Prohibiran el groc

Un relat de: Jere Soler G
Prohibiran el groc, però florirà la ginesta
quan el Sol de maig fongui els gels més tossuts.
Prohibiran el groc, però el boixac pintarà
el paisatge de la Terra amb ones de zèfir saur.
Qui pot aturar el vent que escampa olors de bosc?

Prohibiran el groc, però la dent de lleó
mossegarà la funesta por de la vida
que experimenta qui adora l’ordre imposat,
la fe obligada, el temor submís.

Prohibiran el groc, però la tamarida
alçarà el seu cap damunt les malves, feliç
d’albirar més lluny que els bassals de llot
i el sòl polsegós, apagat i gris.

Prohibiran el groc, però el gaiol tremola
quan bufa el llevant des de mar endins,
a la cala encesa de les roques roges,
i al llit de canyella d’entremig dels pins.

Prohibiran el groc, però la flor de nit
pintarà els colors del dia a l’albada.
Si amaguen la llum, la foscor els clourà
la visió més bella de la mar daurada.

Comentaris

  • Tens ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 18-03-2018 | Valoració: 10

    ... una manera de poetitzar realment esplendorosa, o més.


    S.

  • La groga existència[Ofensiu]
    Montseblanc | 26-02-2018

    Saps què passa? Que el groc no es pot prohibir. I ells no ho saben. I es pensen que ho aconsegueixen. Però no és així, perquè la vida és groga, i les aromes, i els sabors, i si et toqués, series groc. El groc de la ginesta, de les mimoses, de les gatoses i les margarides aquestes que neixen a les vores dels rius i floreixen al setembre...
    “Qui pot aturar el vent que escampa olors de bosc?” Ningú, exacte.
    Miro el sol, tanco els ulls i tot és groc. Com el teu magnífic poema farcit de grocs que es poden ensumar, acariciar i gaudir. Les teves lletres tenen gust de llibertat, encara que la paraula no hi surti.

  • Facis la llum![Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 26-12-2017 | Valoració: 10

    En aquest bloc la poesia no és que floreixi gaire i si ho fa és adesiara... Només cal veure que dins l'apartat d'aquesta temàtica, no sols escasseja sinó que a damunt s'infiltren altres categories pel mig com poden ésser assaig o humor per posar un exemple. Això, al meu entendre, crea confusió per als que volem assaborir-la al cent per sent i de forma directa. És per això que el teu poema, Prohibiran el groc, m'ha passat per alt... Però vet aquí que per atzar he anat a raure a ell: facis la llum!. Jere, quin poema tant magnific ens has obsequiat... M'has deixat impressionat per dosi de sensibilitat, elegància, mestria en botànica, convicció patriòtica, actualitat entre altres coses, que tot ell traspua. Jo quan faig un poema que considero que és un petit joiell, aquest teu ho és, i passa desapercebut als ulls de la gent que el pot fer visible comentant-lo, m'entra una mena de tristesa. Més de seguida alço el vol recitant-me'l una i mil vegades per a goig meu... I ja per acabar torno a dir-ho: facis la llum!, amb el teu bellíssim poema: Prohibiran el groc, Nil.

l´Autor

Foto de perfil de Jere Soler G

Jere Soler G

188 Relats

825 Comentaris

260979 Lectures

Valoració de l'autor: 9.77

Biografia:
Aquests últims anys m'he allunyat una mica d'aquest web en el qual he passat moments fascinants. Hi vaig arribar al 2005. Potser sigui el moment de tornar-m'hi a acostar, tot i que ara no escric tant, faig més cinema que altra cosa; i estic una mica més diversificat, i una mica espatllat, només una mica.

Tinc un canal de YouTube de cançons:

... CANÇONS

També tinc un blog que està a punt de fer setze anys:

...:-))) : NUESA LITERÀRIA