla que quan hom sent dolor físic (fort mal de panxa, articulacions, migranya...) necessita sentir algú a prop.

Vaig llegir que el "dolor genera solitud", i doncs notar companyia, encara que sigui en silenci, ajuda.

Poder comunicar el dolor, no és traspassar-ho, però sí suavitzar-lo.

M'agrada l'expressió "al comunicar distrèiem el dolor".

Que alguna persona que t'estima escolti el teu dolor és molt positiu.

El dolor hi és. Però no ens envaeix el cent per cent. Rebem un ajut alliberador parcial.

Comentaris

  • Gabriel M. | 24-02-2013 | Valoració: 10

    És dur el dolor, compartir-lo ben segur que alleuja. Però a voltes i masses moltes vegades, el receptor s'esvaeix d'intentar apaivagar-lo.
    Gràcies per venir a llegir-me
    Una abraçada.

  • A prop[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 22-02-2013 | Valoració: 10

    A vegades el tenim a prop... és llunyà... i potser som nosaltes amb la nostra manca de percepció. Exquisit comentari i per part meva el comparteixo. Visca la riquesa de la gent a prop !!!

  • Solitud, companyia...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 22-02-2013

    Crec que la solitud sempre és trista Joan, però com molt bé dius, hi ha moments que necessitem el caliu d'una altra persona i ens fa molt de bé tenir algú al costat, si és per un dolor físic, ens ajuda el fet de poder comentar-li i veure que et sap comprendre i et sap escoltar, igual en aquest cas, si és un dolor més íntim, quan el mal no es pot arreglar a base de calmants.
    Però no sempre és per dolor que ens agrada tenir algú al costat, també és molt agradable poder conversar en moments de placidesa, alegria i festa.
    Crec que, quan ens anem fent grans, apart de que és quan de cop i volta rebem un mal tanto si se'ns en va el ser estimat, hauríem de saber acostar-nos a llocs freqüentats per persones d'una edat similar i de aficions més o menys similars a les pròpies, anar-hi connectant a base d'estones de trobada, algun viatge, el que sigui, la qüestió és que ens transmeti una sensació de plenitud, si hi ha un bon contacte, moltes vegades no fa falta ni conversar, és saber que t'entens bé amb aquella persona que s'ha anat transformant amb una amistat i la tens al costat en moments de tristesa o de dolor físic que com molt bé dius, et pot "distreure el dolor", apart de que et sens prou útil per saber que també ets el seu suport quan les coses van al revés i és ell qui et necessita.
    Una abraçada Joan.

    Gemma

  • sempre és bo compartir joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 21-02-2013 | Valoració: 10

    tant el dolor com l'alegria.

    espero rebis aquest comentari !!!

    una abraçada
    joan

  • Comentari a Annalls[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 21-02-2013

    Comparteixo. Molt d'acord amb el teu comentari. Gràcies.

  • Hola Joan![Ofensiu]
    Annalls | 17-02-2013

    Quelcom que t'aparti l'atenció del dolor...l'alleugereix....a menys que sigui un dolor de perdre el seny...
    Bonanit
    Anna