Apunts sobre ACCEPTAR

Un relat de: Joan G. Pons
Acceptar es estar d'acord amb quelcom, una proposta, un oferiment, una versió...etc.

Una bona i correcta acceptació, implica una informació diàfana, clara, transparent, prèviament.

La persona accepta conscientment, gràcies a que hem rebut una clara explicació.

En l'acceptació hi ha el reconeixement de que la proposta que es contempla es bona.

No precipitar-se en fer acceptacions.
Cal reflexionar amb serenor.
Una acceptació es un acord, una conformitat, al compromís que suposa.

*******************************************************

Comentaris

  • Acceptar[Ofensiu]
    Soleilsi | 25-10-2022 | Valoració: 10

    Acceptar de vegades es fa difícil, segons quins fets o situacions que no hi ha volta de full i no són agradables i generen sentiments d'impotència i ràbia! Penso que acceptar aquests sentiments negatius és un primer pas per afrontar les dificultats.

  • Sobre l'acceptació. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 24-10-2022 | Valoració: 10

    Reflexionar el teu assaig implica tenir aqueixa versió que fas amb tot el teu cor; i també és saber acceptar-la.
    Ser transparent és imprescindible.
    Ja sembles al Joan Fuster, un gran assagista, que ha fet un "Diccionari per a ociosos".
    M'ho he llegit tot i té assajos molt bons i amb qualitat. Del Club de Lectura d'aquí a Manuel.

    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Santa paraula[Ofensiu]
    llpages | 24-10-2022 | Valoració: 10

    Amén!

  • Acceptació[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 24-10-2022

    Per a mi l'acceptació es més que un fet, una proposta, una versió.... es el primer pas per afrontar una situació viscuda que acceptada o no, ens costa de superar.

    Cordialment.

    Rosa.

  • Acceptar[Ofensiu]
    Prou bé | 24-10-2022

    No vol dir també assumir un fet que potser no és bo, però que és irrefutable?

    Amb total cordialitat.

Valoració mitja: 10