El joc seriós del Si i el NO

Un relat de: Joan G. Pons
El Sí i el No són més que dues paraules.

Són una expressió d’una ACTITUD.

Un NO és un Sí a vegades.
Un SÍ és un NO a vegades.

El SÍ paraula afirmativa que implica coherència.
El NO paraula negativa que implica coherència.

Coherència amb el hom creu, sent i practica.

Fa un temps, vaig escoltar una xerrada sobre el Valor-Persona i el Comunicador afirmava que la Persona amb una dimensió social és una Persona del SÍ.
Això, ens deia, que no vol dir que a tot digui Sí. Pot dir No com conseqüència (coherència) d’uns valors positius i que amb naturalitat es posiciona.

Utilitzar de forma conscient el SÍ i el NO en les nostres relacions humanes és signe de maduresa i personalitat.

Sense abusar, aquestes expressions tenen la variabilitat del canvi. Sobretot saber escoltar (canal d’informació) pot aportar arguments per fer canvis conscients del Sí i del No.

Dues paraules curtes però molt profundes.

Comentaris

  • Jugues amb les paraules...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 24-05-2011 | Valoració: 10

    Jugues amb les paraules i això em fa pensar, altra vegada, en el fet de que quan parlem, si ens ajudem d’un gest, un somriure, una aclucada d’ull, un copet a l’espatlla... les mateixes paraules canvien de sentit.
    —Joan—

  • El NO és més difícil[Ofensiu]
    nuriagau | 20-05-2011

    Recordo haver llegit, quan l'Arnau aprenia a parlar, que els nens aprenen a dir NO i, sis mesos més tard, a dir SI. Aquesta diferència de temps venia marcada per la necessitat i al que escoltaven. Sovint una de les paraules que més diem als marrecs és, precisament, és NO. A més, a ells els resulta més útit dir NO, el SÍ l'expressem amb el somriure.
    Malgrat el mig any d'avantatge en l'aprenentatge, a mi, com a adulta, em costa dir NO. Cal que n'aprengui.
    He volgut compartir amb tu la reflexió que m'ha suggerit la lectura del teu text.
    Ens seguirem llegint,
    Núria

  • El valor de[Ofensiu]
    free sound | 10-04-2011 | Valoració: 10

    poder escollir lliurement
    si SI o No,
    també és un joc seriós.
    Saber dir que si,
    quan es vol,
    o no, quan no es desitja.
    El valor de decidir,
    i la lliure decisió,
    és més que una actitud.
    Bon joc!!!
    (Sinó no serveix??No ho sé...
    Si no ho sé, només era un joc de paraules...)
    Felicitats!!!!

  • Dualitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 10-04-2011 | Valoració: 10

    La dualitat de la vida: el sí i el no, el blanc i el negre, la llum i la foscor, el ying i el yang, el Barça i el Madrid, el dia i la nit, el cap i el cor, etc. Podríem seguir i crec que sempre arribaríem a la conclusió que és difícil escollir, que potser s'ha de triar una mica de cada, no ho sé. Jo no sóc filòsof, però hi ha relats, com els teus, que fan pensar i que s'han de llegir poc a poc, assaborint-los. Només una senzilla conclusió, jo crec que prefereixo el sí. Una abraçada Joan.
    aleix

  • Opinió[Ofensiu]
    Bonhomia | 09-04-2011 | Valoració: 10

    Si, la profunditat, però, n'estic ben segur que a voltes ha d'ésser relativa. Fins a aquest punt, crec que t'ha quedat perfecte. És una opinió.


    Sergi

  • reflexions del Sr Pons[Ofensiu]
    joandemataro | 06-04-2011 | Valoració: 10

    és cert que cal saber utilitzar les dues paraules de manera adient i raonada i que són senyal de maduresa

    molt bé joan
    una abraçada des de mataró
    joan

Valoració mitja: 9.83