Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/relats/models/categories.php on line 70
Relat "Història de la Roca"

Història de la Roca

Un relat de: Joan G. Pons

La Roca costanera contínuament és acaronada per la Mar.

Un dia la Roca li va dir a la Mar:

- No et canses mai de tant anar i tornar, tant de dia com de nit.
- Per què m'ho preguntes ?
- Tant seguit, pot arribar un dia que s'acabi la teva força i llavors...
- I llavors què ?
- No sentiré la teva presència.
- I tu ? Sempre estàs al mateix lloc.
- Aquest és el meu lloc.
- Cert sempre et trobo. Quan t'acarono sento la teva força i m'agrada. Em dònes força.
- M'agrada aquesta amistat plena de força. Tu bellugant-he, en moviment i Jo quieta, present.

I la Roca tornà al silenci. I la Mar l'inundà amb una escuma blanca potent i lluminosa.

(del meu llibre Històries... del parc de la vida)

Comentaris

  • Sobre el "Concurs ARC de Contes Infantils 2010"[Ofensiu]


    Hola:

    Ens posem en contacte amb tu com a relataire participant en el Repte Clàssic 429: Contes.

    Com ja deus saber, des de l'Associació de Relataires en Català (ARC) hem convocat un concurs per a associats que, precisament, té com a temàtica el conte infantil. Amb aquest correu voldríem animar-te a participar-hi.

    Si vols llegir les bases de la convocatòria les trobaràs en el següent enllaç:


    Concurs ARC de Contes Infantils 2010

    Gràcies a l'avançada i disculpa, si us plau, aquesta intromissió dins els teus comentaris a RC. Quedem a la teva disposició per a qualsevol consulta.

    Cordialment,

    ARC

  • et faré cas joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 01-08-2010

    i buscaré el meu estel més a propet...
    una abraçadota estiuejada
    joan

  • saber estar al nostre lloc...[Ofensiu]
    Fada del bosc | 27-07-2010

    Un petit conte amb un gran missatge, saber estar en el lloc que ens correspon, és difícil perquè sempre ens sembla que fen un altre cosa o sent diferent estarem millor, no ens adonem que en el nostre lloc recolzem als que ens envolten.

    La Fada.

  • Està molt bé...[Ofensiu]
    Carme Cabús | 26-07-2010

    ...aquest diàleg entre la roca i el mar. El sentit del conte m'ha encantat: tots necessitem del món que ens envolta, de la seva energia, per donar sentit a la nostra vida.

    Una idea captivadora, molt ben expressada aquí, Joan. ENDAVANT!

  • Viure en positiu[Ofensiu]
    Nubada | 26-07-2010

    Acaronar, força, presència, amistat, silenci, llum...
    Com sempre, un relat ple de mots que empenyen a viure en positiu.
    Gràcies per la teva participació als nanoreptes!

  • gràcies joan pels teus comentaris i...[Ofensiu]
    joandemataro | 25-07-2010 | Valoració: 10

    bon relat de comunicació entre dos elements tan diferents que es complementen, que es necessiten i s'envegen l'una a l'altre...

    seguim llegint-nos, al final no faig vacances, de poeta vull dir, ho necessito sino se m'omple el cap i és pitjor.. He passat una setmana de gossos, espero que em torni la calma aviat...

    una abraçadota ben gran
    l'aixalabrat de mataró
    joan