El 6 i el 9

Un relat de: Joan G. Pons

El 6 i el 9

Els que escrivim utilitzem amb més freqüència les lletres que les xifres, per formar paraules. Les xifres, jo, les utilitzo en un segon lloc.

D'un calendari d'enguany, m'ha cridat l'atenció una frase que combina paraules i xifres amb un contingut molt estimulant i positiu.

" El 9 no és més que un 6 que es va superar a si mateix "

Una frase de lletres i xifres que ofereix i invita a fer uns comentaris opinables:

·El 6 fa una tombarella... i és un 9.

·La tombarella fa guanyar 3 punts al 6.

·Fer tombarelles és una proposta ?

·Una tombarella és mirar a l'inrevés.... una proposta de canvi ?

·Les xifres valoren. Les lletres estimulen.
Lligar-les és una invitació seriosa a tot un aprenentatge de saber combinar-ho per créixer com a Persona.

M'agrada i practico el 6 i el 9 !!!

Comentaris

  • convides a donar-li la volta...[Ofensiu]
    joandemataro | 13-04-2011 | Valoració: 10

    a les coses, a veure-les des d'altres perspectives, sempre en acció joan
    Gràcies pels teus comentaris. seguim en contacte
    fins aviat
    una abraçada
    joan

  • El ying i el yang[Ofensiu]
    Sibil·la | 09-12-2009 | Valoració: 10

    Ostres, m'ha fet pensar en el ying i el yang, en l'ahir i el demà, en la superació i la dificultat. Lletres i números tenen l'abstracció per bandera. M'agrada!
    Sibil·la.

  • No se m'hagué acudit mirar-ho així[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 26-10-2009 | Valoració: 10

    Però, a partir d'ara m'hi fixaré més en les xifres. De fet, m'hauria de fixar en moltes coses, perquè em sembla que passo per la vida sense adonar-me de tot el que m'envolta.
    Penso fer pràctiques d'observació per a intentar veure tot allò que tu veus. Potser m'hauria de canviar les ulleres.

    Molts petons

  • Jugar amb els números per...[Ofensiu]
    Núria Niubó | 21-10-2009 | Valoració: 10

    estimular les paraules, paraules que estimulen el comportament positiu i creatiu.
    El 6 un número que seu tranquil potser contemplant als altres i que en veure la vitalitat del 9 , eixerit i ben plantat, creu que ell també pot, i amb una simple tombarella és supera , quin missatge més positiu !
    Superar-se no costa si hi ha voluntat de créixer. Valorar les qualitats dels altres no per imitar , si no per aprendre d'ells, per créixer com a persones.
    Joan tens la virtut d'observar i donar-nos lliçons per fer la vida més fàcil.
    Gràcies, sempre ens ajuda fer reflexions.
    Una abraçada,
    Núria

  • 9 i 6[Ofensiu]
    Nyanga | 20-10-2009

    M'encanta sobretot la frase...el 9 no és més que el 6 que es va superar a ell mateix!

    Trobo que ens l'hauriem d'apuntar i veure-la cada mati, inspira energia i optimisme!

    :)

Valoració mitja: 10