ROMÀNICA DE SANT ANDREU DE GITARRIU. SALES DE LIERCA. GARROTXA SOBIRANA. GIRONA. CATALUNYA

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Victorià Ruiz‎ retratava l’església de Sant Andreu de Guitarriu, al terme de Sales de Lierca, la descripció ens diu que és una construcció romànica del segle XI, malgrat les modificacions que ha sofert. Està constituïda per una sola nau, amb volta de canó; l'absis, semicircular i amb una finestra cega, s'orienta a llevant i es apreciable que ha estat objecte reconstrucció , possiblement en els terratrèmols de 1373, 1428 o 1448.




La porta d'entrada, amb arc de mig punt, es dirigeix a migjorn, banda a la qual hi ha, encastats al mur, uns nínxols així com també, a l'extrem est, la sagristia afegida al segle XVII o XVIII.

Sobre la paret de ponent s'assenta l'espadanya de doble obertura, mancada de campanes.

Comentaris

  • Sobre la restauració cultural[Ofensiu]
    Bonhomia | 22-07-2014 | Valoració: 10

    Em sembla molt bonica l'expansió de la informació que dónes en una web com aquesta. No cal ser cristià ni catòlic per estimar patrimonis on hi queda reflectida la cultura. Així és de bon abast. Veig que saps molt bé el que significa la cultura en aquests dies de contradiccions polítiques que ens fan amarrar a un sí i un no que podrien frustrar moltes esperances, doncs en tres segles canvia tot molt.

    T'ho dic, sense saber si tu ho ets o no, doncs jo no sóc religiós, ni partidari de les polítiques que arriben a ésser un cúmul d'errors on la ciutadania representa la víctima, i tots els polítics virreis de vés a saber què.

    Merci per les teves aportacions culturals, enriqueixen l'esperit.

    Amablement,


    Sergi : )

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6915 Relats

1201 Comentaris

5432392 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com