Les parpelles

Un relat de: Rafael Soteras i Roca

Aquí cal imaginar els meus ulls...................
_________________________________________________
Les parpelles

No cal que mireu gaire perquè aquí no us vull assenyalar novament uns ulls qualsevol sinó els meus, que tenen incorporades les parpelles. I aquesta vegada ja no parlaré de vida sinó mort en la concepció més exacta i precisa. Vull imaginar que ja és arribada l'hora del descans. Hi ha gent que sempre ha parlat de reencarnació, doncs jo mateix aniria en aquest sentit...

Us imagineu que jo abaixo les parpelles no com una mena d'imposició sinó d'una manera voluntària. No hem quedat que la vida és teatre? Doncs ara ja toca abaixar la persiana de la vida, però això no vol dir de cap manera que tot s'hagi acabat... Arribats en aquest punt cal afilar totes les agulles precisament perquè en el teatre quan un personatge acaba el seu paper sempre n'hi ha un altre que el substitueix. Això és la vida... un fil que no s'acaba mai.

En aquest punt és quan començo a barrinar... i imagino exactament un nou naixement com si fos una còpia exacta del meu. Hem quedat que imaginaria la meva mort, però ja no importa perquè vida també vol dir mort, és a dir si hi ha vida també s'ha d'esdevenir la mort, no d'una manera tràgica, no cal... En certa manera hom s'hauria de posar a riure en el moment de trobar-se de cara a cara amb la mort. És un esdeveniment alegre ja que en aquest punt se'ns acaba la feina... però veig que ningú no em creu. És cert, estem fets d'una tal manera que ens aferrem a la vida com si fos un ferro roent, però no caldria...

Jo mateix si en un punt determinat m'hagués sobreposat a unes certes dificultats ja estaria en un altre lloc... i el mateix si una amiga no m'hagués portat en una determinada tertúlia potser ara no escriuria res de res, potser hagués acabat sota les vies del metro... Sempre estem plens de dubtes que ens tenallen, llavors la mort és un alliberament o no. Potser vaig errat, sempre anem errats, ja que un fet molt minso ens decanta envers un camí no pensat.

Tornem a mirar els meus ulls, són profunds i darrere s'hi amaga absolutament tot. Potser ja no caldria observar ni tan sols pensar, perquè el camí es troba només pel fet de caminar. Si l'haguéssim buscat no hauríem trobat res de res.

Cal tornar a mirar els ulls. És molt important... Si ens mirem nosaltres mateixos ens sembla una bella niciesa, però si mirem els ulls d'un altre la niciesa es transforma en una gran troballa.

Caldrà mirar els ulls de tots aquells que estimem simplement perquè les parpelles baixin d'una manera tardana absolutament...

Jo em miro els ulls, abaixo les parpelles i simplement somio en un món millor i també en allò que hauria pogut ser i no s'ha esdevingut...

I ara en aquest punt torno a començar talment com un bell vals, perquè endevino que en la música, com en la poesia, com en la vida les repeticions són molt boniques: de molt petitet em vaig imaginar un excel·lent pseudòdim: Quijovantes. I ara, no vull pecar de modest, vull imaginar ser el millor literat del món...

Cal recomençar, ara precisament, unes tretze vegades, perquè tant se val, preferiré ser el millor escombriaire de l'univers...

Ja està tot dit...



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Rafael Soteras i Roca

Rafael Soteras i Roca

84 Relats

146 Comentaris

104598 Lectures

Valoració de l'autor: 8.68

Biografia:
ANTICURRÍCULUM

Crec que jo també diria el mateix que Enric Casasses: escric perquè no sé qui sóc. Fa uns quants anys tenia el convenciment de ser un corrector tipogràfic, ara és possible que tot plegat ho acabaria negant. En canvi no puc dir res: potser seré escriptor?, o més aviat poeta?... tal vegada és possible que no resulti ni una cosa ni l'altra, tant se val...

Bé puc afirmar que fa una colla d'anys, concretament el 24 de juny de 1974, vaig guanyar el Premi d'Honor concedit pel Casal Parroquial de Moià amb el poema Al món. També l'any següent, 1975, vaig obtenir el V Premi Bernat Artola (poesia) amb un text titulat Un nen -Castelló de la Plana.

Després d'aquests dos fets prou allunyats en el temps, jo considero que l'única cosa que he fet és navegar perquè dubto molt, i encara continuo dubtant, però molt menys. La diferència té un nom: Adriana Ferran. Amb ella i el seu Al embrujo de Cal·líope considero que he guanyat molt, no en el sentit propi de premi ni diners sinó ben bé una altra cosa. M'ha donat seguretat, que és allò que veritablement importa.

Després de tot això ja puc dir que amb Poesia Viva vaig sortir per primera vegada de Barcelona i així vaig poder llegir un poema meu, El Puigmal, a l'Espluga Calba (30 d'abril del 2000), cosa que em va produir una profunda il·lusió; de pas hauria de dir que també participo en l'esmentat grup poètic, encara que molt menys del que jo voldria

Així mateix puntualitzo que diverses vegades he participat en la trobada de poesia catalana a Puigcerdà.

D'altra banda tinc el gust de dir que encara que no he publicat cap llibre sí que puc afirmar que han sortit poemes meus a la revista de la UEC (febrer de 1986 i febrer de 1987) i també a Vèrtex (març-abril 1977); tot plegat entronca amb un dels meus temes preferits com és la muntanya; un altre seria la música.

Catalunya Cultura em va seleccionar un poema dedicat a Terenci Moix i també he participat en unes lectures poètiques de la Casa Ellizalde amb el lllibre corresponent. Formo part del Col·lectiu d'Artistes de Sants...

Vull acabar dient que ja porto quatre anys com a coordinador de mes dels Cafès dels Dissabtes del Centre Comarcal Lleidatà de Barcelona. Precisament aquesta propera temporada s'obrirà a la narrativa perquè ja no serà exclusivament de poesia sinó literatura catalana...

Darrerament he fet dues lectures emblemàtiques: Miquel Martí i Pol amb Joana Gay a Aula Oberta de Sants i Manuel Machado al Vapor Vell dins d'una sessió dedicada als germans Machado.

el meu correu és: rafael123456@orangecorreo.es