La puntualitat

Un relat de: Artesà
Els carrers son buits. No s'hi passegen ni els rodamóns.Tot resta en una pau inquietant. Les persones esperen tancades a casa l'arribada de la fi del mon. Les autoritats han recomanat guardar-se a casa a l'espera de noves notícies.

La gent ha decidit guardar-se a casa durant la vigília de la fi del món. Així és com la gent ha decidit passar els últims dies, guardats a casa.

El dia X enunciat ha arribat i res ha passat, tot segueix si fa o no fa com seria imaginable d'un dia de finals d'hivern. Grisós a primera hora, clar i fresc amb el passar de les hores, i a la seva fi, emboirant-se i amenaçant amb un vent nostàlgic dels dies més durs de l'any ja passats.

La gent ha decidit guardar-se a casa durant la vigília de la fi del món. Així és com la gent ha decidit passar els últims dies, guardats a casa.

L'aparent normalitat aniria succeint-se també els matins següents. Com de frustrant pot esperar una fi del món que sembla no voler arribar. I davant l'esperança d'un possible final feliç, les autoritats no triguen a pronunciar-se. Res de moure's, no fos cas que la gosadia portés a una situació irreversible.

La gent ha decidit guardar-se a casa durant la vigília de la fi del món. Així és com la gent ha decidit passar els últims dies, guardats a casa.

Molts matins després de l'enunciada fi del món. A la multitud de llars on es guarden les families, els solters i els vidus; blocs infinits de barris populars; masies de comarques de nom indesxifrable; cases adossades perfectes per la classe mitjana; i fins i tot l'esquelet d'un preciós edifici on hi viuen uns sense sostre; ha succeït el mateix fet. Els despertadors, els maleïts despertadors s'han negat a funcionar cap altra vegada. I la gent dorm profundament, un dormir profund molt bell de contemplar.

La gent ha decidit viure la fi del món a casa. Així és com la gent ha decidit viure l'eternitat, a casa.

Els historiadors d'una galàxia veïna han anomenat el nostre final com La revolta dels despertadors (molt originals aquests historiadors),i és el tema preferit dels llibres d'història per a nens de la galàxia Violandel.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer