Repte 302 - Un bon noi

Un relat de: REPTE CLÀSSIC

Proposat per: manel (21 de gener del 2008)







Tema: "doble personalitat (el repte dual)"





Extensió màxima : 400 paraules





Condicions: El text ha de contenir les paraules "dissecar", "esmorteït", "lascívia" i "sanglot"







Guanyador/a: Xavier Valerí







Text guanyador:



En Miquel

Com un llamp negre, la figura d'un gat es retalla al cel. Després de cinc metres de caiguda lliure cau dret al terra i surt disparat, com un atleta olímpic dels cent metres llisos. Una riallada esbojarrada i infantil esmicola el silenci. En Miquel de vuit anys ara sap perquè els gats tenen set vides. Un cop sabut això vol descobrir si és veritat que els gossos són enzes. S'apropa al ca, li tira un tros de fuet; el ca salta i l'engoleix; agraït fa un sanglot . En Miquel fa un somrís pervers i fins i tot lasciu mentre llença la burilla encesa, per la qual salta i engoleix el gos. L'animal fa un esgarip horrorós i marxa somicant amb la cua entre cames. En Miquel riu perquè ja sap que els gossos són uns enzes.
Ara, en Miquel està en silenci, escolta atentament les explicacions del mestre. Que explica que totes les criatures del món són de Déu i que per això s'han de respectar.
El mestre demana a cada un dels nens per la mascota que té a casa. En Josep té un gat, en Joan un conill, la Maria un lloro. En Miquel calla i somriu pensa en un ocell esquarterat de viu en viu, en un gat penjat d'un arbre i apallissat fins que el malparit semblava mort i no ho era , en uns peixos fets a la llosa, sobre la qual queien vius.
En Miquel està a punt d'esclatar a riure, però només deixa anar una rialla esmorteïda que el descobreix.
- Miquel tu tens mascota ?
- Sí un gat i un gos que me'ls estimo molt.
- Com se diuen ?
En Miquel pensa uns noms per no dir que el gat es diu dimoni pelut i el gos respon al nom de fill de puta.
- El gat és en Mixo i el gos es diu Bobi
- Molt bé Miquel i què fas amb ells ?
- Els acarono, els alimento i hi jugo a pilota.
El mestre pregunta a un altre nen. En Miquel mira un vell esquirol dissecat que adorna l'armari de la classe. Pensa com s'ho farà per tenir el fill de puta d'en Bobi dissecat. "Primer li treure les tripes", rumia.
- Miquel què els dones per menjar a les mascotes ?
- Carn i pa.
El mestre somriu innocent i pensa "és un bon noi "







Entrega de premis: Comentaris i veredicte





Altres textos presentats: Resta de participants

""

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de REPTE CLÀSSIC

REPTE CLÀSSIC

254 Relats

351 Comentaris

283913 Lectures

Valoració de l'autor: 9.58

Biografia:
Ets un/a guanyador/a del Repte? Felicitats! Aviat veuràs el teu relat publicat!

QUÈ és un REPTE ? Molt fàcil :

El Repte, és una proposta que ha sorgit entre els autors i lectors de Relats en català. Es tracta d'un exercici narratiu que combina imaginació i destresa. S'ha d'escriure un relat sobre un tema concret que tingui entre dues-centes i mil paraules, quatre de les quals estan predeterminades i cal incloure-les de forma obligatòria. El Termini de presentació dels originals el tria el Jutge, que és l'anterior guanyador. Amb una setmana sol ser suficient. Els nous Reptes es pengen al Fòrum i en el mateix post: els relats que optin a guanyar.

La persona que resulta guanyadora tria el nou tema, les noves paraules i valora els relats que es presenten al nou Repte decidint-ne el corresponent guanyador. I així successivament.

Us hi animeu ? ;)

Ets el Jutge d'aquest Repte i has decidit qui és el/la nou/nova guanyador/a del Repte ?

Bé! Ara has de publicar-lo aquí.

El nom d'usuari és: guanyadordelrepte
La contrasenya la pots demanar al FÒRUM o al correu electrònic de l'ARC (l'Associació de Relataires en Català).

Clicant AQUÍ trobaràs La PLANTILLA!


Encara no saps de què va el Repte? Fes un cop d'ull als relats que ja hi ha publicats. Per més informació, pregunta al FÒRUM!

A reptar s'ha dit!