Mirant Menorca

Un relat de: Idhun
L’Àvia seu a la cadira de rodes. Davant nostre s’estén el mar, però ella mira la verdor borrosa que és Menorca a la nostra dreta.

S’està quieta, amb les mans plegades sobre la falda del vestit. Amb prou feines parpelleja.

Vull pensar que, potser per última vegada, intenta memoritzar el contorn agresta d’aquesta illa que es tan seva. Que, tot i no veure’l, correteja entre les cases i els carrers de Lô, amb dues trenes voleiant darrere seu, empaitant o sent empaitada per algun fiet o fieta d’aquests que jo ja he conegut amb bastó i cabells blancs.

I jo me la imagino sortint a la calor de l’estiu per una porta de fusta clara d’una casa de parets encalades de blanc, amb un panet a la mà que rebosa de mantega i melmelada, mel o de sobrassada.
I somriu feliç llepant, abans no li taqui el vestit blanc d’estiu, la gota que li regalima per la mà. I el sol li escalfa la pell i ella mira el cel amb ulls nets, sense ser conscient de la vida que encara ha de viure.

Comentaris

  • Entranyable[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 07-08-2023 | Valoració: 10

    Bon dia, Idhun:

    És un relat breu, però profund. És d'aquests que cala, com un vaixell a la mar i que ens permet endinsar-nos a través d'aquest personatge i dels pensaments de qui l'observa.

    Encara li queda per viure, potser sí, però per l'edat que té la vella està plena de records, que ben segur que li pesen. Qui pogués atrapar la joventut per quedar-s'hi.

    Una abraçada i a continuar escrivint,

    Helena

  • Senzillesa i sensibilitat [Ofensiu]
    llpages | 06-08-2023 | Valoració: 10

    El relat transmet una corrua de sensacions de manera mestrívola. Arriba ben endins, sense fer escarafalls, amb paraules "senzilles i tendres", que diu el cantant Aquí hi ha fusta d'escriptora. I nosaltres que en gaudim!

  • La tendresa....[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 05-08-2023 | Valoració: 10

    i la sensibilitat que desprèn aquest relat, és exemplar. Senzill, delicat i entranyable.

    Felicitats Idhum.

    Rosa.

  • Ho té tot.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 04-08-2023 | Valoració: 10

    I ho he vist i sentit tot mentre ho llegia.

  • mobilitat i tendresa[Ofensiu]
    Nua Dedins | 04-08-2023 | Valoració: 10

    Que bonic Idhun. La vellesa és dura. Es viu a un ritme més pausat. Però serenament segurament. Les àvies... sempre eternes.
    Segueix escrivint!

  • Mirada serena[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 04-08-2023 | Valoració: 10

    Un relat que em transmet serenitat. La serenitat que desprèn la mirada de l’àvia, el que descriu’s i el que recorda. Un relat perfecte per l’estiu. Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Idhun

4 Relats

9 Comentaris

1077 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Últims relats de l'autor