Em sento bé

Un relat de: Joan G. Pons

Assegut en un banc del Parc de la Vida, deixat anar, sentia una bonança personal gratificant.

Un copet a la cama esquerra. Vaig obrir els ulls i ja tenia el meu amic, el Follet al costat. Molt a prop.

-Hola, Joan.
-Hola !
-Et sents bé ?
-Una pregunta ?
-Una forma de començar...
-La comunicació que comença amb preguntes no m'agrada...
-D'acord. Abusem dels inicis d'un conversa amb les fórmules de "Com anem ?" "Com estàs ?"...
-Cert. I ara contesto. Estic molt bé.
-Per què ?
-Una segona pregunta.
-Avui no puc amb tu...
-Que t'importa ?
-Entres en el terreny de les motivacions...
-Sí !
-Em motiva saber allò que et fa està bé. Em motiva la bona relació de confiança que mantenim... Em motiva...
-Stop ! Estic bé per un parell de bones notícies rebudes que m'han fet una bona remenada emocional.
-Me les expliques les dues bones notícies ?
-No.
-Per què ?
-Segueixes, bon amic Follet, conversant, preguntant.... Són notícies que incideixen en l'espai de la meva intimitat i he notat un efecte benestant.
-Valoro aquesta sensació i que l'hagis copsat.
-Sí. Fa un cert temps que estic molt obert a les sensacions. A vegades, descobreixo que són detalls... detalls.... però també m'aporten, engresquen i animen la meva quotidianitat.
-La riquesa dels detalls.
-Sí. I és una sensació molt peculiar, personal i subtil. És com si trobessis "diamants" que tu sols descobreixes que ho són.
-Ets un afortunat ?
-Una altra pregunta.....

Anava a respondre. Ja no hi era. Una conversa amb preguntes i respostes. Bé. Em sentia molt bé.

Comentaris

  • diamants en brut..[Ofensiu]
    Nyanga | 25-08-2009

    Tens tota la raó..la riquesa dels detalls son com diamants preuats...val més un bon detall que tot un dia buit sense sentit.
    Com sempre et dic..m'agrada molt llegir-te em sorprens amb cada relat que llegeixo!

    I des d'aqui t'animo a que em comentis la frase! La pregunta que dona peu a respostes....

    Gracies som sempre per gastar una miqueta del teu temps en llegir-me i en comentar-me, em fa molt feliç!

  • Un relat mol ben portat,[Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 06-07-2009 | Valoració: 10

    converses a vegades portades per passar el temps, converses banals però saltejades amb d'altres preguntes importants, interessants, capcioses, converses fictíciament reals entre dos amics a les portes d'establir una ferma amistat. Així es com jo l'he interpretat. M'ha agradat.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • Em sento bé![Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 23-06-2009 | Valoració: 10

    Em sento bé... és un bon títol, que em dóna la oportunitat per a saludar-te i desitjar-te un bon dia del teu Sant. Ho faig ara, no sigui que demà estigués massa ocupat.
    Felicitats!
    - Joan -

  • Hola, Joan![Ofensiu]
    brins | 17-06-2009 | Valoració: 10

    Per mitjà del teu amic, el Follet, ens presentes un diàleg entranyable, on contrastes la banalitat de part d´una conversa quotidiana, amb el valor d´altres moments en què els detalls, els veritables diamants, afloreixen en la conversa. Aquells instants en què sentim que, al nostre interlocutor, li interessen veritablement els nostres sentiments.

    Bon relat!

    Pilar

Valoració mitja: 10