ON NO ARRIBEN LES PARAULES

Un relat de: Angel Fabregat Morera
Las palabras nunca alcanzan cuando
lo que hay que decir desborda el alma.
Julio Cortázar


Gairebé cada dia, tant si plovia com si feia sol, des de la finestra de l’estudi veia passar a una parella d’avis de bracet. Anaven tan plegats que semblava com si es guardessin mútuament d’algun perill imminent. Tinc entès que mai feien res l’un sense l’altre. Solien passejar tot just fins a la sortida del poble i després tornaven cap a casa. Sempre transitaven pel voral de la carretera que els hi permetia veure venir els vehicles. Però, fa un temps em vaig assabentar que ella havia mort de vellesa. La vida va voler desprendre-se’n com si hagués jugat amb ells al: «Pito pito».

Ell va trobar-la a trenc d’alba, freda i riallera, agafada a la seva mà com si haguessin de sortir a caminar. Després de l’enterrament va estar uns dies sense moure’s de casa. Darrerament, només se’l podia veure quan anava a comprar o bé, a portar flors al cementiri.

Aquest mateix matí, una frenada desplaent m’ha espantat i m’ha fet acudir ràpidament a la vidriera. Em temia que no hi hagués hagut algun accident. I he vist a l’avi que amb el capmoix anava pel bell mig de la carretera.

Comentaris

  • Invitació "El cicle de la vida"[Ofensiu]


    Benvolgut autor/a,

    Com a finalista del V Concurs ARC a la Ràdio 2014-2015
    l'Associació de Relataires en Català (ARC)
    es complau a convidar-te a l'acte de lliurament de premis
    i a la presentació del llibre
    "El cicle de la vida"

    T'esperem el dissabte 31 d'octubre de 2015, a les 11 del matí,
    a la Biblioteca Sagrada Família (Carrer Provença, 480, Barcelona)




  • Bon relat[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 05-05-2015

    ben estructurat i amb un final que m'ha fet estremir.

    Et felicito per la teva tria.

    Ferran

  • Tendresa[Ofensiu]
    reusenca | 04-05-2015 | Valoració: 10

    Les tevés paraules sí que arriben al bell mig del sentiment i la tendresa!
    Bon relat
    Enhorabona

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “El cicle de la vida” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria d’aquest mes, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ EL CICLE DE LA VIDA - VELLESA, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “El cicle de la vida” que s’editarà a finals de 2015 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a de ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • La fibra[Ofensiu]
    SenyorTu | 16-04-2015

    Toques la fibra, Àngel. A mi se’m trenca el cor quan miro aquestes parelles d’avis tan avingudes, tan compenetrades; i se’m trenca perquè penso què passarà quan el primer d’ells traspassi. Encara no s’han inventat paraules per descriure aquest dolor, però tu les has ben trobat per mostrar la situació i reblar-la amb l’última escena.

  • molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 16-04-2015 | Valoració: 10

    Es precios
    Montse

l´Autor

Foto de perfil de Angel Fabregat Morera

Angel Fabregat Morera

3 Relats

7 Comentaris

2169 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
http://www.angelfabregat.cat/
http://ca.wikipedia.org/wiki/Àngel_Fabregat_Morera