Etapes

Un relat de: Evelyn

Quan s'és nena, la paraula que més et defineix sol ser innocència.
Sembla ser que les ganes de descobrir acostumen a estar en negreta i col·locades justament al capdamunt de l'intransferible diccionari imaginari que has anat creant inconscientment, i que ho seguiràs fent però amb un llistat de prioritats més ambigu.

El misteri forma part del teu dia a dia. La gran majoria de tasques, pensaments, creences, etc. acaben essent innovadores o almenys, es van posant en dubte i es reafirmen o es canvien de manera constant.

INNOCÈNCIA.
Ulls plens d'il·lusió.
Llavis verges.
Cor que estima al qual a ell també l'estimen.

Fins que, passa un temps, és el principi de l'adolescència i veus que...

De mica en mica es va despertant aquell afany per experimentar noves sensacions. Quan apareixen els dubtes. Quan el món es complica i els amics passen a ser el vincle d'aferrament més influent.

Incertesa.
Ulls que ja no tenen el color tan ben definit.
Llavis verges amb ganes de saber quan deixaran de ser-ho.
Cor que dóna més estimació de la que rep.

Fins que arriba un dia que...

Coneixes més a fons a aquell nen que fins ara només l'havies vist com aquell bèstia amb el qual comparties jocs i amb una mica de sort, havia estat el teu company de taula feia un temps.
I llavors ve quan comencen les mirades i passes a veure'l com a alguna cosa més que un simple amic.

Desconcert.
Ulls brillants.
Llavis pre-desvirgats.
Cor calent...

Fins que, us trobeu sovint. Ve sigui de forma accidental o voluntària.
El cas és que es van despertant sentiments i sensacions noves i finalment, arriba aquell esperat primer petó.

Descoberta.
Ulls apassionats.
Llavis desvirgats.
Cor enamorat d'un altre cor.

Llavors passeu hores i hores junts. Un al costat de l'altre. Rient, compartint mirades de complicitat, fent-se carícies i mostres de tendresa a tots moments, etc.

Enamorament.
Ulls que parlen per si sols.
Llavis desgastats.
Cors que bateguen a l'uníson.


I desprès, què passa desprès?

Al cap d'un temps aquella flama de passió s'apaga per part de l'altre component. Tot ha canviat. Resulta que ja no compartiu el mateix sentiment. S'ha cansat d'estar lligat a una sola persona. Es veu que "vol viure la vida".

I resulta que aquella nena innocent, amb els ulls plens d'il·lusió, amb els llavis encara per ser estrenats i amb aquelles ganes boges d'estimar a aquella persona que realment busques i somies... s'ha fet gran. T'has fet gran. I és quan arriba la....

MADURESA.
el Desconsol.
els Ulls plorosos.
els Llavis morats.
i el Cor glaçat.


Comentaris

  • Ben escrit.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 11-05-2008

    Prosa centrada en l'amor sentimental com un tot. Intueixo que deus ser bastant jove, a causa d'això. Aconsegueixes una bona comunicació dels sentiments, si bé estic segur de les teves possibilitats en temàtiques literàries més diverses. M'agrada molt, però, com escrius.

l´Autor

Evelyn

1 Relats

1 Comentaris

547 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor