Recepta de la pau

Un relat de: Jere Soler G
Tractar bé la gent.
Respectar la llibertat.
No imposar creences.

Fer servir la paraula tranquil·la i clara, en comptes de la manipulació o la por.

Ajudar a qui ho necessita.
Pensar bé dels altres mentre no es demostri el contrari.

Saber marxar.
Saber deixar marxar.
Saber no saber coses.

No etiquetar.

No reduir les opcions possibles per simplificar la realitat.
Acceptar la realitat com és, inabastable, amb totes les seves incògnites i possibilitats il·limitades; acceptar que no la coneixem del tot.

No encasellar les persones.
Acceptar que qualsevol persona pot canviar.

Acceptar que podem aprendre lliçons de tothom sempre; fins i tot en els camps en els que ens considerem experts; fins i tot de persones a qui no considerem expertes; fins i tot dels nostres adversaris.

Assumir que necessitem canviar alguna cosa en nosaltres contínuament.
Acceptar que sempre estem canviant, vulguem o no.
Assumir que ens morirem i que això serà natural.
Agrair el viscut; agrair-ho tot als qui hem tingut a prop.
Assaborir fins l'últim raig de sol, fins el besllum de l'últim estel de l'última nit, mentre ens quedi un bri d'alè de vida.

Comentaris

  • Hi és implícit [Ofensiu]
    Prou bé | 03-09-2023

    Encara que s'entreveu ho vull dir: estar en pau amb un mateix! Crec que és el més difícil i imprescindible.
    Bona reflexió.
    Amb total cordialitat

  • Molt bons ingredients[Ofensiu]
    Cesca | 03-09-2023 | Valoració: 10

    Una molt bona recepta de “capçalera” per llegir i rellegir. Tots els ingredients són certs i necessaris, però en destacaré un amb el qual m’he entrebancat moltes vegades: Saber no saber coses.
    En aquests temps de sobre informació saber coses és com una addicció. Amb el mòbil a la mà caiem en la temptació de voler saber-ho tot en tot moment.

    Un plaer. Ens llegim!

  • SÍ, ÉS CLAR[Ofensiu]

    Jere,

    Tan fàcil i tan difícil tot això que dius.

    Bo és recordar-ho, però.

    Salutacions,

    Fidel Gangonells

  • Posem el llistó ben alt...[Ofensiu]
    llpages | 01-09-2023

    que després ja veurem fins on l'abaixa la crua realitat. Cal farcir-se de bones intencions, com aquestes paraules, que així la bufetada de la realitat serà menys dolorosa. No hi ha ni gota de cinisme en el meu comentari, crec fermament que els que s'eduquen en un entorn d'amor mutu poden entomar millor els entrebancs que els que, malauradament, els ha tocat viure sense poder sortir de la misèria física i espiritual.

  • Una recepte....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 01-09-2023

    encertadíssima, plena de saviesa i de bons valors. Agraeixo molt aquestes paraules, sempre és bo llegir-les i recordar-les, per tenir-les a plena consciència i no oblidar-nos de posar-les en pràctica.

    Bons consells Jere Soler


    Rosa.

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

262237 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA