Espai clos

Un relat de: kukisu

Del terrat estant m'arriben les campanades de Santa Maria del Mar, l'albiro un instant però hi és més present el so que la imatge.
La casa, davant meu, roman silenciosa i buida, ha perdut la veu que la nodria, la d'aquells que hi van deixar bocins de vida. Els recordo a tots amb nostàlgia d'altres temps de passat, d'infantesa esborradissa, poruga, innocent.
S'ha trencat el mirall, només hi resten quatre parets esquerdades, la porta condemnada, les finestres somortes, i els records se m'esmunyen entre els dits, vull agafar-los perquè noto que se'n van, on deuen anar...
Potser a algun paradís perdut d'aquests que ara prediquen tant i que ningú no sap on són, però que tots esperaríem amb delectança, per submergir-nos-hi quan la realitat és massa dura, massa viva i només ens deixa veure el que ella vol, senyora com sempre de l'instant immediat i potser d'un bocí del futur per al qual lluitem sense saber per què, cap a on...
I darrera hi resten les petjades, fins que la darrera onada les esborri per sempre i, com ocorre amb la casa dels meus veïns enyorats, s'enceti un nou projecte.
Per això he pujat al vell terrat, per acomiadar-me'n.

Comentaris

  • Hola,[Ofensiu]
    peres | 20-12-2005 | Valoració: 10

    em penso que no ens coneixíem...

    I em sap greu, perquè he fet un cop d'ull en uns quants dels teus relats i m'han semblat molt bons, i molt ben escrits. M'agrada llegir i no trobar entrebancs. He vist els relats de la Maria, el d'en Galdric, el del Pelut... He triat aquest, finalment..., bé, suposo que pots imaginar-t'ho, per això: «...els records se m'esmunyen entre els dits, vull agafar-los perquè noto que se'n van, on deuen anar…». El relat del vestit de núvia també m'hauria anat bé…

    Veig que ets una veterana (veterana, no?) a RC i se'm fa estrany que encara no haguéssim coincidit per aquí. O sí?

    Fins a la pròxima.