L’ASCENS

Un relat de: Antonio Mora Vergés
Havia entrat a Salvament Marítim perquè li agradava el mar, i alhora no volia marxar gaire lluny de casa.

Els primers anys s’ho va passar molt bé, i les accions de salvament eren alhora que escasses, quasi sempre senzilles i exemptes de risc. Costava ascendir.

D’uns anys ençà però, la feina s’havia tornat “ desagradable “ , quasi sempre rebien ordres verbals perquè es traslladessin a una ubicació en la que no hi havia constància de cap sinistre, i que deixessin el lloc on estaven, i des del que sovint sense prismàtics, podien veure desenes de petites embarcacions, que ho tenien tot en contra per arribar a la costa. Els ascensos però, ara eren ràpids, i no exigien estudis universitaris.

La fotografia de l’Aylan Kurdi (Kobane,1​ Siria;4 de maig de 2012-Turquía, 2 de setembre de 2015), que feia publica la Nilüfer Demir, la fotògrafa turca, nascuda l’any 1986, va provocar la seva dimissió irrevocable.

 

Va marxar de la vora del mar, avui és un fidel devot de Sant Antoni de la Sitja.

Comentaris

  • Dimissió. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 23-08-2023 | Valoració: 10


    Com ho expliques, m'ha fet tremolar el cor, en veure com maten els xiquets. Un relat realment de terror, social i polític.
    Molt ben plantejat.
    Cordialment.

  • Llegit[Ofensiu]
    Prou bé | 23-08-2023

    Amb total cordialitat, i el cor trencat!

l´Autor

Foto de perfil de Antonio Mora Vergés

Antonio Mora Vergés

6915 Relats

1201 Comentaris

5442677 Lectures

Valoració de l'autor: 9.72

Biografia:
Antonio Mora Vergés, l'Argentera 1951, col·laborador del setmanari La Forja de Castellar del Vallès, Nova Tarrega, de Tàrrega , Diari de Sabadell, La Tosca de Moià, El Balcó de Montserrat de Vacarisses.
Editor del blog :
coneixercatalunya.blogspot.com ,
col·laborador de les pàgines web www.guimera.info, i els diàris digitals de : www.moianes.net
http://www.naciodigital.cat/manresainfo/
http://www.naciodigital.cat/llusanes/
http://www.naciodigital.cat/elripolles/
http://www.baixllobregatdigital.cat/
e.mail mora.a@guimera.info
e.mail amora@moianes.net
email guimera.mora@gmail.com