Al voltant de la COMPRENSIÓ

Un relat de: Joan G. Pons
Quan escrivim o parlem, comuniquem i volem ser compresos.
Ho tenim en compte ?

Uns punts pràctics, que faciliten una bona COMPRENSIÓ:
- Tindre clar l'idea, pensament, que volem transmetre.
- Utilitzar un vocabulari adequat.
- Si també hi ha comunicació verbal, fer servir un to suau. No agressiu.
- Sempre deixar la porta oberta als aclariments.

Sobre aquest darrer punt, en la majoria dels casos, els aclariments enriqueixen i simplifiquen la comprensió.

Animo a demanar sempre, aclariments, si cal per una millor comprensió.

**********************************************************

Comentaris

  • Aclariments[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 22-04-2023 | Valoració: 10

    Una bona comprensió és bàsica per saber realment què vol transmetre l'altra persona, una bona escolta, un aclariment si cal. Reciprocitat sobretot.
    No hi ha cap dubte sobre la teva reflexió.

    Salutacions i Bona Diada de Sant Jordi Joan.

    Rosa.

  • Comprendre al altre [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-07-2022

    Bàsicament, amb tacte i respecte, demanar els aclariments que calgui per fer-te comprendre. I sobretot, paciencia.

  • Comprendre[Ofensiu]
    Prou bé | 12-07-2022

    La comprensió va en dues direccions. És bo i pràctic assegurar-te de fer-te entendre, però i entendre a l'altre?
    Apa Joan a veure si ens ajudes, amb una reflexió, a entreveure què significa comprendre...en les relacions interpersonals.

    És un encàrrec fet amb total cordialitat

  • Ser clars al món. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 06-07-2022 | Valoració: 10

    Especificar al proïsme és ser humà. Tu dius que la comprensió és essencial per a tots. I és així.
    Ser clar al que et comenta, deu de ser d'enaltiment i exaltació.
    Bona reflexió, per a fer més "comprensió".
    Cordialment.

  • L'última comprovació.[Ofensiu]
    Joan Colom | 05-07-2022

    De vegades és fàcil donar per bo un relat, perquè l'autor se l'ha anat construint a partir de zero i la història se la sap de memòria, però li falta una petita comprovació abans d'enviar-lo: posar-se en la pell de qui no en sap res, per avaluar si li resultarà prou comprensible.