Jo negocio

Un relat de: Joan G. Pons

Negocio amb mi i de què ?
Negocio amb mi i de qui ?

Negociar és trobar el camí del mig.
Negociar és trobar sortides al laberint de les meves emocions.
Negociar és opcionar i decidir.

De què ? Dels Temes que sembla no tenen alternatives.
De qui ? Dels personatges trobats i presents a la meva vida i incideixen i m'atrapen.

Negociar és concedir-me una estona de reflexió, percepció i diàleg.

He descobert i ho comparteixo, la negociació amb mi mateix i m'ha ajudat.

Tot negociant, he vist nous camins, sense cap destrucció dels altres.

És bo negociar i auto-negociar. És la Vida.


Comentaris

  • bona reflexió[Ofensiu]
    joandemataro | 21-02-2011 | Valoració: 10

    gràcies per compartir les teves reflexions
    abraçades
    joan

  • Negociem![Ofensiu]
    Unaquimera | 23-12-2009

    Sembla tan evident això que escrius, Joan...
    però com que en la pràctica no sempre resulta ser-ho, et vull dir que estic d'acord amb tu quan dius que "Viure és un negoci amb guanys i pèrdues" i per tant, cal "trobar el camí del mig" per mantenir l'equilibri vital.
    En cas contrari acabaríem caient en la bogeria: de dolor quan perdéssim, d'alegria quan guanyéssim, i ambdues possibilitats resultarien desmesurades.

    Evidentment, també crec que viure necessita "un diàleg conscient" amb un mateix ( per poder decidir ) i amb qui ens envolten ( per a què les seves eleccions no m'impedeixen fer les meves, i a l'inrevés ).

    T'envio una abraçada negociadora i ben viva,
    Unaquimera

  • Genial, Joan!!![Ofensiu]

    Com t'ho fas per a expressar allò que molts pensem, d'una manera tan senzilla i entenedora?
    Bé, ja ho sé, perquè ets un mestre i els mestres tenen la ment oberta i vocació d'ensenyar. Estic absolutament d'acord amb el que dius sobre la negociació. Aquesta és una activitat que jo he utilitzat molt sovint per a arribar a un consens just per a ambdues parts. Però si ho hagués hagut d'explicar, no hagués trobat les meravelloses paraules que empres per a exposar el teu tema. És per això que tu ets el mestre i nosaltres elsprivilegiats alumnes.
    Petons

  • i jo![Ofensiu]
    Nyanga | 24-11-2009

    Jo també negocio, i m'agrada pactar i trobar el camí del mig...si no ho fessim estariem perduts!
    He estat desapareguda de RC un temps...però torno a estar per aqui..amb més coses per escriure que mai, tristes però espero q us agradin.

    una abraçada!!

  • Negociar[Ofensiu]
    Bitxa | 23-11-2009

    Negociar sempre i no imposar.
    Negociar per resoldre favorablement.

    Tens raó,abans que res cal aprendre a negociar amb nosaltres mateixos per evitar absurdes tossuderies i conflictes vers els demés.
    Negociar amb un mateix és un exercici necessari.
    Molt difícil aprendre a negociar sense arribar a discutir!
    El negoci,al contrari que la discusió sempre té un altre caire,és més pausat,et permet observació,neutralitat i honestedat.

    Negociem Joan!