Exorcisme de rauxa

Un relat de: Filalici

Rauxa exasperant de capvespre
atiada per ofec anguniós de xafogor.
Silenci d'infusions eternes,
d'aigua que s'escola avall, com sempre,
d'entre les pedres per qualsevol racó.
Passes decidides, ni un bri d'aire
que trenqui del jardí la calor,
quietud complerta en les branques
i unint terra i aire, serena,
la grandesa robusta del tronc.
Quan la rauxa ataca, amb feresa,
la dretor senzilla, natural del pollancre
ell la rep sense fredor,
l'ofec anguniós es torna tendre
i és pau calenta la xafogor.

Comentaris

  • Doncs, l'entenc perfectament![Ofensiu]
    Epicuri | 22-10-2010

    el que no entenc es com et tinc tan poc llegit. sort que això te fàcil esment....i tant que m'ha agradat!

  • Comunió[Ofensiu]
    angie | 23-09-2010

    La interpretació és totalment subjectiva, però el teu poema el trobo tan bo, de debó, que no m'he pogut estar de comentar-te'l. Hi trobo un to eròtic, potser perquè hi conviuen la xafogor, la calor, la rauxa i la nit. El símbol del pollancre i el silenci, potser m'hi han ajudat a crear un ambient prou suggerent.
    En destaco els cinc darrers versos : ESPATERRANTS!.

    Noi, una llàstima no te l'hagin comentat abans, perquè segurament el meu comentari no té res a veure amb el sentit que tu li volies donar, però això és el món màgic de la poesia també, no?.

    Fins aviat!

    angie

l´Autor

Foto de perfil de Filalici

Filalici

125 Relats

134 Comentaris

99404 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Sempre intentant trobar el camí cap a la "A" de l'Oceà Atlàntic... era petit i no me'n recordo gaire, tampoc tinc els vells exemplars del Cavall Fort, però aquelles historietes m'han quedat com un dels mites de la meva infància.

Per dir quatre paraules de mi: sóc de l'any 77, i sóc enginyer industrial. Escriure m'agrada, tot i que sempre ho he fet bastant esporàdicament. Trobar aquesta web m'anima a fer-ho més, senzillament per passar-ho bé una estona.

També em podeu trobar al meu bloc i al meu recull de haikus



R en Cadena

"La mjesus em va encadenar i jo he passat la cadena a esperitlliure i icarapapallona"

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")