Sobre "El despertar dels Països Catalans"

Un relat de: Joanjo Aguar Matoses


SOBRE "EL DESPERTAR DELS PAÏSOS CATALANS"

Li he escrit esta carta a Lluís, un amic meu de Sueca. Us l'envie per si us interessa.


Castelló de la Plana, 22 de desembre del 2004. Sueca.


Sobre el llibre "El Despertar dels Països Catalans":


Lluís, de totes formes, el despertar també pot ser a nivell interior, a nivell mental. Si aconseguim despertar les inquietuts de les persones per estos temes, possiblement la vessant social i política vindrà com una conseqüència lògica.

Ja veus, al País Valencià està el BLOC des de fa molt de temps (i ERPV ara) però, fins que els votants de a peu, la gent normal, no prenguem consciència real de què significa el tema de país, les coses no aniran avant. I eixa presa de consciència ha de passar per l'autoestima. I el següent pas, ara sí, podria ser "El Despertar dels Països Catalans". (Encara que sone a ciència ficció).

Jo crec que massa gent li deixa massa faena als polítics, i es renta les mans, desentenent-se de seguida del tema. Quan resulta que eixa faena sí que hauria d'estar fent-la la gent corrent, la gent propera a la gent. La gent ja conscienciada que vol encomanar la seua autoestima a tots els altres, d'igual a igual. (No de polític a votants).

L'opció política ja vindrà després, i es recolzarà sobre una base forta, que serà el poble, ja amb consciència de si mateix.

¿Per què el BLOC encara no ha triomfat al País Valencià, després de tants anys? Doncs perquè li falta el suport popular. Li falta que hi haja moltes persones que es preocupen realment per la seua terra, per la seua sostenibilitat (no per la seua explotació) i també per totes les altres persones que viuen ací.

Falta tanta autoestima...

(I sobra tant de discurs polític buit i sense sentit...)


* * * *

I sobre el meu estat d'ànim i de treball literari:

No estic desanimat. Simplement és que últimament no se m'ha ocorregut res nou per a escriure.

Està guai això que estàs fent de preocupar-te tant per estos temes, i també això de punxar i enviar les teues idees als amics, per a veure com reaccionen.

Continua així. I, una cosa: Quan et canses una mica, descansa i desemboirat. Sempre hi podràs tornar a la lluita, més avant. (El descans també és necessari, de tant en tant).


Per cert, vaig a Sueca estos Nadals. Tinc dues setmanes de vacances.

Bo. Ens veurem d'ací a poc. Fins el divendres, ¿eh?

Adéu.

Joanjo.


Comentaris

  • Fotos meues de Sueca, València i voltants[Ofensiu]




    ____________________________


    Podeu veure fotos meues de Sueca, el meu poble, i dels seus voltants, en esta pàgina:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618477002096/



    Imatges de València Ciutat, també n'he publicat ací:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/72157618387881753/


    Sou lliures de baixar-vos-les a tamany original, si us agrada alguna per conservar-la, difondre-la o, fins i tot, emmarcar-la al corredor o al saló de casa. Per mi, seria un goig. ¡Total!

    Bon profit al visionat.


    MÉS FOTOS MEUES:


    http://www.flickr.com/photos/joanjo_aguar_matoses/sets/


    ____________________________

l´Autor

Foto de perfil de Joanjo Aguar Matoses

Joanjo Aguar Matoses

204 Relats

246 Comentaris

250454 Lectures

Valoració de l'autor: 9.30

Biografia:
Sóc de Sueca, poble situat a la Ribera del Xúquer, al País Valencià i, per tant, a Marènia (com li dic jo) o Països Catalans (com li diu la resta del món).