Conec la mort

Un relat de: Marc Freixas
Conec la mort
i sovint em ve de gust parlar-hi
amb el dret de no tenir-ne por...
amb l'obligació d'explicar-li que s'esperi
perquè no tinc motius suficients per marxar :
no falla la salut
i em queda temps per acomplir objectius a llarg termini.

He nascut per viure imperfecte
en el món que la mare m'ha dut.
He viscut de dia i de nit
amb alcohol entre amics que ja no són...
aquells temps de revolta interior
dins la casa i el record
amb el pare aconsellant-me sense fer soroll.
Cremava la llum del menjador
a altes hores de matinada
bevent molta aigua, intentant dissimular
l'amargor i el desconcert d'aquells dies de festa.
El sentit de tot allò
deuria ser experiència acumulada
per no caure en el parany de fer-me imbècil integral...
el resultat és tenir els peus a terra ferma,
dona i fills per aprendre a estimar
i entendre que ningú regala res
quan restem immersos en aquest joc dels disbarats.

Conec la mort
i sovint em ve de gust parlar-hi
amb el dret de no tenir-ne por...
amb l'obligació d'explicar-li que s'esperi
perquè no tinc motius suficients per marxar :
no falla la salut
i em queda temps per acomplir objectius a llarg termini.

Comentaris

  • crohnic | 12-10-2011

    Quan he vist el títol m'he pensat que seria un poema trist... Anava errat, perquè després de llegir-lo he vist que el que transmet és una gran sensació de viure. Les experiències negatives, amb el pas del temps, ens fan viure la vida amb més força i des d'una altra prespectiva...
    Molta sort amb el projecte que tens entre mans, Marc! Per cert, si no he participat en la tria de poemes, és perquè, sincerament, de poesia hi entenc ben poc i tampoc n'acostumo a llegir massa sovint... De totes maneres, aquest m'ha semblat molt bo!!
    Sort!!

  • Aquest![Ofensiu]
    Ze Pequeño | 21-09-2011

    Hola Marc.

    No sé com tens la tria de poemes però, a falta de cauen les fulles (que no he trobat...) jo proposo aquest si no te l'han dit ja.

    M'agrada per la seva senzillesa, pel repàs del temps viscut i les ganes de viure el que vindrà. M'agrada perquè, tot i parlar de la mort de manera directa, em sembla altament vitalista.

    Si ja el tens a la llista, en buscaré un altre. Però no és fàcil! N'hi ha molts de molt bons i no fa fàcil la tria!

    Abraçadotes!

    Salz.

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

873188 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.