CEDIR

Un relat de: Joan G. Pons
En una primera lectura, cedir, pot semblar debilitat, sensació de derrota, fracàs.
Però en una segona, també pot ser, part d'una negociació amb un final possitiu.
En un diàleg, quan notes una actitud tancada, hi ha una impossibilitat, que potser cedint inicialment es pugui reiniciar la xerrada.
Cal saber afluixar i no perdre el ritme.
Cedir crea un clima de confiança i afavoreix la comunicació.

Comentaris

  • La tossudesa...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 25-02-2024 | Valoració: 10

    no és bona companya. Totes les parts tenen dret a dir la seva, i de vegades cedir, com bé dius dona confiança i crea un bon clima. Si més no, un dia tu i un dia jo. Gestionant amb equilibri, totes les parts hi surten beneficiades, que d'això es tracta.

    Molt bo Joan.

    Una forta abraçada.

    Rosa.

  • A Unicorn [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-12-2021

    Hola.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat, Cedir.
    Aniré llegint els teus escrits.
    Salutacions.
    Joan G. Pons

  • I, a vegades, cal abaixar el llistó.[Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 30-12-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt aquest poema, està molt ben aconseguit malgrat ser curt, ja veus que li poso la nota màxima.

    Jo m'hi he sentit molt identificat, ja que sóc una persona que va abandonar la universitat contra la opinió de ma mare per a fer feines laborals i estudis senzills en tot el que vaig poder, encara que no va ser molt. Quina pena. Sento que vaig esforçar-me bastant, però ¿es poden fer miracles amb al salut cascada?

    Cadascú ha de conèixer els seus límits i, si pot, fins a quin punt és complicat el repte i, si no hi ha més remei que abandonar, que abandoni.

    Això és part de la vida, sobretot de la meva i d'alguns.

    Ens veurem, G. Pons.

  • Hola bona vesprada Joan [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 26-08-2021

    No t'enteres bé. Vine a la meua pàgina, amb el teu "COMENTARI" i em dius: Gràcies, PERLA DE VELLUT.
    No t'has de fer el teu "Comentari", a tu mateix.... a veure si t'aclereixes.
    Salutacions...
    Gràcies per ser una persona, que vigile els detalls aquests.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Gràcies, PERLA DE VELLUT.

  • Hola bona vesprada Joan G. Pons [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-08-2021


    Vaja, gràcies per la teua visita i el teu amable comentari al meu relat de "Viatge a Venècia", on em dius que és im relat interessant.
    Se m'havia passat abans.
    Saluts.

    Així, és el que deus fer. Anar a la pàgina de qui t'ha comentat i donar-li el "comentari" i les "gràcies". Fer-lo d'aquesta manera, sinò estas "autocomentante". D'acord?

  • Comentaris[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Agraeixo els vostres comentaris.

  • Comentaris[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Agraeixo els vostres comentaris.

  • Muy interessant la teua reflexió.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 25-08-2021

    Molt bona, tota la teua reflexió. No cal anar al fracàs.

    Fidel Català, t'ha dic que no poses més "COMENTARI" en la teua pàgina.
    A mí, si em vols donar les gràcies o dir-me alguna cosa, vens a la meua pàgina... i em poses: "COMENTARI", dient-me el que volies dir-me. No en la teua pàgina. Darcord?
    Doncs ja ho saps. Gràcies...

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Ho tindré en compte.

  • Cedir[Ofensiu]
    Fidel Català | 25-08-2021

    Cedir és comentar els teus companys en els seus relats, si sols t'autocomentes a tu mateix en resposta al comentari del teu company, sols demostres egoisme. Comenta als teus companys, home!

    Cedeix una mica d'orgull amb tots.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Agraeixo i comparteixo.
    Cedir obre la porta a la negociació i..
    Salutacions.

  • Cedir per costum?[Ofensiu]
    Prou bé | 25-08-2021

    Jo crec més en un "estirar i arronsar". Enhorabona per la felicitació que he llegit al fòrum de part de ARC. Els seus consells són benvinguts, més que algunes crítiques , per mi, maldestres a que has estat sotmès. Sempre llegeixo els assajos que escrius que trobo interessants malgrat que, a vegades, jo també en faria polèmica com diu identitat inedita. Amb total cordialitat.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-08-2021

    Agraeixo el comentari.
    Salutacions.

  • La meua opinió...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-08-2021 | Valoració: 10


    Saber cedir fa que la persona vaja a poc a poc a no ser res.
    L'important és saber que els altres siguen sempre amb bona franquesa la seua opinió.
    Saluts.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 24-08-2021

    Agraeixo el vostre comentari.
    Salutacions.

Valoració mitja: 10