Dos verbs nous per estimar-te

Un relat de: Marc Freixas

Pinzellar el teu rostre,
giracargolar el teu somriure.

Apretar la teva mirada contra els meus ulls humits,
plorant d'amor per tu, perquè t'estimo amb la força dels meus vint-i nou anys.

Cicatritzar-me les ferides del meu passat fosc,
amb la dolçor de les teves mans plenes de llum,
i de tacte i de paciències infinites,
que em porten a pinzellar el teu rostre amb un pinzell de molts colors,
i a giracargolar el teu somriure amb mil rialles diferents.

La teva mirada penetrant provoca els sentits i els fa viure.

M'he inventat dos verbs nous per estimar-te :

i és que et vull pinzellar,
i et vull giracargolar per sempre eternament en el temps de l'amor, en la intimitat que desitjo amb tu.

Pinzellar el teu rostre,
giracargolar el teu somriure.

Comentaris

  • Genial[Ofensiu]
    Llibre | 04-11-2004

    Pinzellar. Giracargolar. Dos verbs nous per expressar l'amor, per dir "t'estimo". Em sembla genial, no sols el poema, que dibuixa (o pinzella?) la tendresa de l'amor amb una perfecció increïble, sinó també per la gosadia del giracargolament. Fer que la llengua avanci, crear mots nous lèxicament correctes... per què no? Per què el lingüista hi té dret, en base als seus coneixements, i el parlant (en aquest cas el poeta) no ho pot fer mogut per les seves necessitats expressives.
    Un possible debat.
    Sigui com sigui, felicitats pel poema i per la plasticitat de les imatges.

  • Aturdit i fet[Ofensiu]

    M'has deixat pinzellat i giracargolat,
    rebocabadat i aturditifet
    senzillat , precisat i bénMARCat
    desadormit, revetllat
    emplujat i sominós
    emboirat i calitjòs
    desentristat i desinfeliç

    Perquè ets un home que, ja sigui en vers o en prosa, sap desentristir els desalegres i fer desoblidar els malbons moments que ens recolpegen la cara i ens fan més maloberts i
    bentancats.

    Ara, però, benobert i maltancat, aprofito per dono les gràcies per tots els comentaris que vas sembrant a tort i a dret per tot el web.

    I gràcies poels teus relats tan prolíficats.

  • Senzillament meravellós[Ofensiu]
    brideshead | 03-11-2004 | Valoració: 10

    M'ha encantat, Marc. Senzillament fantàstic. No has descobert dos nous verbs, has descobert una forma preciosa de dir t'estimo.
    Felicitats, de debò, per ser capaç de tenir aquests sentiments i, sobretot, per saber expressar-los amb una bellesa infinita.

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

869236 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.