DESTÍ IRÒNIC

Un relat de: Ness

Tots l’anomenaven Scrooge, com l’home mal carat i avar del conte de Nadal de Dickens, i el temien per les seves sortides. Era dèspota, agre i sense escrúpols.

Un director, llunàtic de mena que s’havia il•luminat fent valer les seves arts de suposada emprenedoria. Havia tingut una brillant idea per assolir el màxim de rendiment i optimitzar el sistema: el mètode “Punt de partida” que l’anomenava “Punt 0”. Era senzill: diàriament havies de deixar gestionats tots els correus electrònics rebuts. El mateix sistema desviava tots els que no havies obert i reenviat en les últimes vint-i-quatre hores. Cada correu desviat, suposava una penalització de sou o d’hores dels dies de vacances. La seva teoria era que començar de nou cada dia et feia més productiu.

L’Oriol se sentia psicològicament enfonsat. La seva feina s’havia convertit en un calvari amb el rerefons de pressions psicològiques i agressions verbals del director. No gosava plantar-li cara i d’això se’n valia.

—Oriol no seràs mai un bon director. Jo necessito algú amb qui pugui confiar, capaç de governar, sense miraments i amb empenta!

—Això no pot acabar bé de cap manera!— L’Oriol fou el primer que va gosar protestar i es va plantar. — Aquest mètode l’únic que aconsegueix és crear mal ambient als treballadors i mal servei als clients. —

Amb una sobredosi de poder, el director es va estarrufar com un gall d’indi esventant-li que ja podia plegar— El món no és pels ineptes!

Renoi! Algú de dalt li va donar la raó. De sobte el director començà a caragolar-se de dolor al pit murmurant, mig ofegat, que algú avisés a una ambulància...

“Punt de partida SA” es convertí en una empresa líder en el mercat pel seu mètode innovador “Punt 0”. L’Oriol, el nou propietari, fou reconegut com l’empresari novell més emprenedor de l’any.

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-06-2022

    Hola, bona vesprada Ness:
    Gràcies per la teua visita i el teu amable comentari "Como una dansa", en el meu sonet: "Per a conquistar-te".
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Bona vesprada Ness: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-06-2022

    Hola, Ness: Espere que estigues bé i que vages bé de salut. No sé què et passarà.
    Doncs, ja fa temps que no m'has llegit algun poema meu. Com el temps passa i no em dius alguna cosa... Puc pensar que pot passar-te alguna cosa.
    Ja em diràs coses.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT.

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 04-06-2022

    Bona vesprada, Ness: Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu poema "Passejant per les estacions". M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • El punt de partida... [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-05-2022 | Valoració: 10

    Com dius, molt bé, és així, "el món no és pels ineptes".
    Un relat que està molt bé desenvolupat, on l'empresa va ser líder, gràcies a L'Oriol, amb la seua empenta.
    Molt interessant el teu relat.
    Jo, ja en tinc editat el relat del "Líder". Quan pugues i tingues temps, ja em diràs coses.
    Cordialment
    PERLA DE VELLUT

  • Relat rebut[Ofensiu]

    Relat rebut correctament. Entra a concurs.

    Gràcies per participar.

    Comissió XII Concurs ARC de microrelats

l´Autor

Foto de perfil de Ness

Ness

82 Relats

400 Comentaris

36249 Lectures

Valoració de l'autor: 9.87

Biografia:
... Despullo l'ànima escrivint versos
des que tinc ús de raó.
I és que els versos estimen les paraules
però els poemes les fan grans!
...................................
ness3cat@gmail.com