Creuament

Un relat de: Desclop

A la meva esquena, asseguda, cap cot, amb un aire d'angoixada. Poca cosa, petita bàsicament. Recargolada mentre , amb un pinyonet per boca, un cafè que despunta dins l'estació gelada.

Amb la mirada perduda, gira els ulls de banda a banda, darrera ulleres de pasta gruixuda, del marró vell de la flassada i amb pantalons de pana gastada pels temps i la desgana...

D'aparença dèbil i espantada, fa tota la fila d'estar fugint. L'estació és un bon punt de sortida. La seva cara diu que ja ha fet el pas, les bosses als ulls la mostren soferta. I al cap, les arrels enfilen per sobre el rovellat de l'autoestima...
Amb un punt de glòria passada, entendreix al primer cop de vista. Aquesta dona va ser ben viva.

M'aproparé, amb la por de sentir-me boig, perque fins i tot podria ensopegar amb el seu nom..Dolores o Maria..
No en diré cap, només la vull esperonar, dir-li que no està sola, que en la "carrera" té l'esquena coberta.
Deso la safata del patètic esmorzar. Ella encara batalla amb el cafè.
Camino cap allà, em veu. De fet m'ha vist des de l'arribada. Però ara mira. Ara aguanta el cara a cara..

M'aturo al davant, m'aixeca la mirada. L'encaro, l'observo i esmorteït pel fred i amb la veu tremolosa li ho dic..."Corre, corre, que no estàs sola en la creuada".
I ella, pausada, alça el cap, deixa el cafè i em diu amb veu calmada: "I tu Desclop. On Vas? Quina és la teva escapada?....


Comentaris

  • molt fi[Ofensiu]
    NoCouto | 10-02-2009 | Valoració: 10

    molt fi......Diu molt de la condició humana..

    felicitats...els altres s'han de llehgir massa cops, massa críptic, però té el seu punt...

l´Autor

Foto de perfil de Desclop

Desclop

2 Relats

2 Comentaris

982 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor