El temps

Un relat de: Lídia Casanova

Els raigs del Sol assecaven tendrament les gotes que recorrien, com fugin, els vidres del cafè de l'estació. Eren la última prova de la tempesta d'ahir. ¿Qui més recordaria com ella, el mal temps de la nit anterior? El Sol sortia amb força aquell matí d'estiu però la noia no es podia treure una imatge del cap, els seus ulls només podien veure la pluja i a les seves orelles encara ressonava el soroll que fa l'aigua en caure al celobert.
De tant en tant tornava a la realitat per fer un glop al seu cafè. Aprofitava el retorn per distingir formes i dibuixos als cantons de la tassa però sempre tornaven a la ment les mateixes imatges grises. Els seus dits s'aferraven al jersei de manera semblant a com ho feien les gotes al vidre, també ella volia fugir del Sol. La seva mirada va quedar uns segons encisada per l'aura d'un rellotge, penjava d'un petit clau a una de les parets del local. Va esperar pacient a que l'agulla dels minuts canvies de lloc, volia comprovar que el temps passava i que la tempesta s'havia acabat. Un tic i un tac i d'aquí fins a seixanta però l'agulla no es movia. En retornar la vista a la tassa de cafè va comprovar que a dins només hi quedava un glop. Un calfred va recórrer el seu cos i la va fer aixecar. De la seva boca va sortir un "no" que s'ofegà entre el soroll d'un cop sec al terra i al que continuà un altre so més suau i líquid. La curiositat guanyà l'orgull i en baixar la vista, la noia veié l'agulla dels minuts dintre de la seva tassa amb l'últim glop. Aquell dia, com almenys als tres següents, el diari anunciava bon temps.

Comentaris

  • hola![Ofensiu]
    Lídia Raventós Rigual | 30-03-2007 | Valoració: 9

    hola! no se com he arribat a llegir el teu relat. Jo també em dic Lídia i no se, mha fet gràcia...

    m'ha agradat molt de debó!

    felicitats i petons!

  • Faltava valorar, xD[Ofensiu]
    alex1985 | 14-12-2006 | Valoració: 10

    Faltava valorar, xD

  • M'ha agradat molt![Ofensiu]
    Arbequina | 06-11-2006 | Valoració: 10

    No he llegit massa coses "surrealistes", en què la imaginació es posa al servei d'una idea poètica, d'un concepte a cops difícil de copsar. Però tu, amb el teu estil, el copses.
    Com t'he dit abans, tens frases genials, que gaudeixo llegint i rellegint. Jo crec que només has de pulir la puntuació i corregir alguna falteta, i els teus relats seran originals, entretinguts, altament valuosos (com ja són) i, a més, rodons.

    Encantat de descobrir-te. Una forta abraçada.

    Arbequina.

  • Empassar-se el temps...[Ofensiu]
    Capità Borratxo | 29-08-2006

    A mi de vegades m'agradaria empassar-me el temps per fer-lo passar més ràpid o per aturar-lo depèn de com ho vegis...

    Enhorabona pel relat!

  • Felicitats[Ofensiu]
    alex1985 | 23-08-2006

    Crec que pot ser un bon inici del capítol 1 de la novel·la que has d'escriure. Tens una virtut que molts escriptors la cerquen i no la troben: la capacitat de trobar la paraula exacta per al concepte o acció que vols expressar.

    Petonetsssss

  • XuXaN[Ofensiu]
    M4TR1C | 23-08-2006 | Valoració: 10

    ya keda menos xa k tu sueño se kumpla, sigue asi, lo haras muy bien, de aqui a periodista, buenos relatos, ya me seguiras pasando y asi te sigo comentando jejej un consejo :P ponle picardia al asunto eso anima los relatos ;) bexitus

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de Lídia Casanova

Lídia Casanova

7 Relats

20 Comentaris

9024 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
Em dic Lídia Casanova, sóc de Sant Boi de Llobregat i sóc periodista. Per mi escriure és dubtar, és buidar-me i és viure. L'única cosa que sempre em fa feliç.