El goig d'estrenar

Un relat de: Joan G. Pons
L'acció d'estrenar aporta novetat i renovació.

Recordo dels meus temps d'infant, una frase que deien els meus companys amablement... "Avui vas de diumenge, estrenes oi ?.

Es gratificant estrenar.... roba, objectes es us personal, etc.

Un suggeriment... Adaptar -ho al viure i conviure.

Anima la sensació d'estrenar. Estrenar una amistat ofereix novetats que aporten un enriquiment personal. La part emocional juga el seu paper i aporta molt.

Els canvis conscients, segons decisions o situacions, també es poden considerar estrenes.

Recomanable, sovint fer estrenes espirituals. Els valors assumits, donen moltes opcions i sensacions d'estrena.

També si tenim afició a escriure, la comunicació es vesteix d'estrena.

Accions d'experimentació i descoberta, també entren molt bé, en la dinàmica de l'estrena.

Invito i animo a viure sovint el goig d'estrenar.

Comentaris

  • Descobrimet[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 28-03-2024

    Estrenar és descobrir quelcom de nou, i això per bé o de vegades per mal, sempre és enriquidor, igual que els teus escrits.
    Salutacions Joan.
    Rosa.

  • Gràcies [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-03-2021

    Agraeixo el comentari.
    Joan

  • I quin goig![Ofensiu]
    Sibil·la | 18-03-2021 | Valoració: 10

    Bona tarda, Joan!
    L'últim comentari que vaig rebre en publicar en aquest portal, ara fa 12 anys, va ser el teu. Per tant, confirmo que estrenar-me escrivint aquí de nou i saludant-te és tot un plaer. Una abraçada!

  • Comentaris[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 08-03-2021

    Agraeixo els vostres comentaris.
    Joan

  • L'estrena pot ser particular. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 07-03-2021 | Valoració: 10

    Cadascú pot pensar de diferent manera, a la que has pensat tu, Joan.
    Bo, que és un punt de vista que pot renovar-se en cada situació, de cada persona.
    Estrenar sabates és bo o qualsevol cosa diferent. A mi m'agrada, realment, estrenar...
    La espiritualitat es pot estrenar? Això ja és un altre cantar... perquè és una situació fixa en el pensament i no deu de canviar, sempre s'ha de creure en Déu. Ah! sí, cadascú és un món en aquest pensament.
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • Allò que vols sentir.[Ofensiu]
    SrGarcia | 07-03-2021

    La veritat, Pons; penso de tu que ets un ridícul. Els teus assaigs són com per fer riure; semblen paròdies, si no fos perquè ja veiem que no ho són.
    "El goig d'estrenar"; sí. Jo em canvio els calçotets cada quinze dies; les sabates cada tres anys; quan he d'estrenar una cosa, em foto un fart de rabiar.
    Naturalment, el teu punt de vista és superior; jo no puc justificar res; tu, sí. Tu dius allò que tothom vol sentir.
    Ara bé, dóna les gràcies, però que no se t'acudeixi discutir un altre punt de vista; això potser és massa per a tu.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 07-03-2021

    Gràcies pel teu comentari.
    Joan

  • M'uneixo[Ofensiu]
    Soleilsi | 07-03-2021 | Valoració: 10

    M'uneixo al goig d'estrenar cada moment que la vida t'ofereix

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-03-2021

    Gràcies.
    Estrenar una sensació molt positiva.
    Salutacions.
    Joan

  • "El goig d'estrenar"[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 03-03-2021 | Valoració: 10

    "El goig d'estrenar". Crec que és imprescindible per donar-li emoció a la vida o fins i tot podria dir sentit a la vida, per a aquells que som inquiets i necessitem expressar la nostra creativitat, per tal de sentir-nos vius.
    Gràcies pel teu relat... i accepto el repte de sentir "el goig d'estrenar".
    Salutacions,
    Neus

Valoració mitja: 10