El valor del SILENCI

Un relat de: Joan G. Pons
El SILENCI és com un clima adient, estimulant i creatiu a trobar o retrobar el ritme de creixement.

Realitzar Projectes. Desbloqueig de situacions. Tot això i més és creixement personal.

Per tenir un clima de silenci cal tancar les “portes del soroll”.

Què són les “portes del soroll” ?

Afavoreixen. Bloquegen. Ensordeixen.... amb més o menys intensitat.

Cal, a nivell personal, identificar-les i poder fer un “cop de porta” per tancar-les.

Aquestes “portes” espatllen el valor positiu del silenci.

Algunes “portes del soroll”:

• Això que em demanen no ser fer-ho... El SILENCI m’ajuda a crear i tocar la tecla de l’aprenentatge,
• Rebo un consell-opinió-advertiment... que atura, modifica, un projecte personal molt il•lusionat.
El SILENCI il•lumina alternatives possibles.
• Malgrat l’esforç no percebeixo resultats. El SILENCI aporta dosis de paciència i saber esperar. Alerta sobre la tirania dels resultats immediats.
• Em sento incomprès per meu entorn. Noto tendenciosament examinat, controlat... El SILENCI relaxa, rebaixa, suggerint actituds més cordials i autònomes.

Potenciar la força del SILENCI tanca dolçament les “portes del soroll”.


Comentaris

  • Silenci...[Ofensiu]

    Fa anys, bastants anys, que un amic meu que era un gran amant de la música, em va dir: Joan, saps quin és un dels millors sons de la música? I, jo que sempre he estat un negat musicalment vaig esperar la seva resposta. La seva resposta, que no es va fer esperar, va ser: El silenci.
    —Joan—

  • El silenci...[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 27-06-2013 | Valoració: 10


    Saber escoltar el silenci... El teu relaxament és tal, que ni te'n adones, tot el que sents és pau!

    Gemma

  • correcte i d'acord joan...[Ofensiu]
    joandemataro | 26-06-2013 | Valoració: 10

    i jo afegiria que entre el silenci i el soroll també hi ha aquell terme mig , amb sons dolços que estimulan, relaxen, arrenquen calfreds,...

    una abraçada
    joan