El Camí Humà

Un relat de: Joan G. Pons
A la vida hi ha molts camins.
Camins de muntanya, de valls, urbans i tants i tants.
Els trepitgem, i tot caminant, avancem.
Desenvolupem un suggeriment. Humanitat i Camí.
En tot "camí humà" podem trobar animalets que ens comuniquem certs missatges que incideixen en el ritme de la nostra caminada.
a) Semblant als escorpins...
Perill que no cal provocar
Perill detectable, que cal esquivar.
Perill a tenir en compte.
b) Semblant a les papallones...
Volen lliurement.
Inviten a olorar, apropiar-se a les flors del camí. Olors i colors. Animen a continuar caminant.
c) Semblant a les formigues...
També fan camí. Constants. Coherents amb la ruta. Un anar i tornar. Jo també puc tornar a fer camí.
d) Semblant als caragols...
Avui de matinada ha plogut i molts caragols ens acompanyen. Tot un missatge sobre la lentitud, per fer les coses ben fetes, sense precipitacions.
Que suggerent és caminar i créixer.

Comentaris

  • Tots ...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 22-02-2024

    els camins ens aporten algun aprenentatge. De nosaltres depén si en prenem consciència i li sabem donar el seu valor. Joan Manel Serrat ho deia tot cantant. "Caminante no hay camino, se hace camino al andar".

  • Comentari[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 06-05-2021

    Agraeixo el teu comentari.
    Salutacions, Joan

  • Seguim[Ofensiu]
    Soleilsi | 06-05-2021 | Valoració: 10

    Tens raó. En el camí humà et trobes tot tipus de fauna, però que sempre t'ensenya i pots treure aprenentatges, fins i tot els escorpins!
    Seguim...!

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-05-2021

    Gràcies Neus pel teu comentari.
    Salutacions, Joan

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-05-2021

    Gràcies Fidelpel teu comentari.
    Salutacions, Joan

  • Et felicito[Ofensiu]
    Fidel Català | 05-05-2021

    És el teu primer escrit que et llegeixo on la sintaxi és llegible, t'he enxampat un parell d'errades, que més aviat deuen ser de tecleig, coses banals. Em demano si has utilitzat el corrector com sempre t'aconsello, aquests dos errors segur que els correctors d'internet no el detecten.

    Però a banda d'això, m'ha fet gràcia el final, quan parles de la lentitud, associant-ho a fer les coses bé. Mira, jo ho faig tot molt lent (menys quan escric aquí a relats, he!), m'agrada contemplar allò que m'envolta, i faig les coses molt lentament, fins al punt que tinc a la família dels nervis més d'una vegada, i no sempre faig les coses bé, és a dir, segons la meva experiència, anar lent no vol dir fer les coses bé, però t'hi acosta, això sí. Anar lent és una forma de vida que et permet observar, i a voltes, mentre observes, pots ensopegar, i aleshores caus i la cosa no surt bé. Ho veus?

    Aquesta és la meva experiència, està clar!
    Per la resta, sols dir que són punts de vista a tenir en compte.

    Et felicito per la sintaxi de l'escrit, molt millor, però encara li falta. Però crec que així arriba millor el missatge.

  • No ens podem aturar[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 05-05-2021 | Valoració: 10

    La vida per si mateixa. És una cursa, només depèn de tu com tu vulguis cursar-la: les diferents maneres de caminar o fins i tot pots anar corrent.
    Una abraçada,
    Neus

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-05-2021

    Gràcies pel teu comentari.
    Salutacions, Joan

  • Bons consells[Ofensiu]
    kefas | 05-05-2021


    Caminar va molt bé per conservar el bon funcionament de les articulacions. Les del cos, també.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-05-2021

    Agraeixo el teu comentari PERLA DE VELLUT.
    Salutacions.
    Joan

  • EL CAMINAR ÉS SEGUIR VIVINT[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-05-2021 | Valoració: 10

    El caminar en la vida és important, perquè així fent el viure el millor possible.
    Una prosa poètica molt bonica i molt reflexiva. Vas analitzant cada acció del "caminar de l'home". Vaja, com si foren caragols.
    M'ha agradat molt, Joan G Pons.
    Salutacions

Valoració mitja: 10