Vertigen (Temàtica:èxit/fracàs)

Un relat de: Aleix Braso Lopez

En una època on els dies passen a velocitat de vertigen, on la gent circula pel meu voltant sense temps ni per ser vistos, he decidit seure i esperar. Podria llençar les meves esperances a la brossa, aspirar a un ofici digne, prendre una dona, engendrar criatures, comprar-me un pastor alemany, una torre adossada i un monovolum, paradigma del triomf i la vulgaritat, però en canvi sec miserablement en una cadira i contemplo el món en blanc i negre. És dur exercir de funàmbul. El meu art consisteix en transformar les paraules en frases que es fan i es desfan. Sóc un Rimbaud de butxaca, ho reconec. Un estafador que demana, humilment, que el deixin viure dins del seu món de cristall de bohèmia. Un univers preciós i fràgil que rau situat a la vora del principi. Sé que arribarà el dia en el qual la sacsejada de la vida el precipitarà cap a la col·lisió definitiva. Fins que aquell dia arribi, l'únic que desitjo és fer de la mentida l'autèntica felicitat.

Comentaris

  • sublim[Ofensiu]
    Puça | 26-12-2007 | Valoració: 9

    sublim... el relat per damunt de l'estil... asseure's a veure les coses des del blanc i negre, sortir-se de l'establert... genial

  • In vino veritas[Ofensiu]
    Perem | 07-04-2007 | Valoració: 9

    La veritat, la mentida, la profunditat, la superficialitat, deixarse portar, enganyar, aburgersar-se, fugir, frenar. Viure o no.
    A mi que no em busquin. Ja em trobo jo...
    Excelent aquest relat, Aleix!

  • això és la vida [Ofensiu]
    everglade | 01-01-2007 | Valoració: 9

    Moltes vegades fins i tot creiem que no tenim temps per a aturar-nos un breu moment i mirar al voltant per adonar-nos de que poc sentit té de vegades el que fem. Molt bó Aleix!

  • no deixis de ser mai un funàmbul[Ofensiu]
    lamascara | 29-12-2006 | Valoració: 9

    Jo de gran vull ser trapezista per veure també des d'una altre òptica la realitat, tot i córrer el risc de caure al buit, i sense xarxa. Ta chan!!
    El relat genial!!!

  • Un kit-kat[Ofensiu]
    Yakari | 29-12-2006 | Valoració: 8

    Baixar-se del tren en una parada qualsevol, i mira una estona com van passant trens carregats de gent i vides anònimes es un bonic es un bon exercici per tirar endevant.

    A vegades viure en la mentida es fer exactament allò que es considera "correcte"

  • Un desig impagable[Ofensiu]
    Bruixot | 29-12-2006

    fer de la mentida l'autèntica felicitat.
    Una frase que cumlina un relat curt, però dens, plè de continguts. M'ha agradat com has anat construint un conte ple d'imatges en les que m'he reconegut. Sí, mentre el món gira vertiginós seiem, i esperem, i contemplem, i descrivim. Mentides, doncs el que l'escriptor diu no és cert, en el sentit habitual del terme, són mentides inventades per mostrar una certitut que va més enllà.
    Som estafadors, i tant, però no enganyem a qui no vol ser enganyat. Hi ha quelcom molt més enllà de la veritat, la mentida, i l'engany.

    Moltes gràcies pel teu relat, i benvingut a RC!

    Xavier

Valoració mitja: 8.8

l´Autor

Aleix Braso Lopez

2 Relats

12 Comentaris

2243 Lectures

Valoració de l'autor: 8.44