L'elefant que va aconseguir ser lliure

Un relat de: jordi gutierrez jane

GAUDIM amb Contes

L'elefant que va aconseguir ser LLIURE
(ADAPTACIÓ PARTICULAR d'un conte de tradició popular)

N'Amu estava molt intigrat. A l'India, era molt habitual veure ELEFANTS, forts, poderosos, impresionants, molt obeients i dominats pels homes….
Un dia, va anar a l'escola més important de tota l'India en ensenyar elefants. N'Ajay, el seu director, va ensenyar-li totes les instal·lacions.. Els elefants, amb els seus domadors, feien exercicis als jardins i als parcs adaptats i Amu veia, cada cop amb més sorpresa, totes les coses que els hi feien fer:
Tot el que volien!!!….
Finalment, van arribar al lloc on tenien els elefants quan no havien de fer exercicis. Una immensa sala plena de molts pals de llenya clavats a terra, amb una cadena.
De tant en tant, però, hi havia alguns pals trencats o arrancats….
Ajay li va explicar que allà és on els elefants eren lligats, amb aquestes cadenes, a aquests pals i passaven les hores fins que havien de tornar a fer els exercicis.
"I com ho feu, per tal de que no els arrenquin i marxin?"
Va preguntar, ja del tot intrigat en Amu.
"Oh, és molt senzil", li va respondre el director,
"tu ja saps que els elefants tenen molta memòria. Així, quan són molt petits i encara no tenen força, els lliguem aquí. Ells tenen encara l'esperit lliure i intenten marxar, i comencen a tirar sense parar.
Però com no tenen suficient força, una i una altra vegada, tiren i tiren i es fan mal a les potes….així fins que un dia, normalment prest, aprenen que ja mai podran desfer-se de les cadenes, i deixen de tirar.
Aquest aprenentatge, s'els queda gravat al cervell, i ja mai més intenten
marxar….inclòs quan, com veus, tenen molta més força de la que seria necessària….."
"I aquest pals trencats i arrencats, que són?" torna a demanar en AMU
"Ah, a vegades, alguns elefants, pocs, no aprenen mai, segueixen tirant i tirant, fins que tenen suficient força per marxar….i marxen"
"I com és que no aprenen mai" Doncs per que són
ELEFANTS LLIURES!!!

MISSATE DEL CONTE

"els teus somnis estan dins teu, els obstacles per arribar-hi, també"


Jordi Gutierrez Jané.
Psicòleg.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer